چرا بازی‌های تیمی Fall Guys روان شما را نابود می‌کند!

Fall Guys

بازی Fall Guys: Ultimate Knockout را می‌توان عنوانی شبیه به Mario Party با جهانی بزرگ و البته به سبک بتل رویال دانست. قطعا می‌‍توانیم این عنوان را بزرگ‌ترین بازی سبک بتل رویال در تمام طول مدت عمر این سبک بدانیم. اما در کنار تمامی این موارد محیط به نظر احمقانه و البته دلنشین Fall Guys تجربه‌ای شگفت انگیز از رقابت به شما ارائه می‌کند. این را زمانی درک خواهید کرد که در پایان بازی می‌بینید یک برنده و 59 بازنده وجود دارند.

اما بازی درکنار تمام این جذابیت‌ها مشکلاتی در بخش تیمی دارد که روان شما را کاملا نابود می‌کند. به‌نظر می‌رسد سازندگان هم به خوبی از این مشکلات اطلاع دارند و در تلاشند تا این مشکلات به‌طور کامل برطرف شوند. یکی از راه‌هایی که پیشنهاد می‌شود کم کردن زمان بخش‌های خاصی از بازی است. اما با تمام این تغییرات که اعمال شده یا می‌شوند آن‌ها مشکل اصلی بازی را برطرف نمی‌کنند و بازیکنان در بازی‌های تیمی احساس ناتوانی دارند و این دلیلی بر فشار روانی بر کسانی است که آن را تجربه می‌کنند.

چه چیزی بازی تیمی Fall Guys را متفاوت می‌کند؟

در بیشتر مینی گیم‌های عنوان یاد شده شخصا خارج از حالت طبیعی و معمولی هستم. در مینی گیم‌های مسابقه‌ای همانند Whirlygig من باید مسیرم را از میان طرفداران و پلتفرم کلی بازی پیدا کنم تا به خط پایان برسم. می‌توانم بسیاری از کسانی که در بازی هستند را به اطراف هدایت کنم و این امکان برای آن‌ها نیز وجود دارد اما من مسئول شخصیت خودم هستم و اگر در آن کوتاهی کنم شکست می‌خورم.

در مجموع باید گفت شما در هر بازی تجربه‌ی متفاوتی دارید و همچنین اهداف شما نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان نمونه در بازی Rock N Roll تیم باید پیش از تیم‌های دیگر توپ را به سمت پایین پرتاب کند. مهم نیست که چگونه این توپ هل داده شود یا چقدر محکم اما باید آن را هل داد تا مقصود نهایی حاصل شود، گاها ممکن است در این مسیر خسته شوید و این توپ‌ها انقدر سنگین باشند که نتوانید به تنهایی آن‌ را جابه‌جا نمایید. در این زمان است که به کمک نیاز دارید، باید با کمک و تکیه بر دیگران در این مرحله‌ی طولانی برنده شوید. اگر در این مرحله تنها باشید تقریبا امکان پیروزی برای شما وجود نخواهد داشت.

در بازی Team Tail Tag فقط می‌توانید تلاش و کاری را انجام دهید که تیم پیروز شود. می‌توانید در این بازی و البته تیمی که در آن هستید به عنوان موثرترین شخص باشید و به پیروزی دست یابید. زمانی که عضو تیمی شوید هیچکس نیست که به شما کمک کند و تنها هم تیمی‌هایتان هستند که با شما هدفی مشترک دارند و باید با همکاری آن‌ها نتیجه‌ی بازی را مشخص نمایید.

بازی Hoopsie Daisy یکی از معدود مینی گیم‌های تیمی است که می‌توانید به تنهایی هم در آن موفقیت کسب کنید. می‌توانید بدن کوچک شخصیتتان را از ده‌ها حلقه رد و نتیجه را تغییر و با موفقیت ثبت برای تیمتان ثبت کنید. اگر تیمی که در آن هستید هم بد باشد مهم نیست، با تلاش شخصی می‌توانید نتیجه را به نفع تیم و البته خودتان تغییر دهید. اما این بازی به جز این تفاوت‌ها، تفاوت‌ دیگری نیز دارد و آن هم برای بازیکنان قوی است. بازیکن یا بازیکنان قوی می‌توانند نتیجه را تغییر دهند اما در بازی Team Tail Tag چنین نیست بنابراین باید به این اصل همواره توجه داشته باشید.

چرا حالت تیم در Fall Guys بیش از بخش‌های دیگر ناامید کننده است؟

زمانی که در بازی‌های رقابتی چون League Of Legends یا Apex Legends شکست می‌خورید، به این منطق می‌رسید که دشمنی شما را غافلگیر کرده و یا اشتباهی داشتید که بابت آن شکست خورده‌اید؛ حتی در عناوین مشابه دیگر نیز زمانی که شکست می‌خورید به این منطق می‌رسید که شخصیت شما سطح مناسبی نداشته و دشمنان و یا محتوای مرحله برای سطح‌های بالاتر از آن ساخته شده بنابراین احساس بدی نسبت به باخت نخواهید داشت. اما در Fall Guys داستان کاملا متفاوت است. شما تمام تلاشتان را برای پیروزی کردید اما همه چیز باب میل شما نیست و در حقیقت نمی‌دانید به چه دلیل شکست خورده‌اید.

تجربه‌ی بازی‌های تیمی خارق‌العاده‌اند به شرطی که آن را با دوستانتان تجربه نمایید. اگر تصمیم به تجربه‌ی بازی مورد بحثمان گرفته‌اید باید بگوییم، این بازی تجربه‌ای بسیار متفاوت از آن چه که تا به حال داشته‌اید به شما ارائه می‌دهد. در Fall Guys تقریبا همه چیز به نتیجه‌ی فعالیت تیمی بستگی دارد حتی در ماموریت‌هایی که می‌توانید به تنهایی در آن‌ها موفقیت کسب کنید.

تجربه‌ی بازی‌های بتل رویال با دوستان بخصوص در این ایام که شرایط کرونا حکم فرماست می‌تواند بسیار سرگرم کننده و لذت بخش باشد. در عین حال زمانی که تیم رقیب یا دشمنانتان قدرتمندتر از شما هستند و محیط بازی هم با شما سر ناسازگاری دارد پیروزی می‌تواند به یک خاطره‌ی شیرین برای شما مبدل گردد. در Fall Guys نوع دیگری از رقابت را تجربه خواهید کرد که احتمالا کمی اعتیادآور است.

درمجموع پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌ی بازی یاد شده را از دست ندهید. جهان فانتزی و کمدی آن درکنار چالش‌هایی دشوار و مشارکت تیمی می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر خود کند. این عنوان را می‌توان متفاوت‌ترین بازی سبک بتل رویال دانست که بیشتر از سرگرم کننده بودن ناامید کننده بوده و عاشقان و هواداران زیادی را جذب خود کرده است. اگر فرصت کافی برای پرداختن به بازی‌های ویدئویی را ندارید و یا مشغول کنکور و امتحانات هستید پیشنهاد نمی‌کنیم که این بازی را در این بازه تجربه نمایید چراکه شما را به شکل عجیبی معتاد و شیفته‌ی خود می‌کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا بازی‌های تیمی Fall Guys روان شما را نابود می‌کند!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *