چگونه میتوانید اجازه دسترسی به موقعیتتان را به یک برنامه بدهید؟(آسان ترین راه)

چگونه میتوانید اجازه دسترسی به موقعیتتان را به یک برنامه بدهید؟(آسان ترین راه)

بسیاری از برنامه هایی که دانلود میکنید درخواست دسترسی به موقعیتتان را دارند.و اگر برنامه مفید به نظر برسد، شما این اجازه را به آن ها خواهید داد. ما کم کم به این موضوع عادت میکنیم و به مرور زمان، گوشیمان پر میشود از این گونه برنامه ها که باتری گوشیمان را به سرعت خالی میکنند. هم به دلیل مسائل امنیتی و هم برای نگرانی از عمر باتریمان، این نوع استفاده مشکل ساز است. و یا گاهی اوقات شما این اجازه را به یک برنامه نمیدهید اما بعدا برای استفاده از برنامه مجبور میشود به آن اجازه دسترسی بدهید، اما ممکن است ندانید چطور.

برخی برنامه ها مانند Zomato فقط در زمان استفاده از برنامه از موقعیتتان استفاده میکنند. برنامه های دیگری مانند نقشه گوگل. حتی در پس زمینه هم از موقعیتتان استفاده میکنند. ممکن است دلیل منطقی برای این موضوع وجود داشته باشد. در مورد نقشه گوگل باید بگوییم که این برنامه حتی زمانی که باز نیست مسیر رذ مشخص میکند. اما این موضوع برای تمام برنامه ها صدق نیست.

راه حل آسان برای حل این موضوع این است ک به کل موقعیت یاب گوشیتان را غیر فعال کنید. اما این بدان معناست که حتی برنامه هایی که ممکن است شما به آنهذ نیاز داشته باشید هم کار نخواهند کرد. اگر عمر باتری شما هر روز کمتر میشود، یا این که فقط خوشتان نمی آید که یک سری برنامه ها به موقعیتتان دسترسی داشته باشند، میتوانید دسترسی را برای آن برنامه ها محدود کنید.

ios_8_location

به این طریق:

  1. به تنظیمات » حریم خصوصی » سرویس موقعیت یاب بروید.
  2. حالا به پایین صفحه بروید تا لیستی از برنامه هایی که به دنبال موقعیت سما هستند، ببینید.
  3. در کنار هر برنامه شما گذینه هیچوقت، در حین استفاده، یا همیسه را میبینید. برنامه هایی که کنار آنها نوشته سده هیچ وقت از اطلاعات مکانی شما استفاده نمیکنند. در حین استفاده ها فقط وقتی باز باشند از موقعیتتان استفاده میکنند و برنامه هایی که در‌ کنارشان نوشته سده همیشه، حتی در پشت زمینه نیز اطلاعات مکانیتان را دریافت میکنند.
  4. روی هر کدام از برنامه هایی که کنار آنها نوشته شدن همیشه، بروید.
  5. حالا روی در حین استفاده بزنید. این کار باعث میشود مطمئن شوید برنامه بد پس زمینه از اطلاعاتتان استفاده نمیکند. برخی برنامه ها اجازه ی چنین کاری را به شما نمیدهند. در این حالت، اگر فکر میکنید که برنامه نیازی به استفاده از موقعیتتان ندارد، آن را به هیچ ‌وقت تغییر دهید.
  6. تا آخر پاییپ بروید و رپی سرویس سیستم بزنید.
بیشتر بخوانید  دلایل بدرد نخور بودن آیفون را بخوانید!

حالا میتوانید سرویس های سیستمی که در پس زمینه از موقعیتتان استفاده میکنند را ببینید. قابلیت ، آیفون من یک ضد دزد مفید است، را پیدا کنید، تا آپ را از استفاده از موقعیتتان منع نکنید. میتوانید باقی را بر حسب نیازتان تغییر دهید.

آیا ترجیح میدهید برنامه ها در پس زمینه از موقعیتتان استفاده کنند؟

آیا منع کردن برنامه ها باعث بهبود عمر گوشیتان شد؟

از طریق نظر ما را در جریان بگذارید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه میتوانید اجازه دسترسی به موقعیتتان را به یک برنامه بدهید؟(آسان ترین راه)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *