پیشگیری از آلزایمر

آلزایمر

آلزایمر و فراموشی از جمله بیماری های است که در سال های اخیر آمار بسیار بالایی را در سطوح بیماری به خود اختصاص داده اند. متاسفانه این بیماری در زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد. هر چند که آلزامیر با سرعت زیادی در جوامع و در سنین مختلف گسترش یافته است اما با رعایت رژیم غذایی و مصرف برخی از مواد غذایی می توان از این بیماری پیشگیری کرد.

اولین قدم حذف مواد غذایی است که سن بروز آلزایمر را کاهش می دهد. بسیاری از موادی که دارای اسید چرب اشباع شده , غذا هایی که از مواد آنتی اکسیدانی کمی برخوردار هستند همچنین استفاده از الکل احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. پس اگر در طول روز مقدار زیادی از این مواد مصرف می کنید بهتر از هر چه سریع تر مقدار آن ها را به حداقل برسانید.

آلزایمر

فوائد سبزی و میوه جات تازه در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری های بسیاری اثبات شده است , قطعا این خوراکی ها در جلوگیری از آلزایمر و به حداقل رساندن علائم آن نیز نقش به سزایی دارند.

ویتامین ها برای رشد بدن , تکامل و عملکرد شناختی ضروری هستند. بسیاری از افراد به دلیل عدم مصرف کافی ویتامین ها دچار اختلالات رشدی شده و برخی از قسمت های مغز این افراد به طور کامل گسترش پیدا نکرده و دچار اختلالات مغزی و در موارد بسیار شدید , عقب ماندگی های ذهنی می شوند. بیماری آلزایمر در برخی از افراد به دلیل عدم فعالیت صحیح بخش های مختلف مغز ایجاد می شود. با استفاده از ویتامین ها به مقدار کافی می توان مانع پیدایش این مشکل شد. البته نباید املاح و مواد معدنی را از یاد برد. آهن یکی از مکمل هایی است که باید از 6 ماهگی به غذای انسان افزوده شود , کمبود آن می تواند صدمات غیر قابل بازگشتی را به بار آورد. از دیگر مواد معدنی موثر بر تقویت حافظه می توان به روی , ید , فولوئور , آنتی اکسیدان A و … اشاره کرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پیشگیری از آلزایمر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *