پرونده شکایت کاربر علیه ویژگی سلامت اپل واچ به دلیل تعصب نژادی

پرونده شکایت کاربر علیه ویژگی سلامت اپل واچ به دلیل تعصب نژادی

اپل در حال حاضر از خود در یک دادخواست دسته جمعی که علیه سازنده اپل واچ تشکیل شده است، دفاع می کند. این شکایت در منطقه جنوبی نیویورک تنظیم شده است. این ادعا می‌کند که اکسیمتر خون در اپل واچ دارای تعصب نژادی علیه کاربران تیره پوست است.

اکسیمتر خون یک ویژگی است که میزان اشباع اکسیژن خون را اندازه گیری می کند. اگر اندازه گیری نتیجه اشباع اکسیژن 95٪ تا 100٪ را نشان داد، به این معنی است که سطح اکسیژن خون شما طبیعی است. هر چیزی کمتر از آن غیر طبیعی تلقی می شود.

این ویژگی از سال 2020 با سری 6 در اپل واچ وجود داشته است. همانطور که اپل قبلا تایید کرده بود، کاربران اپل واچ سری 6 یا مدل های بالاتر می توانند سطح اکسیژن خون خود را از مچ دست خود اندازه گیری کنند. این به کاربران بینشی در مورد سلامت کلی آنها می دهد.

به گزارش نیویورک پست، شاکی اصلی با نام الکس مورالس از نیویورک است. او ساعت خود را بین سال‌های 2020 تا 2021 خریده است. به گفته مورالس، او ساعت را با علم به اینکه می‌تواند به او در اندازه‌گیری سطح اکسیژن خونش کمک کند، خریده است. او معتقد بود که این ویژگی بدون توجه به رنگ پوست شما به طور دقیق کار می کند. مورالز گفت که انتظار نداشت این محصول به دلیل رنگ پوست کاربران دارای سوگیری ها و نقص هایی در پالس اکسیمتری باشد. این ساعت با قیمتی کمتر از 400 دلار فروخته می‌شود، حتی اگر تصاویری نادرست و گمراه‌کننده بر اساس رنگ پوست شما تولید کند.

مورالس در شکایت خود پیشنهاد کرد که این شکایت به یک دعوای دسته جمعی تبدیل شود که همه کاربران نیویورک را تحت پوشش قرار دهد. این باید همه نیویورکی‌هایی را که اپل واچ را در زمان رسیدگی به دادگاه خریداری کرده‌اند، پوشش دهد. او همچنین می‌خواهد که اقدام گروهی همه کاربران واجد شرایط را پوشش دهد. کاربران در داکوتای شمالی، وایومینگ، آیداهو، آلاسکا، آیووا، می سی سی پی، آرکانزاس، کارولینای شمالی و یوتا.

از طرفی اپل گفته بود که اکسیمتر خون اپل واچ برای مصارف پزشکی در نظر گرفته نشده است. این نه برای خود تشخیصی و نه برای مشاوره پزشکی با پزشک قابل استفاده است. اکسیمتر در اپل واچ فقط برای اهداف کلی تناسب اندام و سلامتی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید  قیمت انواع گوشی آیفون اپل

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پرونده شکایت کاربر علیه ویژگی سلامت اپل واچ به دلیل تعصب نژادی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *