پنجره کشویی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

هافمن

احتمالا تا کنون در خانه‌ای با پنجره کشویی یا Sliding Window زندگی کرده‌اید و یا دست کم از نزدیک چنین پنجره‌هایی را دیده‌اید. پنجره‌های دو جداره کشویی به دلیل اشغال نکردن فضای داخل یا خارج منزل و کاربری راحتی که دارد، در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. چنین پنجره‌هایی کاربرد وسیعی دارند و علاوه بر پنجره‌های سالن پذیرایی خانه، در اتاق‌های مختلف هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. پنجره‌های کشویی در انواع مختلف تولید می‌شوند اما پنجره یو پی وی سی کشویی که از پروفیل در و پنجره یو پی وی سی ساخته می‌شوند از جدیدترین مدل‌های این پنجره‌ها است. در این نوع، نه تنها شما کاربری خاص و راحت پنجره کشویی را دارید، بلکه از مزایای در و پنجره upvc هم بهره‌مند می‌شوید. مهم‌ترین این مزایا عبارت اند از عایق بودن در برابر گرما و سرما، نفوذ ناپذیری گرد و خاک، و البته حذف سر و صدای بیرون از خانه. شبیه ترین پنجره به پنجره کشویی نوع دو لنگه است که بر خلاف کشویی که افقی جلو و عقب می‌رود، عمودی بالا و پایین می‌شود. شما می‌توانید این نوع پنجره را در هر بنا و اتاقی نصب کنید و از زیبایی، کارایی و سادگی آن بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های مثبت پنجره کشویی را بشناسید

شما به‌راحتی می‌توانید انواع پرده و کرکره را روی پنجره کشویی نصب کنید. این کار می‌تواند استفاده از پرده و پنجره را همزمان آسان‌تر کند. همچنین این پنجره‌ها چه از نوع پنجره یو پی وی سی باشند چه عایق نباشند، اجازه‌ی ورود به ذرات آلاینده، و گرد و غبار نمی‌دهند. البته نکته‌ای در این زمینه وجود دارد که در بند بعد به آن اشاره می‌کنیم. مهم‌ترین دلیل استفاده از چنین پنجره‌های تناسب آن‌ها برای محیط‌های کوچک است. آن‌ها فضایی رو به داخل اشغال نمی‌کنند و در مقایسه با پنجره لولایی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب‌تر اند. نکته‌ی دیگر این‌که باز و بسته شدن آسانی دارند.

ویژگی‌های منفی پنجره کشویی چیست؟

با وجود همه جوانب مثبتی که درباره این پنجره‌ها وجود دارد، چفت و بست آن‌ها در مقایسه با پنجره‌های دیگر کم‌تر است چون ساختارش چنین چیزی را می‌طلبد. در نتیجه درست است که عایق مناسبی هستند اما درزهایی در آن هست که ممکن است از عایق بودنش نتوان مطمئن بود. در نتیجه، اگر در جایی زندگی می‌کنید که هوا بسیار آلوده است، شاید پنجره کشویی بهترین گزینه برای شما نباشد. این نکته را نیز باید در نظر آورد که ساختار این پنجره‌ها موجب می‌شود از آن‌ها در ابعاد بزرگ مثالا عرض‌های بیشتر از ۲ متر و یا ابعاد کوچک مثل عرض‌های کم‌تر از ۷۰ سانتی‌متر نتوان استفاده کرد. نکته‌ی دیگر آن است که وجود ریل باعث می‌شود این پنجره‌ها پروفیل بیشتری داشته باشند که خودشان به خودی خود عایق خوبی هستند اما موجب سنگین‌تر شدن پنجره نهایی می‌شوند.

انواع پنجره کشویی از نظر مدل باز شدن آن

دو مدل کلی از این نظر وجود دارد. یکی پنجره کشویی یک لنگه بازشو که یکی از صفحات پنجره ثابت است و دیگری متحرک و در محور افقی حرکت می‌کند. دیگری پنجره کشویی دو لنگه بازشو است که هر دو صفحه پنجره متحرک هستند و در محور افقی به چپ و راست حرکت می‌کنند. پنجره کشویی از نظر سطح مقطع نیز دو مدل دارد که یکی تک ریل کشویی و دیگری جفت ریل کشویی است. دانستن این نکته از این جهت ضروری است که مقدار طاقچه لبه پنجره شما به سطح مقطع پروفیل پنجره بستگی دارد. هر دو مدل یراق آلات مشابهی دارند و در هر دو مدل می‌توانید پنجره ای دو جداره داشته باشید اما دوریل عایق کم‌تری نسبت به تک ریل است چون درزهای دوریل بیشتر اند. در بازار قیمت پنجره کشویی مدل تک ریل بیشتر است.

هافمن

موارد به‌کارگیری پنجره کشویی

از پنجره کشویی (هر دو مدل آن) در مناطقی استفاده کنید که شرایط اقلیمی بسیار گرم و بسیار سرد و یا بسیار آلوده نداشته باشد. دیزاین و چیدمان منزل شما نیز در تصمیم‌گیری برای انتخاب این نوع پنجره اثرگذار است. همچنین نوردهی پنجره کشویی بیشتر است و البته این نوع پنجره برای بناهایی که نیاز به باز و بسته کردن زیاد پنجره در آن احساس می‌شود کاربردی است چون با یک حرکت ساده پنجره باز و به همین شکل بسته می‌شود. اگر می‌خواهید پنجره شما هم عایق‌بندی خوبی داشته باشد و هم از نوع کشویی باشد می‌توانید از درزگیرهای مخصوص و نوارهای هوابندی استفاده کنید. به این‌صورت که آن‌ها را در فاصله بین فریم و لنگه پنجره ها قرار دهید.

اجزای تشکیل‌دهنده پنجره کشویی

این پنجره‌ها شامل گیره‌های گوشه و میله‌های محوری، قفل و لوازم جانبی آن، غلطک پنجره، چفت‌های پنجره،صفحه یا صفحات شیشه و در صورت دو جداره بودن، گاز آرگون میان صفحات پنجره می‌شوند. پنجره های کشویی بر اساس متریال مورد استفاده در آن‌ها در انواع پنجره یو پی وی سی، آلومینیومی و آهنی موجود اند. پیشنهاد ما به شما این است که از در و پنجره upvc استفاده کنید تا علاوه بر قابلیت‌ها و مزایای پنجره کشویی، از کیفیت پنجره یو پی وی سی بهره‌مند شوید.

پنجره دو جداره کشویی را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت هافمن یکی از تولیدکننده‌های مهم و اصلی پنجره های دو جداره است. شما می‌توانید با کاردان های هافمن تماس بگیرید، از آن‌ها به رایگان مشاوره بخواهید، ابعاد و اندازه‌های در و پنجره های خود را به آن‌ها ارائه دهید تا این متخصصان در قالب چند برنامه یا پلن پیشنهادی، به شما قیمت کار تمام‌شده را ارائه کنند. شماره تماس هافمن ۱۶۴۴ است و همواره آماده پاسخگویی به شما هستند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پنجره کشویی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *