چقدر زمان میبره تا برنامه نویسی یاد بگیریم؟!

چقدر زمان میبره تا برنامه نویسی یاد بگیریم؟!

هر خط کد مجموعه ای از دستورالعمل ها برای رایانه جهت انجام یک کار خاص است. این خط کد می تواند هر چیزی باشد مثل: گرفتن اسکرین شات، تغییر اندازه یک تصویر، یا اعمال فیلتر بر روی عکس! نیازی به گفتن نیست، هر کسی که بتواند سریع و کارآمد برنامه نویسی کند، برای سازمانش ارزشمند است و برای اثبات آن دستمزد بالایی دریافت خواهد کرد.

اگر علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی هستید، ممکن است از خود بپرسید که چقدر طول می کشد تا بتوانید خود را برنامه نویس بنامید و یا به اصطلاح برنامه نویسی یاد بگیرید.

در این مقاله که توسط مجموعه آموزش برنامه نویسی رستاوا تهیه شده، نگاهی به مهارت‌ها، ابزارها، و زبانی که به عنوان کدنویسی استفاده می‌کنید و همچنین بهترین گزینه‌های یادگیری در حال حاضر خواهیم پرداخت.

یادگیری برنامه نویسی چقدر طول می کشد؟

اکثر برنامه نویسان موافق این هستند که سه تا شش ماه طول می کشد تا با اصول اولیه کدنویسی تا حدی آشنا شوید؛ اما بسته به سرعت دلخواه خود می توانید کدنویسی را سریعتر یا آهسته تر یاد بگیرید.

بیایید به بررسی مهارت های خاصی که باید یاد بگیرید بپردازیم.

مهارت های مورد نیاز برای برنامه نویسی

چقدر زمان میبره تا برنامه نویسی یاد بگیریم؟!

زمانی که تازه شروع به یادگیری برنامه نویسی می کنید، ممکن است کمی دلهره آور باشد. اما باید بر نگرانی خود غلبه کرده تا به مرور زمان یادگیری برای شما حاصل شود. در زیر راهنمای مختصری در مورد مهارت‌های کلیدی که برای یادگیری برنامه نویسی ضروری هستند آورده شده.

۱توانایی یادگیری مفاهیم کد

مهارت اساسی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس، به زبان ساده، توانایی شما در یادگیری و به خاطر سپردن مفاهیم کد است. برنامه نویسی می تواند شامل یادگیری زبان های کامپیوتری مانند پایتون و جاوا باشد.

۲توانایی یادگیری تکنولوژی های جدید 

بازی‌های ویدیویی را در نظر بگیرید که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ محبوب بودند. اکنون، آن ها را با بازی‌های ویدیویی فشرده امروزی که بر روی کنسول‌های بازی پیشرفته اجرا می‌شوند مقایسه کنید. درک پیشرفت در سطح کدنویسی و برنامه نویسی که منجر به چنین جهش هایی از فناوری های قدیمی شده است دشوار است. امروزه همه چیز سریع‌تر، کاربر پسندتر و تأثیرگذارتر است و چیزی که نمی‌دانیم این است که در یک دهه آینده چگونه خواهد بود.

برای این که یک برنامه نویس عالی باشید، باید آماده باشید تا با زمان پیشرفت کنید و از آنچه در دنیای فناوری مد روز است مطلع باشید. شما باید مراقب آنچه که منسوخ شده یا در شرف تبدیل شدن است باشید و بر اساس آن روش را تغییر دهید. تغییر نام بازی است. اگر می خواهید موفق باشید و در این زمینه مرتبط باقی بمانید، باید بتوانید با روندهای جدید و نوظهور همگام باشید.

۳) قابلیت حل مسئله 

به عنوان یک برنامه نویس، از تفکر سریع و توانایی های یادگیری سریع بهره مند خواهید شد. شما برای پیش‌بینی مشکلات حتی قبل از به وجود آمدن، به یک نگرش حل مسئله نیاز دارید. این یک طرز فکر خاص است که به شما کمک می کند با بقیه دنیای فناوری همگام بمانید.

۴) توجه به جزئیات و مهارت های ویرایش 

جزئیات در مورد کد مهم هستند. یک سمی کالن از دست رفته، کل فرمانی را که می‌خواهید به رایانه ارسال کنید، تغییر می‌دهد. بنابراین مهم است که همیشه کار خود را دوباره بررسی کنید و به کوچک ترین جزئیات توجه کنید و در عین حال به یک دورنمای کلی نیز توجه داشته باشید.

سایر مهارت های ضروری 

شما همچنین باید دارای مهارت هایی مانند:

  • سرعت تایپ عالی
  • مدیریت پایگاه داده
  • مهارت های ارتباطی

نیز باشید.

نحوه یادگیری کدنویسی

اکنون که یک دید کلی از مهارت های لازم برای کدنویسی دارید، بیایید نگاهی به برخی از گزینه های یادگیری برای برنامه نویسان مشتاق بیندازیم. خبر خوب این است که برای برنامه نویس شدن لزوماً به مدرک نیاز ندارید. همچنین می توانید مهارت برنامه نویسی را از طریق دوره های آنلاین و منابع بی شمار به صورت خودآموز کسب کنید. اما این که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر به عوامل مختلفی بستگی دارد.

آموزش همراه با کارآموزی

در حال حاضر آکادمی رستاوا با داشتن مسیرهای آموزشی در حوزه های بک اند و فرانت اند، به شما در وارد شدن به کارآموزی برنامه نویسی کمک بسیار زیادی می کند. یکی از بهترین مسیرهای یادگیری آکادمی، در حال حاضر مسیر کارآموزی Front End است.

اهمیت داشتن مدرک در استخدام شدن

در گذشته، برای اکثر کارفرمایان عادی بود که کدنویس ها را ملزم به داشتن حداقل مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، سیستم های اطلاعاتی یا ریاضیات می کردند. این امر در حال تغییر است زیرا کارفرمایان فهمیده اند که برنامه نویسی مهارتی است که به کاربرد عملی بیشتری نسبت به یادگیری کلاس درس نیاز دارد.

مشکلات آموزش برنامه نویسی

چقدر زمان میبره تا برنامه نویسی یاد بگیریم؟!

آموزش رایگان البته معایبی هم دارد. برخی از مشکلاتی که باید از آنها آگاه بود عبارتند از:

کمبود منبع درست

زمانی که صحبت از آموزش های آنلاین رایگان می شود، تشخیص این که آیا یک منبع یا مربی واقعاً به مبحثی که آموزش می دهد تسلط دارد یا نه، می تواند دشوار باشد. از طرف دیگر، یک معلم یا یک استاد در یک آموزشگاه، قبل از استخدام به طور کامل بررسی می شود، بنابراین می توانید مطمئن باشید که آن ها در این زمینه متخصص هستند.

انتخاب زبان برنامه نویسی

در یک محیط آموزشی رسمی، یک برنامه درسی متمرکز شامل مرتبط ترین زبان ها بر اساس روندهای فعلی بازار وجود دارند. به تنهایی، ممکن است برای شما دشوار باشد که بفهمید کدام زبان برای یادگیری بهترین است. انتخاب نامناسب زبان برنامه نویسی ممکن است شغل آینده شما را به خطر بیندازد، بنابراین مهم است که انتخاب هایی را که در طول مسیر انجام می دهید تایید شده باشند.

برای یادگیری برنامه نویسی آماده اید؟

امیدواریم این مقاله به شما دید خوبی در مورد مدت زمان لازم برای یادگیری کدنویسی و بهترین راه‌ها برای انجام آن داده باشد.

برای کسیب اطللاعات درباره دنیای برنامه نویسی پیشنهاد می کنیم حتما مقالات آکادمی رستاوا را در این زمینه مطالعه کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چقدر زمان میبره تا برنامه نویسی یاد بگیریم؟!

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من خیلی وقته میخام برنامه نویسی را شروع کنم ولی دوره ی خوبی براش پیدا نکردم یکی تو اینترنت نوشته بود با رعایت اصول دوره ی 12 قدم برنامه نویسی تونسته برنامه نویس بشه … ایا کسی اطلاعی درباره ی دوره ی 12 قدم برنامه نویسی داره ؟