پلتفرم شهر هوشمند نوکیا

شهر هوشمند

شرکت بزرگ نوکیا با ارائه برنامه های جدیدی تصمیم گرفته اداره و مدیریت پارکینگ ها , سیستم‌ های نظارت‌ ویدیویی و سنسور های اینترنت اشیا را در شهر هوشمند بر عهده بگیرد. نوکیا از سرویس‌ های مختلفی در ساخت و طراحی شهر هوشمند استفاده کرده است. کمپانی های زیادی از جمله ورایزن ، سیسکو ، هواوی و تعداد دیگری از شرکت‌ ها در این مجموعه حضور داشته و همگی در مدیریت شهر های هوشمند نقش دارند.

شرکت نوکیا که یکی از پر رنگ ترین و مهم ترین کمپانی های این برنامه است , یک چارچوب ماژولار یکپارچه از اینترنت اشیا برای شهر هوشمند در نظر گرفته است، این چهار چوب وسیله ای برای یکپارچه کردن و اتحاد کنسول‌ های مدیریت شهر هوشمند و بهبود و گسترش خدمات در نظر گرفته شده است. همچنین شرکت نوکیا اعلام کرده که از یک سرویس جدید به نام Sensing as Service در این شهر هوشمند استفاده کرده است که با آن داده‌ ها و آمار های شبکه‌ های اینترنت اشیا , برای جلوگیری از اقدامات غلط و ایجاد تغییرات محیطی مناسب مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

شهر هوشمند

برای ایجاد امنیت عمومی , شبکه مجازی گوشی های هوشمند , قصد دارد سرویس هایی با پهنای باند مناسب را برای ارائه خدمات بیشتر با امنیت بالاتر , در اختیار شهر های هوشمند قرار دهد. این موضوع نشان دهنده فعالیت شرکت نوکیا در زمینه های دیگری از موبایل , از جمله زیر ساخت‌ های شبکه ای می باشد. کمپانی نوکیا که از طرفداران شدید اینترنت 5G‌ بوده است و سال هاست برای محقق سازی آن تلاش می کند. از این رو تلاش و سعی آن برای پیشرفت و گسترش شهر های هوشمند چندان به دور از انتظارات نمی باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پلتفرم شهر هوشمند نوکیا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *