پردازنده Snapdragon 875 کوالکام بزودی معرفی می شود

Snapdragon 875

شرکت کوالکام هر سال در انتها آن به معرفی نسل جدید پردازنده پرچمدار خود می پردازد. برای سال 2020 نیز چنین نقشه ای در سر داشته و قصد دارد بزودی نسل جدید چیپ پردازنده پرچمدار را به نام Snapdragon 875 معرفی کند. این پردازنده نسبت به اسنپدراگون 865 قدرت بیشتری داشته و چند درصدی هم گرافیک قوی تر دارد.

گذشته از آن انتظار داریم که تحت فرآیند 5 نانومتری به تولید برسد. این یعنی نسل بعدی پردازنده رده بالا شرکت کوالکام بسیار قوی تر از همیشه بوده و باید احتمال داد در روی پرچمداران ابتدا سال 2021 قرار گیرد.

بی شک اولین مدل گوشی های هوشمند مجهز به Snapdragon 875 از نوع شیائومی یا سامسونگ هستند. البته شرکت سونی و ال جی نیز دیگر مشتریان کوالکام برای استفاده از این چیپ پردازشی می باشند.

البته کوالکام دعوتنامه ای برای رویداد تک سامیت 2020 منتشر کرده که هر سال در فلوریدا برگزار شده و طی آن که روزهای اول و دوم دسامبر برگزار خواهد شد، پردازنده پرچمدار این شرکت رونمایی می شود.

اگرچه نام رویداد کامل این شرکت Qualcomm Snapdragon Tech Summit 2020 است و سال گذشته نیز در دسامبر برگزار شده و در جریان آن اسنپدراگون 865 با مشخصات بزرگ معرفی گشته است. اطلاعات دقیقی از ویژگی های اسنپدراگون 875 در دست نیست و نمی دانیم چه مشخصه هایی خواهد داشت. اما احتمال می رود در مقایسه با نسل پیشین به مراتب قوی و سریع باشد.

در دعوتنامه کوالکام مشخص نکرده پردازنده اسنپدراگون 875 معرفی خواهد شد یا خیر. اما انتظار داریم که این چیپ را شاهد باشیم و با پردازنده‌ای رو به رو خواهیم شد که بی شک توانایی بالایی در تجربه کاربری با گوشی ها خواهد داشت.

احتمالا اسمارتفون هایی که به این چیپ رده بالا مجهز می شوند، بتوانند از دوربین 5گانه، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، قدرت فیلمبرداری 8کی و برخی موارد دیگر پشتیبانی کنند. در هر صورت برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا اوایل ماه دسامبر منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 مشخص شد

نظرات در مورد : پردازنده Snapdragon 875 کوالکام بزودی معرفی می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *