پشتیبانی از ویدئوهای حالت افقی (Landscape) در IGTV اینستاگرام

IGTV

IGTV اینستاگرام | شبکه اجتماعی اینستاگرام هم اکنون از ویدئوهای افقی در IGTV پشتیبانی می نماید و این هم در مورد زمان می باشد. از زمانی که IGTV در اینستاگرام رونمایی شد تنها از فیلم هایی که به صورت پرتره بودند پشتیبانی می کرد، اما هم اکنون اینستاگرام متوجه این موضوع شده است که ویدئوهای پرتره در تمامی موارد پاسخگوی نیازهای کاربران نیستند. همین موضوع نیز مدتی سبب شده بود که کاربران این شبکه ی اجتماعی تصور کنند IGTV قابلیتی کارآمد برای آن ها نمی باشد.

تاریخچه ای کوتاه از IGTV اینستاگرام

در ماه ژوئن سال 2018 میلادی بود که اینستاگرام IGTV یا Instagram TV راه اندازی و عرضه نمود. ایده ی این قابلیت این بود، با یک برنامه مستقل که ویدئوهایی را به صورت طولانی مدت می باشند پخش نموده و در نهایت با یوتیوب در این عرصه رقابت داشته باشد. تقریبا یک سال از رونمایی IGTV می گذرد و باید بگوییم که در این پروژه آنقدرها موفق عمل نکرده است و نتوانسته استا تا به عنوان جایگزینی برای یوتیوب عرض اندام نماید.

در حالی که شبکه اجتماعی اینستاگرام خود بیش از 1 میلیارد کاربر دارد، برآورد شده است که IGTV تنها میزبان حدود 4 میلیون کاربر می باشد. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا اینستاگرام تصمیم دارد IGTV را در مسیری درست هدایت نماید و پشتیبانی از ویدئوهای حالت افقی (Landscape) را به این قابلیت بیفزاید.

از پرتره تا Landscape

در هنگام معرفی و رونمایی از IGTV، کمپانی اینستاگرام مطالب بسیاری را در خصوص تمام فیلم های منتشر شده در حالت عمودی (یا پرتره) ارائه داد. ایده اصلی IGTV از اینجا نشات می گرفت که افراد بتوانند ویدئوها و فیلم های خود را در حالت عمودی و با کیفیت بالا مشاهده نمایند و نیازی نباشد که برای مشاهده ی بخش هایی از فیلم، گوشی خود را به حالت افقی در بیاورند.

مشکل اینجاست که کاربران به منظور مشاهده ی بخش هایی از فیلم در سایر شبکه های اجتماعی مجبور بودند تا دستگاه خود را به حالت افقی در بیاورند و به نوعی گوشی خود را بچرخانند، اینستاگرام این کار را انجام داد تا کاربران مجبور به انجام این کار نباشند و بتوانند به راحتی یک ویدئو را در IGTV در جهت عمودی مشاهده نمایند اما گویا بازخورد خوبی از سوی کاربران در این خصوص دریافت نکرد.

بیشتر بخوانید  چه کسانی اینستاگرام من را دیده اند!

در نهایت، اکنون IGTV از ویدئوهای حالت افقی پشتیبانی به عمل می آورد. همانطور که در وبلاگ اینستاگرام توضیح داده شده است، اینستاگرام تصمیم دارد که “IGTV را به عنوان یک مقصد برای مشاهده ی محتوای عالی بدون توجه به نحوه ی قرارگیری گوشی ارائه نماید، بنابراین سازندگان می توانند آنطور که خودشان درنظر دارند، موارد مختلف را مطرح نمایند.”

IGTV اینستاگرام

اینستاگرام به قدری بزرگ می باشد که بیان داشته است در خصوص نمایش ویدئوها در حالت عمودی یا پرتره در IGTV اشتباه کرده است و نمی تواند قابلیتی کاربردی برای کاربر محسوب گردد، و در این خصوص گفت: “ما متوجه هستیم که IGTV  یک تحول عظیم در دنیای شبکه های اجتماعی است[اما] معتقدیم این تغییر  برای بینندگان و سازندگان مناسب نیست.”

در نهایت، در حالی که اسنتیاگرام همچنان ارزش فیلم های عمودی را بالا می داند ولی اعتراف می کند که “حالت افقی یا Landscape دارای نقاط قوت بسیاری است، به ویژه زمانی که به فرمت هایی مانند رقص و ورزش هایی که در آن افراد در حال حرکت هستند، می رسیم اغلب تعداد کمی از افراد حاضر در ویدئو در یک قاب قرار می گیرند”.

دانلود: IGTV برای سیستم عامل های Android | iOS

این حالت برای بینندگان و سازندگان ویدئو کاربردی تر می باشد

برای سازندگان، این تغییر ساده به این معنی است که گزینه های بیشتری برای فیلمبرداری و انتشار وبدئوها در IGTV دارند. و برای بینندگان نیز پشتیبانی از حالت Landscape به این معنی است که دیگر نیازی به تماشای ویدیوی های افقی ارائه شده به صورت عمودی نخواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: makeuseof

4.5/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : پشتیبانی از ویدئوهای حالت افقی (Landscape) در IGTV اینستاگرام

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *