چرا همه اینفلوئنسرها از رینگ لایت استفاده می‌کنند؟

چرا همه اینفلوئنسرها از رینگ لایت استفاده می‌کنند؟

همه ما هر روز در فضای مجازی با عکس‌های کاریزماتیک حرفه‌ای روبه‌رو می شویم. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که از چه تکنیک‌هایی برای گرفتن چنین عکس‌های شگفت‌انگیزی استفاده می‌شود؟ رینگ لایت هنوز هم یک تکنیک حرفه‌ای است که توسط بسیاری از عکاسان مد به کار می‌رود و حتی اگر تا به حال آن را ندیده باشید، قطعا عکسی را که با استفاده از آن در یکی از مجلات مد روزانه گرفته شده را دیده‌اید.

بر کسی پوشیده نیست که نور نقش مهمی در کیفیت تصویر ویدئوها و عکس‌ها داشته و بعد از آن کیفیت دوربین در رتبه دوم قرار دارد؛ اما برای گرفتن نماهای نزدیک به شکل بهتر، نیازی به سرمایه گذاری روی یک دکل نورپردازی پیچیده ندارید. رینگ لایت ابزاری آسان جهت استفاده برای افرادی است که تولید محتوا می‌کنند و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند یا ویدیوهای TikTok، Twitch یا YouTube را برای سرگرمی یا کسب درآمد می‌سازند. رینگ لایت‌ها همچنین برای معلمان و سایر ارائه‌کنندگان ویدئویی که از راه دور کار می‌کنند مفید است؛ زیرا اگر می‌خواهید به‌خوبی درک شوید، ویدئوی با کیفیت بالا مهم است. به‌ویژه برای مخاطبانی که دچار کم‌شنوایی هستند و لب‌خوانی می‌کنند. این نور دایره‌ای شکل فقط برای فیلمبرداری نیست و برخی افراد از آن‌ها برای عکاسی ماکرو یا آرایش نیز استفاده می‌کنند.

رینگ لایت دقیقاً همان چیزی است که از نامش پیداست؛ یک چراغ دونات شکل که معمولاً از ردیف‌هایی از LED ساخته می‌شود و شکل هاله نور را در یک منطقه وسیع پخش می‌کند، سایه‌ها را کاهش می‌دهد و لکه‌ها را برای ظاهری دلپذیرتر از بین می‌برد. فضای وسط نور مکان مناسبی برای نصب دوربین یا تلفن است؛ زیرا توزیع یکنواخت نور در اطراف لنز را دریافت می‌کنید.

رینگ لایت به چشمان مدل تاکید مضاعفی می‌بخشد و به ایجاد تصویری زیبا کمک می‌کند. بسیاری از مردم این را در مورد رینگ لایت‌ها می‌دانند، اما نمی‌دانند که با کمک آن در واقع می‌توانند سایه‌های سخت را از پس‌زمینه سوژه حذف کنند و تصاویر را زنده‌تر نشان دهند. رینگ لایت محبوبیت خود را در جامعه عکاسی به دست آورده و به لطف تطبیق‌پذیری‌‌اش، به سرعت به یکی از وسایل ضروری برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شده‌ است. اگر به دنبال پاسخ اینکه رینگ لایت چیست هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت یا حلقه نوری، چراغ‌های الکتریکی دایره‌ای هستند که معمولاً بین 10 تا 20 اینچ قطر دارند. این چراغ‌ها معمولاً نور سفید و شفافی از خود ساطع می‌کنند و دارای پایه‌ای در مرکز هستند که می‌توانید دوربین یا گوشی هوشمند را در آن قرار دهید. مزیت اصلی رینگ لایت چیست؟ نورهای حلقه‌ای درخشش یکنواختی را از همه جهات روی جسم مقابل خود می‌اندازند و به کاهش سایه‌های ناخوشایند بدون نیاز به تنظیم کامل نور کمک می‌کنند و نور یکنواختی را در اطراف صورت فراهم می‌کنند و سایه‌ها را کاهش می‌دهند.

اگر توضیح بسیار ساده‌ای می‎‌خواهید، باید بگوییم اساساً یک فلاش است که در یک دایره بزرگ نصب شده است. این ابزار در سال 1952 توسط Lester A. Dine به دلایل پزشکی/دندانپزشکی توسعه یافت؛ بنابراین هدف واقعی گرفتن عکس‌های دندانپزشکی بود، اما پس از آن حوزه استفاده از آن به عکاسی مد گسترش یافت. امروزه رینگ لایت در 3 سایز موجود است. یکی از آن‌ها حلقه کوچک پزشکی است که در جلوی دوربین قرار می‌گیرد. دو مورد دیگر در صنعت مد مورد استفاده قرار می‌گیرند و قطر آن‌ها به ترتیب 9 و 12 اینچ است.

برای چه چیزی می توانم از رینگ لایت استفاده کنم؟

محبوب‌ترین کاربردهای رینگ لایت شامل عکاسی پرتره و فیلمبرداری است. بسیاری از افراد هنگام گرفتن عکس اینستاگرام یا فیلمبرداری از ویدیوهای یوتیوب، چهره خود را با این نورها روشن می‌کنند. روشنایی یکنواخت به ویژه برای مستندسازی کارهای مرتبط با جزئیات مانند کاربرد آرایش مفید است.

همان‌طور که ذکر کردیم شما برای گرفتن بهتر نماهای نزدیک نیازی به سرمایه گذاری روی یک دکل نورپردازی پیچیده ندارید و مطمئناً می‌توانید تنظیمات نورپردازی دیگری را پیدا کنید که نورپردازی پرتره یا ویدیویی بهتری ایجاد می‌کند. رینگ لایت یک گزینه ساده و مقرون به صرفه است که هر کسی می‌تواند آن را راه اندازی و استفاده کند. استفاده از این چراغ در فضای بدون نور طبیعی زیاد که نیاز به تأکید بیشتر روی خود دارید و زمان یا انرژی لازم برای سرمایه گذاری روی نورپردازی حرفه‌ای گرانتر را ندارید، بسیار منطقی است.

از آنجایی که داشتن یک نور روشن مستقیماً به سمت شما می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و لکه‌های نوری نامناسبی را روی صورت شما ایجاد کند تنظیم رینگ لایت مهم است. برای ظاهری طبیعی‌تر، می‌توانید آن را به جای رو به رو به پهلو قرار دهید یا می‌توانید نور را از صورت خود دور کنید و به سمت دیواری با رنگ روشن بگیرید تا نور را به آرامی به سمت شما بازتاب دهد.

این تنظیم همچنین از بازتاب نور حلقه در چشمان شما پیشگیری می‌کند. اگر دیوار یا سطح صاف دیگری در مقابل خود ندارید، بهتر است رینگ لایت را طوری قرار دهید که قسمت پایین آن در سطح چشم باشد و سپس آن را تا زاویه 45 درجه به سمت پایین کج کنید تا ظاهر دلپذیرتر و خوشایندتری در فیلم و عکسهایتان داشته باشید.

هنگام خرید رینگ لایت به دنبال چه چیزی باشیم؟

اگر تصمیم به خرید رینگ لایت گوشی یا دوربین دارید، چند فاکتور کلیدی را به خاطر بسپارید. اگر قصد خرید رینگ لایت گوشی را دارید و می‌خواهید از آن برای عکاسی یا فیلم‌برداری استفاده کنید، مطمئن شوید که این چراغ‌ها می‌تواند دوربین یا تلفن شما را نگه دارد. در نظر بگیرید که آیا این وسیله با لوازم جانبی مانند پایه، فیلترهایی که رنگ نور را تغییر می‌دهند یا یک کنترل از راه دور برای تنظیمات ارائه می‌شود؟ یک نکته فنی‌تر اینکه میزان وات نور و روشنایی آن برای نیازهایتان را در نظر بگیرید. رینگ‌لایت‌های پیشرفته‌تر حتی ممکن است شدت نور یا رنگ‌های متفاوتی را ارائه دهند.

قبل از خرید رینگ لایت، باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

قیمت: هزینه این اولین عاملی است که پیش از خرید رینگ لایت در نظر می‌گیرید. وقتی فکر می‌کنید با خرید رینگ لایت قدمی در کسب و کار عکاسی یا سرگرمی خود بردارید. این محصول در گذشته بسیار گران بود و این دلیل اصلی اجتناب بیشتر عکاسان دارای مشاغل کوچک محسوب می‌شد. اما امروزه می‌توانید با قیمت  مناسب یک رینگ لایت با کیفیت تهیه کنید.

چرا همه اینفلوئنسرها از رینگ لایت استفاده می‌کنند؟

ابعاد: بسیاری از عکاسان برای رسیدن به مکان‌هایی که در آنجا برنامه عکس‌برداری را دارند، باید مسافت‌هایی طولانی را طی کنند. بهتر است رینگ لایتی بخرید که وزن سبک‌تر و حجم کمتری دارند. خرید دستگاه‌های بزرگ و سپس ناتوانی در حمل آن‌ها برای عکاسی، سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای نیست.

تنظیمات شدت نور: تقریبا تمامی رینگ لایت‌هایی که در بازار موجود هستند دارای قابلیت تنظیم نور خروجی هستند؛ به این صورت که قادر خواهید بود هم شدت نور و هم دمای رنگی نور را با استفاده از کنترلرهای روی دستگاه تنظیم کنید. توجه داشته باشید محصولی که خریداری می‌کنید دارای این قابلیت‌ها باشد چرا که این موارد کار شما را در هنگام عکاسی و فیلم‌برداری با استفاده از رینگ لایت بسیار راحت‌تر خواهند کرد.

لوازم جانبی مورد نیاز: برخی از رینگ‌لایت‌ها را می‌توان به دیوار نصب کرد؛ اما بیشتر آن‌ها باید روی سه‌پایه‌ قرار بگیرند که می‌تواند سنگین باشد. برخی از این محصولات دارای پایه‌های سبک وزن داخلی هستند و خرید این نوع از آن‌ها ایده خوبی است تا بتوانید در هزینه‌های اضافی که باید برای خرید لوازم جانبی خرج ‌کنید، صرفه‌جویی نمایید.

 

چگونه از رینگ لایت استفاده کنیم؟

رینگ لایت‌ها معمولا در بخش داخلی حلقه خود دارای محلی برای نگهداری گوشی موبایل هستند و در صورتی که قصد استفاده از رینگ‌لایت را به‌همراه گوشی موبایل دارید یکی از بهترین گزینه‌ها همین روش خواهد بود. با کمیی جست‌وجو در اینترنت می‌توانید روش‌های خلاقانه بسیاری را برای استفاده‌های مختلف از رینگ‌لایت بیابید.

چرا همه اینفلوئنسرها از رینگ لایت استفاده می‌کنند؟

کلام آخر

امیدواریم بعد از مطالعه این مطلب به پاسخ سوال اینکه رینگ لایت چیست رسیده باشید. رینگ لایت دقیقا همان چیزی است که انتظار دارید؛ یعنی نوری به شکل حلقه. هنگامی که این محصول در اطراف دوربین قرار می‌گیرد، منبع نور ایده آل برای عکس و فیلم را فراهم می‌کند. این نور اضافی برای حذف سایه‌ها و نشان دادن جزئیاتی که در غیر این صورت از دست می‌رفت، معجزه می‌کند. داشتن نورپردازی عالی به شما کمک می‌کند به بهترین شکل در عکسهای‌تان ظاهر شوید.

اگر شما نیز یک کسب و کار بزرگ یا کوچک دارید که برای به نمایش گذاشتن توانایی‌هایتان باید تصاویر و ویدئوهای باکیفیت ثبت کنید، بدون شک نیاز به یک رینگ لایت‌ای دارید. اگر به‌دنبال هدیه‌ای برای اینفلوئنسری هستید که در خانه کار می‌کند، می‌توانید با دادن یک رینگ لایت به او در موفقیت‌هایش سهیم باشید. برای تهیه یک رینگ لایت باکیفیت می‌توانید به فروشگاه پیکسل به آدرس https://www.pixel.ir مراجعه کنید. این فروشگاه با ارائه تجهیزات تخصصی عکاسی و فیلمبرداری مانند رینگ لایت و رینگ لایت گوشی در خدمت شماست تا بتوانید تجربه خرید مطمئنی را داشته باشید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا همه اینفلوئنسرها از رینگ لایت استفاده می‌کنند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *