چرا واردات گوشی آیفون ممنوع شد ؟

آیفون 14 پرو اپل با دوربین بیشتر بیرون زده همراه است

چند ماه پیش نماینده های مجلس به دنبال ممنوعیت واردات گوشی های آیفون بودند از این رو تمامی تلاش هایشان را از محروم کردن مردم ایران از آخرین تکنولوژی های روز انجام دادن این در حالی است که اغلب نماینده های مجلس از گوشی آیفون استفاده می کنند.

ممنوعیت واردات گوشی آیفون

گزارش هایی از این موضوع منتشر شده است که این برند پر طرفدار در سال گذشته یک میلیارد دلار ارز را از کشور خارج کرده است ، این در حالی است که هیچ اطلاعی از این موضوع توسط مراجع مربوطه اعلام نشده بود که وارد کنندگان گوشی های همراه اعلام کردند که از امروز یکشنبه اول خرداد 1401 ثبت سفارش گوشی های هوشمند آیفون امکان پذیر نیست و براساس تغییرات انجام شده در سامانه جامع تجارت ، واردات گوشی های اپل امکان ثبت سفارش واردات را ندارند.

براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه جامع تجارت گوشی همراه اپل در گروه کالایی 27 قرار گرفته است ، این یعنی آیفون ها در گروه کالا های لوکس قرار گرفته اند از این رو امکان ثبت سفارش برای این محصول فعلا امکان پذیر نیست.

واردات گوشی آیفون ممنوع شد

در هفته های گذشته طرحی در مورد واردات گوشی های هوشمند بالای 600 دلار در کمیسیون اصل 90 مجلس ارائه شد، که با توجه به اینکه میزان مصرف ارز برای این گوشی هوشمند بسیار بالا بوده است ، در شرایط تحریمی و صرفه جویی ارزی مجلس بر آن شد جلوی واردات گوشی های آیفون را بگیرد.

اسحاقی دبیر انجمن وارد کنندگان گوشی های هوشمند اعلام کرده است که براساس اطلاعیه سامانه تجارت ، همه مدل های آیفون به عنوان کالای لوکس بحساب می آید ، ایشان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده اند که ممنوعیت واردات همه مدل های آیفون می تواند نتایج منفی بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد ، یکی از این موضوعات افزایش قاچاق این محصول می باشد.

اسحاقی با توجه به اظهارات اتحادیه گفت :  ما به مسئولان ذی ربط اعلام کردیم تا ورود مدل جدید گوشی اپل به بازار که کمتر از ۲ ماه می باشد، از ممنوعیت واردات این برند را خودداری کنند تا فرصتی باشد برای کاهش نتایج منفی این ممنوعیت. اما از دیروز این طرح اجرایی شد.

عالیان سخنگوی انجمن وارد کنندگان موبایل اعلام کرد : یکی دیگر از معضلاتی که با ممنوعیت واردات آیفون مطرح می شود این است که وقتی بدون هیچ اطلاعی از واردات جلوگیری می شود شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش چطور می توانند به گوشی های بفروش رفته تا به امروز خدمات ارائه نمایند.

وی افزود : ممنوعیت هر دستگاه و وسیله ای باعث ایجاد تاثیرات منفی در بازار آن محصول دارد ، این باعث می شود که کالاهای دیگر هم ارزش بالاتر و کاذبی را هم پیدا کنند و از ارزش واقعی خود در شوند.

وی اضافه کرد : این موضوع باعث می شود مردم سراغ گوشی های پرچم دار برند های دیگر روند که این موضوع هم صرفه جویی ارزی را هم بی معنی می کند. چرا که حجم واردات این قبیل گوشی ها بیشتر خواهد شد و در نهایت این موضوع باعث افزایش قاچاق خواهد شد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا واردات گوشی آیفون ممنوع شد ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *