چراغ های روی مودم به چه معناست؟

چراغ های روی مودم به چه معناست؟

مودم های اینترنتی دارای طیف گسترده ای از نمادها و چراغ های LED هستند که بسته به رنگ و فعالیت آنها ، معانی آنها متفاوت می باشند. به عنوان مثال ، چراغ های مودم که سریع چشمک می زنند می تواند به معنای کاملاً متفاوت از چراغی باشد که ثابت است یا اصلاً روشن نیست.

اطلاعات موجود در این مقاله برای هر دو دستگاه مودم/مودم روتر ترکیبی کاربرد دارد.

چراغ های مودم

چراغ های LED روی مودم ها عملکرد و فعالیت دستگاه اینترنت را به شما نشان می دهد. رنگ ها می توانند نشان دهند که در صورت وجود خطا یا خرابی یا آفلاین ، کدام جنبه های دستگاه یا سرویس اینترنت کار می کند.

معنای رنگهای روشن مودم بسته به مدل مودم خاص و ارائه دهنده خدمات اینترنتی مورد استفاده بسیار متفاوت است. لیست زیر فقط یک راهنمایی برای درک اولیه است.

معنی رنگهای چراغ روشن مودم

در ادامه برخی از رایج ترین رنگهای روشن مودم و این که معنی آنها چیست را توضیح می دهیم:

سبز: چراغ سبز مودم معمولاً نشان دهنده قدرت مودم ، اتصال به اینترنت فعال ، جفت شدن تأیید شده با دستگاه دیگر ، خط تلفن فعال یا سیگنال اینترنتی قوی است.

آبی: چراغ های مودم آبی می توانند نشان دهند که بروزرسانی سیستم عامل در حال انجام است ، مودم درحال جفت شدن با دستگاه دیگری ، روند اتصال آغاز شده است ، روند اتصال به پایان رسیده است و یک تماس تلفنی در حال برقراری است.

نارنجی: یک چراغ مودم نارنجی گاهی اوقات یک اتصال اینترنتی خوب (اما نه عالی) را نشان می دهد ، ممکن است مراحل اولیه اتصال پس از روشن شدن مودم ، سرویس تلفن قطع است اما گرفتن تماس های اضطراری هنوز امکان پذیر است و روند جفت شدن آغاز شده است.

قرمز: معانی نور مودم قرمز می تواند به معنای گرم شدن بیش از حد مودم ، وجود خطای سرویس ، اتصال ضعیف به اینترنت ، عدم اتصال به اینترنت ، احراز هویت PPP ناموفق ، شکست در راه اندازی و قطع شدن کامل سرویس تلفن باشد.

سفید: یک چراغ سفید سفید معمولاً در مودم ها برای نشان دادن قدرت استفاده می شود ، روند جفت شدن آغاز شده است ، مودم سعی می کند ارائه دهنده خدمات را شناسایی کرده و به اینترنت متصل شود و ارتقاء سیستم عامل نیز در حال انجام است.

معنی چراغ های مودم

مانند رنگ های LED ، چراغ های مودم به سرعت چشمک می زنند یا یک نور پایدار می تابانند که این معانی نیز می توانند متفاوت باشند.

چراغ های مودم ثابت: معمولاً یک چراغ مودم ثابت که چشمک نمی زند به این معنی است که عملکرد مرتبط آن به درستی کار می کند یا به پایان رسیده است. با این حال ، چراغ مودم قرمز یا نارنجی ثابت ، همانطور که در بالا ذکر شد ، می تواند نشان دهد مشکلی باشد یا نیاز به تعمیر دارد.

چشمک زدن چراغ های مودم: یک چراغ چشمک زن مودم چشمک می زند یا سوسو می زند ، بسته به رنگ آن ، می تواند نشان دهنده عملکرد فعال اینترنت ، فعالیت در حال اتصال یا جفت شدن در حال انجام ، یا یک گوشی تلفن همراه باشد که از کار افتاده یا خاموش شده است. گاهی اوقات چشمک زدن مودم متوسط ​​می تواند به معنای شروع یک فرآیند باشد ، در حالی که چشمک زدن سریعتر می تواند نشان دهنده پایان مرحله یک فرآیند باشد.

خاموش/بدون نور: اگر چراغ LED مودم به طور کامل خاموش باشد، معمولاً به معنای نبود برق ، قطع کامل ارتباط با ارائه دهنده یا یکی از خدمات آن است یا ویژگی ای غیرفعال شده است گاهی اوقات هیچ چراغی نشان داده نمی شود اما مودم به درستی کار می کند.

هرچند چراغ خاموش مودم همیشه چیز بدی نیست. به عنوان مثال ، اگر نیازی به استفاده از کابل اترنت ندارید و کابل متصل ندارید، خاموش شدن چراغ اترنت کاملامنطقی است. به طور مشابه ، اگر از طریق ارائه دهنده اینترنت خود خدمات تلفن ثابت ندارید ، لازم نیست نگران چراغ نشانگر خط تلفن باشید.

بیشتر بخوانید  آزادسازی تعرفه های اینترنت ثابت در آینده نزدیک

معانی نمادهای مودم

برخی از مودم ها و هیبریدهای مودم-روتر دارای برچسب های متنی در بالای چراغ ها و نمادها هستند تا درک مفاهیم آنها آسان تر شود. با این حال ، بسیاری از آنها این برچسب را ندارند، که می تواند کاربران را مبهم و گیج کند.

نمادهای مودم و روتر از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است ، اگرچه معمولاً شبیه نمادهای نشان داده شده در تصویر بالا است. در اینجا معنای هر نماد مودم از چپ به راست را آوردیم.

چراغ های روی مودم به چه معناست؟

قدرت: این نماد تقریباً جهانی است و در اکثر مودم ها و محصولات دیگر وجود دارد.

Wi-Fi و اینترنت: معنی نمادهای دوم و سوم بسته به مدل مودم شما می تواند متفاوت باشد. اگر فقط یکی از این نوع نمادها را دارید ، معمولاً برای سیگنال یا اتصال اینترنت شما است. دو نسخه کمی متفاوت می تواند به سیگنال اینترنت شما و اتصال Wi-Fi آن به دستگاه های دیگر یا سیگنال های Wi-Fi 2.5 و 5 گیگاهرتز جداگانه اشاره کند.

اینترنت: نماد چهارم ، که شبیه یک سیاره با حلقه ای در اطراف آن است ، معمولاً به اتصال به اینترنت اشاره دارد. گاهی اوقات این نماد برای نشان دادن اتصال WAN نیز استفاده می شود. علامت @ نیز معمولاً برای این منظور استفاده می شود.

اترنت: این نماد پنجم نشان دهنده اتصال سیمی به مودم یا روتر است. معمولاً یک مربع خالی به یک اتصال WAN اشاره می کند ، در حالی که یک جعبه با خطی که از طرف پایین آن عبور می کند ، همانطور که در بالا نشان داده شده است ، به یک اتصال LAN اشاره دارد. نماد سه مربع متصل شده توسط یک خط نیز می تواند نشان دهنده اتصال LAN باشد.

USB: ششمین نماد ، نمادی شبیه به سه گوش با خط میانی که به یک نقطه ختم می شود ، نشان دهنده اتصال USB است. نسخه های مختلفی از آیکون USB وجود دارد، اما معمولاً شبیه این فرمت هستند.

WPS: اغلب ، دو پیکان که یک دایره را تشکیل می دهند نشان دهنده WPS (تنظیم محافظت شده Wi-Fi) هستند. WAP راهی است برای اتصال سریع دستگاهها به Wi-Fi خود با فشار دادن یک دکمه در پشت روتر خود. در این مرحله چراغ LED به طور مختصر روشن می شود.

مدلهای مودم بسیار متفاوت هستند و اکثر تولیدکنندگان از نمادها و نمادهای سفارشی خود استفاده می کنند. اگر در درک چراغ های مودم Spectrum خود دچار مشکل شده اید یا منظور چراغ های مودم Arris را درک نکرده اید ، احتمالاً به همین دلیل است.

در اینجا لینک هایی برای راهنمای چراغ مودم برای چندین از محبوب ترین ارائه دهندگان اینترنت آمده است تا به شما در درک بیشتر چراغ های مودم خود کمک کنند.

CenturyLink

Spectrum

Arris

Xfinity

سوالات متداول

اگر همه چراغ های مودم سبز باشند ، اما اتصال اینترنت ندارم ، چکار کنیم؟

اولین قدم این است که مودم خود را خاموش و وصل کنید. سپس ، 15 دقیقه صبر کنید تا همه چیز دوباره متصل شود. اگر همه چراغ ها دوباره سبز شدند ، تنظیمات دستگاه خود را عیب یابی کنید.

اگر مودم درست کار می کند ، چه چراغ هایی باید روشن شود؟

نشانگرهای مودم از نظر سازنده متفاوت است ، اما معمولاً یک روتر با اینترنت و اتصال Wi-Fi خوب ، چراغ های سبز یا آبی را در نزدیکی نمادهای قدرت ، اینترنت و Wi-Fi نشان می دهد. بسته به اتصالات و عملکردهای آن ، ممکن است مودم شما چراغ های بیشتری نشان دهد

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چراغ های روی مودم به چه معناست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *