چرا کیفیت دوربین اینستاگرام در اندروید بسیار بد است؟

چرا کیفیت دوربین اینستاگرام در اندروید بسیار بد است؟

استوری های ویدیویی کوتاه یک ترند جدید در اینستاگرام، اسنپ چت، TikTok، WhatsApp و فیس بوک است. اکثر مردم برای راحتی بیشتر با استفاده از دوربین در خود دوربین برنامه رسانه های اجتماعی عکس و فیلم می گیرند. ممکن است متوجه شده باشید که عکس‌ها و ویدیوهای با استفاده از دوربین اینستاگرام و اسنپ چت در اندروید در مقایسه با برنامه‌های مربوطه در آیفون بسیار بد است. بیایید دلایل احتمالی کیفیت دوربین کمتر از حد متوسط ​​را با برنامه اینستاگرام در اندروید بررسی کنیم.ک

کیفیت کم دوربین اینستاگرام

در حالی که دوربین‌های آیفون سالانه به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، گوشی‌های اندرویدی نیز گزینه‌های قانع‌کننده‌ای دارند. با این حال، با استفاده از گزینه دوربین از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اسنپ چت، اینستاگرام و تیک تاک، هرگز گزینه های کیفیت و تصویر یکسانی را دریافت نخواهید کرد.

بسیاری از کاربران، به‌ویژه کاربرانی که از آیفون به اندروید سوئیچ می‌کنند، هنگام استفاده از دوربین برنامه رسانه‌های اجتماعی در اندروید، تصاویر و کیفیت ویدیویی با وضوح پایین مواجه می شوند. حتی اگر از گوشی‌های پرچم‌دار گوگل، وان پلاس یا شیائومی استفاده می‌کنید، دوربین اینستاگرام مانند یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت تصاویر و ویدیوها ارائه می‌دهد.

برنامه اینستاگرام:آیفون درمقایسه با اندروید

توسعه نرم‌افزار دشوار است، به‌ویژه برای برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، که در آن چیزهای زیادی در جریان است. کاربران رسانه‌ها را ضبط می‌کنند، آن‌ها را آپلود می‌کنند، همان بازی را انجام می‌دهند و حتی با دنبال‌کنندگان می توانند از طریق پیام تعامل داشته باشند. به دلیل پراکندگی سخت‌افزار در اندروید، گنجاندن سفارشی‌سازی‌ها و دستورالعمل‌هایی که در گوشی‌های مختلف استاندارد باقی می‌مانند، دشوار است.

انواع و مدل های مختلف دوربین با اندازه و وضوح صفحه نمایش ورزشی در فضای تلفن مبتنی بر اندروید وجود دارد. از این رو، ساخت یک برنامه جهانی اندروید برای ارائه کیفیت مشابه در همه تلفن های اندرویدی دشوار است. برخلاف آن، آیفون‌ها با مجموعه استانداردی از حسگر اپتیک و دوربین عرضه می‌شوند. تنها با تعداد انگشت شماری از مدل ها، راحت تر می توان کیفیت مشابه و بهتری با آنها داشت.

به همین دلیل است که کیفیت تصویر با استفاده از دوربین اینستاگرام در آیفون را کاملاً متفاوت با کیفیت عکس گرفته شده در اندروید با استفاده از همان برنامه مشاهده می کنید. چندین فاکتور دیگر نیز نقش دارند، و محدود کردن به یک راه حل رایج که برای اکثر گوشی های اندرویدی اعمال می شود، چالش برانگیز است.

دوربین اینستاگرام در اندروید چگونه کار می کند

چرا کیفیت دوربین اینستاگرام در اندروید بسیار بد است؟

وقتی استوری باز می کنید یا سعی می کنید عکس یا ویدیویی را در اینستاگرام با اندروید بگیرید، صفحه برنامه به جای استفاده از دوربین دستگاه برای گرفتن نما، نما را ضبط می کند. برنامه دوربین اصلی را در تلفن اندرویدی خود باز کنید و دوربین را در برنامه اینستاگرام باز کنید. سپس، بین نمای دوربین هر دو برنامه جابجا شوید و تفاوت قابل توجهی خواهید دید.

بیشتر بخوانید  استفاده بلک بری از سیستم عامل های اندروید و ios

وقتی دکمه شاتر را فشار می دهید، اینستاگرام از صفحه نمایش عکس می گیرد تا کار را انجام دهد. به هیچ وجه به خوبی سخت افزار دوربین پیش فرض گوشی شما نیست، که منجر به از دست دادن کیفیت و سردرگمی می شود. همچنین، برنامه اینستاگرام نمی تواند از دوربین فوق عریض، میکرو یا تله فوتو تلفن اندرویدی استفاده کند. علاوه بر این، HDR و سایر تنظیمات دوربین رزرو شده برای برنامه دوربین گوشی را از دست می دهید.

از آنجایی که اینستاگرام برنامه بومی آیفون شما نیست، رابط دوربین داخل آن نمی‌تواند از تمام ویژگی‌ها و گزینه‌هایی که در برنامه پیش‌فرض دوربین دریافت می‌کنید، استفاده ببرد.

تلاش های گوگل و سامسونگ برای بهبود دوربین اینستاگرام در اندروید

چرا کیفیت دوربین اینستاگرام در اندروید بسیار بد است؟

Google Camera API (رابط برنامه نویسی برنامه) را به توسعه دهندگان برنامه ارائه کرد تا به دوربین های برنامه های شخص ثالث دسترسی داشته باشند. اگرچه API از اکثر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کرد، اما ویژگی‌های محدودی داشت. گوگل آن را به Camera2 ارتقاء داد که عملکردهای بیشتری داشت اما همچنان ویژگی های پیشرفته ای مانند استفاده از HDR و گزینه های دیگر را از دست داد.

Google’s CameraX API (برپایه Camera2) دسترسی به ویژگی‌های بومی مانند پردازش HDR، حالت شب، حالت عمودی و موارد دیگر را اضافه می‌کند. البته، محدودیت در اینجا این است که تلفن اندرویدی باید CameraX API را با نسخه اندروید مربوطه پشتیبانی کند تا برنامه شخص ثالث از یکپارچگی کامل استفاده کند. دستگاه های پیکسل و پرچمداران سامسونگ، از سری S10، از CameraX API پشتیبانی می کنند.

در Google I/O 2022، این شرکت ضبط ویدیو در کتابخانه CameraX Jetpack را اعلام کرد. هر برنامه شخص ثالثی که CameraX API را پشتیبانی می‌کند، می‌تواند از همه دوربین‌های پشتی (و نه تنها دوربین اصلی) در تلفن Android استفاده کند.

چرا کیفیت دوربین اینستاگرام در اندروید بسیار بد است؟

به عنوان مثال، اکنون می توانید با استفاده از دوربین تله فوتو یا فوق عریض گوشی خود، فیلمبرداری را در اینستاگرام شروع کنید. اگر تلفن شما از فیلم پرتره پشتیبانی می کند، می توانید از همان دوربین اینستاگرام نیز استفاده کنید.

سامسونگ با اینستاگرام، تیک تاک و اسنپ چت همکاری می کند تا به برنامه های رسمی اجازه دهد به حالت شب، فیلم پرتره، Super HDR، فوکوس خودکار و غیره دسترسی داشته باشند.

اندروید 13 ممکن است شرایط را به خوبی تغییر دهد

بسته به گوشی اندرویدی شما، تجربه استفاده از دوربین در داخل اپلیکیشن اینستاگرام متفاوت خواهد بود. با این حال، این ممکن است به زودی تغییر کند زیرا اندروید 13 از ویدیوی HDR در برنامه های دوربین پشتیبانی می کند. اکنون این کاملاً بر عهده سازندگان تلفن Android و برنامه های رسانه های اجتماعی است که CameraX API را برای ارائه کیفیت بهتر دوربین با برنامه های شخص ثالث در Android پیاده سازی کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا کیفیت دوربین اینستاگرام در اندروید بسیار بد است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *