چربی، کربوهیدرات ، میوه، سبزیجات: چقدر باید برای سلامتی خود بخوریم؟

کربوهیدرات

تحقیقات جدید نشان می دهد مصرف چربی ها و کربوهیدرات ها در حد اعتدال مفید بوده و هر فردی باید هر روز 4 وعده میوه و سبزی مصرف کند.

دو مقاله مکمل بر اساس مطالعه دانمشند بزرگ کوهورت، نشان می دهند که چربی ها – چه اشباع شده و چه غیر اشباع – آن گونه که قبلا تصور می شد، مضر نیستند. کربوهیدرات ها می توانند اثرات مخرب بیشتری داشته باشند، و باید در به صورت متعادل مصرف شوند و استفاده چند وعده میوه و سبزیجات در طول روز ضروری است.

مطالعه کوهورت، مطالعات اپیدمیولوژیک روستایی (PURE) در موسسه بهداشت جمعیتی دانشگاه مک مستر در کانادا ، راهی برای درک بهتر چگونگی رژیم های سالم و متعادل معرفی کرده اند.

این مطالعه با همکاری 335 نفر که 135 نفر آنها بین 35 تا 70 سال، از 18 کشور مختلف در پنج قاره ، شامل مناطق خاورمیانه، آمریکای جنوبی، آفریقا، چین، آمریکای شمالی، اروپا و آسیای جنوبی انجام شد.

از شركت كنندگان خواسته شد كه در مورد وضعيت اجتماعي اقتصادي، شيوه زندگي، سابقه بيماري، وزن و فشار خون خود، اطلاعاتی را ارائه دهند. آنها برای مدتی حدود 2 سال مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند. اولین مطالعه ، به سرپرستی دکتر مهشید دهقان، از دانشگاه مک کارستر، نشان می دهد رژیم های غذایی حاوی مصرف متوسط ​​چربی و عدم مصرف زیاد کربوهیدرات ها با کاهش خطر مرگ و میر ارتباط دارد.

مصرف متوسط چربی مفید است!

در این مطالعه، داده ها درباره رژیم غذایی روزانه و عادات شرکت کنندگان در کنار سایر اطلاعات مربوطه بررسی شد و انرژی چربی، کربوهیدرات و مصرف پروتئین در هر فرد محاسبه گردید.

یافته های شگفت انگیز با باور های موجود در مورد شیوه های تغذیه سالم تناقض دارد ، نتایج نشان دادند مصرف چربی بیشتر ( اما نه خیلی زیاد ) – که 35.3 درصد انرژی را تامین می کند – 23 درصد میزان مرگ و میر را نسبت به مصرف کم چربی کاهش می دهد. در عین حال، مصرف زیاد کربوهیدرات ها – که 77 درصد انرژی را تامین می کند – با افزایش خطر 28 درصدی مرگ و میر همراه است. این یافته ها فرهنگ ها , و شرایط اقتصادی و اقلیمی هر کشور را در نظر داشت.

دکتر دهقان بیان کرد: ” کاهش مصرف چربی , منجر به افزایش مصرف کربوهیدرات می شود و یافته های توضیح می دهد که چرا برخی از جمعیت ها مانند آسیای جنوبی که چربی زیادی مصرف نمی کنند اما مصرف کربوهیدرات بالایی دارتد، میزان مرگ و میر بیشتری دارند “.

محققان نتایج مطالعات خود را در کنگره تخصصی انجمن اروپایی قلب و عروق در بارسلونا، اسپانیا ارائه دادند و همه دانشمندان حاضر در آن کنگره به مصرف بیشتر چربی نسبت به کربوهیدارت نظر دادند.

با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چربی، کربوهیدرات ، میوه، سبزیجات: چقدر باید برای سلامتی خود بخوریم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *