چگونه مشکلات را با جک هدفون آیفون خود رفع کنیم

اگر از طریق هدفون خود موسیقی یا تماس تلفنی نمی شنوید ، ممکن است نگران خراب شدن جک هدفون آیفون باشید. شاید همینطور باشد. پخش نشدن صدا از طریق هدفون نشانه یک مشکل سخت افزاری بالقوه است ، اما تنها مقصر احتمالی نیست.

قبل از مراجعه به فروشگاه Apple برای تعمیر، مراحل زیر را امتحان کنید. آنها به شما کمک می کنند بفهمید که آیا جک هدفون آیفون شما واقعاً خراب است یا اتفاق دیگری رخ داده است که می توانید خودتان آن را برطرف کنید ؛ به صورت رایگان.

ابتدا هدفون های دیگر را امتحان کنید

اولین کاری که باید در هنگام رفع مشکل جک هدفون آیفون خراب انجام دهید این است که تأیید کنید مشکل از جک هدفون شما است نه خود هدفون. اگر هدفون باشد بهتر است: جایگزینی هدفون معمولاً ارزان تر است.

ساده ترین راه برای این کار تهیه مجموعه دیگری از هدفون است، هدفونی که از قبل می دانید به درستی کار می کند – و اتصال آن به آیفون خود. گوش دادن به موسیقی ، برقراری تماس و استفاده از Siri استفاده کنید. اگر همه چیز به درستی کار کند ، مشکل از هدفون شما است و نه جک. اگر هنوز هم مشکلاتی حتی در هدفون های جدید رخ نمی دهد ، تأیید کنید که هدفون ها روی دستگاه دیگری کار می کنند و سپس به مرحله بعدی بروید.

جک هدفون را تمیز کنید

بسیاری از افراد آیفون های خود را در جیب خود پر می کنند ، پر از پرزهایی که می تواند به جک هدفون راه پیدا کند. اگر پرز یا اسلحه دیگر به اندازه کافی جمع شود ، می تواند ارتباط بین هدفون و جک را مسدود کند. اگر مشکوک به پرز یا جمع شدن دیگر مشکل شماست:

  • برای بررسی پرزها به جک هدفون نگاه کنید. برای اینکه جلوه خوبی پیدا کنید ممکن است لازم باشد نوری را به جک تابانده باشید.
  • اگر پرزهایی دیدید ، به جک هدفون ضربه بزنید یا مقداری هوای فشرده به داخل آن شلیک کنید. این ممکن است برای حذف هر چیزی که در جک جمع شده است کافی باشد.
  • اگر پرزها محکم بسته بندی شده اند و نمی توانند آن را منفجر کنند ، یک سواب پنبه را امتحان کنید. بیشتر پنبه را از یک انتهای سواب بردارید. در انتهایی که پنبه را از آن جدا کرده‌اید، مقدار کمی الکل مالشی قرار دهید. سپس آن انتها را به جک هدفون وارد کنید. آن را به آرامی به اطراف حرکت دهید و سعی کنید پرزها را بیرون بیاورید.

اگر جک هدفون تمیز است اما هنوز کار نمی کند، سعی کنید مشکل را در نرم افزار حل کنید ، همانطور که در مراحل بعدی توضیح داده شده است.

آیفون خود را مجدداً راه اندازی کنید

به نظر نمی رسد که این مسئله مربوط به مشکلات جک هدفون باشد اما راه اندازی مجدد آیفون اغلب یک گام اساسی در حل مشکلات است. به این دلیل که راه اندازی مجدد حافظه فعال آیفون را پاک می کند، که می تواند منبع این مشکل باشد. و از آنجا که آسان و سریع است ، هیچ منفی واقعی وجود ندارد.

نحوه راه اندازی مجدد آیفون به مدل بستگی دارد ، اما برخی از دستورالعمل های کلی عبارتند از:

  1. دکمه روشن / خاموش و یکی از دکمه های میزان صدا را پایین نگه دارید. در iPhone 6 یا بالاتر ، فقط دکمه روشن / خاموش را نگه دارید.
  2. دکمه کشویی را از چپ به راست حرکت دهید.
  3. منتظر خاموش شدن کامل آیفون خود باشید.
  4. دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا لوگو Apple را ببینید.
بیشتر بخوانید  شرکت اپل تولید گوشی آیفون 5S را به نصف کاهش می دهد.

اگر نگه داشتن فقط دکمه روشن / خاموش باعث راه اندازی مجدد تلفن نمی شود ، یک تنظیم مجدد سخت را امتحان کنید. نحوه انجام این کار به مدل آیفون شما بستگی دارد. اگر هنوز قادر به شنیدن صدا نیستید ، به سراغ مورد بعدی بروید.

خروجی AirPlay خود را بررسی کنید

یکی از دلایلی که ممکن است از طریق هدفون خود صدا را نشنیده باشید این است که آیفون شما صدا را به خروجی دیگری می فرستد. قرار است آیفون به طور خودکار هنگام اتصال هدفون را تشخیص داده و صدا را به آن سوئیچ کند ، اما ممکن است چنین اتفاقی در مورد شما نیفتاده باشد. یک دلیل احتمالی این است که صدا به یک بلندگو یا AirPods سازگار با AirPlay ارسال می شود. برای بررسی این موارد:

  • از پایین صفحه آیفون به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل باز شود.
  • روی دکمه AirPlay در سمت راست بالای مرکز کنترل ضربه بزنید تا تمام منابع خروجی موجود را فاش کنید.
  • روی هدفون ضربه بزنید.
  • برای رد کردن مرکز کنترل ، روی صفحه ضربه بزنید یا دکمه Home را فشار دهید.

با تغییر آن تنظیمات، صدای آیفون شما اکنون به هدفون یا بلندگوهای داخلی آیفون ارسال می شود. اگر با این کار مشکلی حل نشود ، یک تنظیم مشابه دیگر نیز برای بررسی وجود دارد.

خروجی بلوتوث را بررسی کنید

درست مثل اینکه صدا از طریق AirPlay به دستگاه های دیگر ارسال می شود ، همین اتفاق در بلوتوث هم می افتد. اگر آیفون خود را مانند بلندگو به دستگاه بلوتوث متصل کرده اید ، ممکن است صدا همچنان در آنجا ادامه داشته باشد. ساده ترین راه برای آزمایش این است:

  • کنترل سنتر را باز کنید.
  • روی نماد بلوتوث در گروه سمت چپ نماد ضربه بزنید تا روشن نشود. این ارتباط دستگاه های بلوتوث را از iPhone شما قطع می کند.
  • اکنون هدفون خود را امتحان کنید. با بلوتوث خاموش ، صدا باید از طریق هدفون و نه هر دستگاه دیگری پخش شود.

جک هدفون شما خراب است. چه کاری باید انجام دهید؟

اگر همه این گزینه ها را امتحان کرده اید و هنوز هدفون شما کار نمی کند، احتمالاً جک هدفون شما خراب است و باید تعمیر شود. در صورتی که حرفه ای هستید، احتمالاً می توانید این کار را خودتان انجام دهید، اما ما آن را توصیه نمی کنیم. آیفون دستگاه پیچیده و ظریفی است که تعمیر آن را برای افراد عادی سخت می کند. بعلاوه ، اگر iPhone هنوز تحت ضمانت است ، خودتان آن را برطرف می کنید ، این بدان معناست که Apple به شما در رفع مشکلاتی که ایجاد می کنید کمکی نخواهد کرد.

بهترین شرط شما این است که آن را برای رفع مشکل به فروشگاه اپل ببرید. با بررسی وضعیت گارانتی تلفن خود شروع کنید تا بدانید که آیا تعمیر تعمیر شده یا خیر.

منبع

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : چگونه مشکلات را با جک هدفون آیفون خود رفع کنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *