چالش نهنگ آبی چیست؟

چالش نهنگ آبی

چالش نهنگ آبی چیست؟ : چالش خطرناکی که این روزها با نام چالش نهنگ ابی مطرح شده است، یکی از بازی هایی است که به غلط در میان نوجوانان با نام بازی جا افتاده که با این هدف جوانان و نوجوانان را به سمت خود می کشاند که میزان جرات و توانایی های خود را بسنجند!.

این بازی در ابتدا در کشور روسیه، در شبکه ی اجتماعی VK رواج یافت. فیلیپ بودیکین، نام سازنده ی این بازی می باشد که ماه گذشته با پیگیری های پلیس این کشور دستگیر شد ولی متاسفانه دیر به این موضوع پی بردند و در کشورهای دیگر جای خود را باز کرد. این بازی 50 مرحله دارد که ادمین به کاربر اعلام می کند و باید هر روز یکی از مراحل را در زمان مشخص انجام دهد تا به مرحله ی بعدی راه پیدا کند. تا مرحله ی 49ام کاربر کارهایی را انجام می دهد که با مشاهده ی آنها از بیرون خواهید دید که چقدر کارهای خطرناک و روان پریشانه ای هستند و در آخر نیز از شخص خواسته می شود که دست به خودکشی بزند!

چالش نهنگ آبیدر چالش نهنگ آبی، ادمین از طریق برنامه های پیام رسانی نظیر واتس آپ و فیسبوک و … با کاربر ارتباط برقرار کرده و سپس چالش آغاز می گردد. ادمین در هر روز تکالیفی را برای شما تعیین کرده و باید در زمان مشخصی آن ها را انجام داده و تصویرش را برای او ارسال نمایید تا اجازه ی راه یابی به مرحله ی بعد را داشته باشید.

چالش نهنگ آبی فوق العاده خطرناک بوده و تاکنون 130 مورد خودکشی مرتبط با این چالش نهنگ آبی در کشور روسیه گزارش شده است.

اما نکته ای که بسیار مورد توجه قرار گرفته، این است که اگر در اینترنت به دنبال لینک دانلود چالش نهنگ آبی بگردید چیزی دستگیر شما نخواهد شد زیرا خود ادمین انتخاب می کند که چه کسانی به لینک این بازی می توانند دسترسی پیدا کنند.

ادمین در ابتدا از شخص قربانی سوال هایی را می پرسد تا متوجه شود آیا این شخص از نظر روحی و روانی آسیپ پذیر است؟ و در صورت اطمینان از این موضوع لینک بازی را در اختیار او قرار داده و پس از نصب این بازی به روی گوشی شخص تمامی اطلاعات فرد قربانی هک شده و در اختیار ادمین قرار می گیرد و پس از آن ادمین شخص قربانی را تهدید می نماید که اگر از فرمان او سرپیچی کند، قطعا عواقبش را نیز باید در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید  مسئله ی بازی نهنگ آبی در ایران و گفته های وزیر ارتباطات و فناوری

عاجزانه از تمامی والدین تقاضا داریم که در صورت مشاهده ی چنین رفتارها و کارهای روان پریشانه ای در نوجوانان خود حتما با آنها صحبت کرده و جلوی ادامه ی این کار را بگیرند و در صورت نیاز آن ها را به پزشک معرفی نمایند تا تحت درمان قرار بگیرند.

 

برای اطلاعات بییشتر در مورد چالش نهنگ آبی لینک مقابل را مطالعه نمایید: بازی نهنگ آبی ؛ چالشی مرگبار در بین نوجوانان

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

3.5/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : چالش نهنگ آبی چیست؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *