چگونه از پیامک های خود در اندروید نسخه پشتیبان تهیه کنیم ؟

یکی از موضوعاتی که تمامی کاربران باید حتما رعایت نمایند، این است که از دستگاه خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه نمایند. برخی از افراد در بخش پیامک های خود اطلاعات بسیار مهمی را دارند که می خواهند حتما حفظ گردد، به همین منظور باید از بخش پیامک های خود نیز یک نسخه ی پشتیبان تهیه نمایند که در صورت تغییر گوشی هوشمند و یا استفاده از پارامترهای دیگر برای دسترسی به آن ها بتوانند دوباره تمامی اطلاعات را بازیابی نمایند.

با اینکه رشد اپلیکیشن‌ های پیام‌ رسان و ترویج استفاده از آن‌ ها سبب کاهش میزان استفاده از پیامک در میان کاربران شده است ولی همواره پیامک‌ هایی وجود دارند که ارزش ذخیره سازی دارند. به عنوان مثال احتمال دارد که بخواهید پیامک بخصوصی را به علت خاطره‌ انگیز شدن آن نگاه دارید و یا پیامک‌ های دریافتی از بانک‌ ها را به منظور اشراف به دخل و خرج خود ذخیره داشته باشید. در طی این مقاله به بهترین روش های ذخیره‌ ی آفلاین و آنلاین پیامک ها خواهیم پرداخت. البته اخیرا گوشی‌ هایی نظیر گوگل پیکسل و بعضی دیگر از آن ها که به اندروید 8 اوریو تجهیز شده اند، از سیستم داخلی بکاپ از پیامک بهره مند می باشند. علاوه بر آن، امکان انتقال ابری پیامک‌ ها میان دو دستگاه در زمان راه‌ اندازی این گوشی‌‌ های هوشمند نیز وجود دارد.

استفاده از سیستم پشتیبان گیری اندروید

نسخه پشتیبان

در سیستم عامل اندروید 8.1، به صورت پیش‌ فرض قابلیت بازگردانی اطلاعات، نظیر پیامک‌ ها وجود دارد اما حق انتخاب در مورد اینکه کدام بخش از داده‌ های پشتیبان گیری شده بازگردانی خواهد شد، وجود ندارد ولی در صورت تمایل به استفاده از این گزینه در اندروید 8.1 پس از تمام شدن تنظیمات اولیه بعد از بالا آمدن دستگاه برای نخستین بار، به بخش تنظیمات وارد شده و بر روی اولین گزینه یعنی Finish Setting up کلیک کنید تا دوباره وارد صفحه‌ ای شبیه به صفحه‌ ی تنظیمات اولیه گردید. در طی این مرحله می‌ توانید پیامک‌ هایی که قبلا از آن‌ ها نسخه ی پشتیبان تهیه نموده اید را نیز بازگردانی نمایید.

نسخه پشتیبان

این قابلیت به لطف سیستم بکاپ خودکار اندروید امکان پذیر شده است و در اصل پیامک‌ ها در گوگل درایو ذخیره می‌ شوند. در نتیجه، امکان مشاهده‌ ی آنلاین تمامی آن ها نیز وجود دارد ولی نمی‌ توان به محتوای آن‌ها دسترسی پیدا کرد و یا آن ها به جایی دیگر انتقال داد.

نسخه پشتیبان

اکنون بر اساس مطالبی که مطرح کردیم، گویا پشتیبان‌ گیری اندروید از پیامک‌ ها با این وجود که مفید می باشد محدودیت‌ هایی را هم دارد. به همین علت در این بخش تصمیم داریم که دو اپلیکیشن بسیار معروف و کاربردی را در خصوص پشتیبان‌ گیری از پیامک‌ ها برای کنترل و پشتیبان‌ گیری بهتر پیامک‌ ها معرفی نماییم.

اپلیکیشن + SMS Backup

در صورتی که تصمیم دارید پیامک‌ های خود را به محلی غیر از حافظه‌ ی گوشی خود انتقال دهید، اپلیکیشن + SMS Backup می‌ تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این اپلیکیشن Open Source پیامک ها، MMS ها و تاریخچه‌ ی تماس‌ هایتان را به طور خودکار در جیمیلتان ذخیره سازی می نماید. پیامک‌ های شما در جیمیل با تگ SMS و در قالب یک پیام ایمیلی ذخیره سازی می گردد تا از هر قسمتی و توسط هر دستگاهی قابل دسترس باشند.

نسخه پشتیبان

اپلیکیشن + SMS Backup رایگان بوده و به تازگی بعد از گذشت مدت‌ ها آپدیت شده است. روند سیستم راه‌ اندازی تنظیم برنامه بسیار ساده است. بعد از نصب این اپلیکیشن، آن را اجرا نموده و پس از گذشتن از صفحه‌ ی تغییرات، وارد صفحه‌ ی اصلی برنامه گردید. گزینه ی رو به‌ روی Connect را انتخاب کنید. درخواست دسترسی اپلیکیشن به مخاطبین خود را تأیید نمایید. حساب Gmail که تمایل دارید پیامک‌‌ های شما در آن ذخیره سازی شده و همگام‌ سازی گردند، انتخاب نمایید. در این بخش ضمن تأیید نمودن درخواست دسترسی به پیامک، می‌ توانید تعیین نمایید که همه ی پیامک‌ ها و یا تعدادی از آن‌ ها پشتیبان‌ گیری خواهند شد.

نسخه پشتیبان

همچنین، می‌ توانید تنظیم کنید که اپلیکیشن بر اساس یک زمان‌ بندی مشخص پشتیبان را آغاز نماید. این بخش به صورت پیش‌ فرض بر روی بکاپ گرفتن لحظه به لحظه از پیام‌ های دریافتی و هر دو ساعت یک بار از پیام‌ های ارسال شده، تنظیم شده است. مقدار مصرف اینترنت برنامه بسیار کم بوده ولی اگر تمایل داشته باشید می‌ توانید مشخص کنید که فقط در صورت اتصال به Wifi پشتیبان گیری صورت بپذیرد.

اپلیکیشن SMS Backup & Restore

این اپلیکیشن که در طول چند سال گذشته توسط کمپانی های مختلف خریداری شده، روش بسیار خوبی برای بکاپ گرفتن از پیامک ها و MMS شما و ذخیره سازی آن‌ ها در قالب یک فایل واحد می باشد. در اجرای اول، اپلیکیشن به شما می گوید که به چه دستورهایی و اجازه هایی نیاز دارد و علت درخواست آن ها چیست. با ارائه ی پاسخ مثبت به درخواست‌ هایی که بعد از آن ظاهر می گردند، وارد صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن خواهید شد.

نسخه پشتیبان

سیستم پشتیبان گیری دستی در این اپلیکیشن بسیار آسان است. لازم است  که اکنون بر روی گزینه ی Set Up A Backup کلیک کنید و دستور العمل ها را دنبال نمایید. اگر تمایل به ذخیره سازی مدیا و ایموجی‌ ها دارید، از منوی پیشرفته و یا Advanced menu استفاده نموده و این گزینه را فعال نمایید. در صورتی که نمی‌ خواهید همه ی پیامک‌ ها را ذخیره سازی کنید، می‌ توانید فقط گفتگوهای مشخصی را به منظور پشتیبان‌ گیری انتخاب نمایید.

در مرحله‌ ی بعدی اپلیکیشن از شما سؤال خواهد کرد که فایل پشتیبان را در دستگاه ذخیره نماید و یا آن را به گوگل درایو یا دراپ‌ باکس منتقل کند. شما می‌ توانید هر گزینه‌ ای را که برایتان مناسب‌ تر می باشد، انتخاب نمایید. به عنوان مثال اگر در زمان بکاپ‌ گرفتن اتصال اینترنت در دسترس بود می‌ توانید از گوگل درایو استفاده نمایید؛ به جای آن وقتی که به کامپیوتر متصل هستید و تصمیم به فلش کردن گوشی دارید، گزینه‌ ی ذخیره در دستگاه می‌ تواند گزینه ی مناسب‌ تری باشد.

نسخه پشتیبان

می‌توانید این اپلیکیشن را به گونه ای تنظیم نمایید که در زمان مورد نظر شما به طور اتوماتیک نسخه ی پشتیبان جدید تهیه نموده و جایگزین نسخه ی قدیمی نماید. از جایی که این اپلیکیشن از Backup Delta یا incrimental به منظور ذخیره‌ سازی تغییرات جدید استفاده نمی کند، هر دفعه که پشتیبان گیری صورت می پذیرد، همه ی پیام‌ های شما دوباره ذخیره می گردند. این موضوع در شرایطی که پیامک‌ های چندرسانه‌ای بسیاری داشته باشید می‌ تواند سبب تولید فایل‌ های پرحجم گردد که آپلود هر روز آن‌ها در گوگل‌ درایو یا دراپ‌ باکس می‌ تواند سبب اتمام حجم اینترنت زودهنگام شما گردد.

شاید این اپلیکیشن به منظور استفاده‌ ی ضروری مناسب تر باشد؛ به عنوان مثال زمانی که تصمیم به تعویض گوشی دارید، می‌ توانید از آن استفاده کنید ولی به منظور گرفتن نسخه های پشتیبان مستمر اپلیکیشن + SMS Backup ابزاری کارآمدتر به حساب می آید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: androidpolice

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه از پیامک های خود در اندروید نسخه پشتیبان تهیه کنیم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *