تراشه حافظه UFS 4.0 سامسونگ سریع و امن

تراشه حافظه UFS 4.0 سامسونگ سریع و امن

ارتقای قابل توجهی به دلیل فناوری ذخیره سازی مورد استفاده در تلفن های همراه است. ما در مورد UFS 4.0 صحبت می کنیم، یک تکرار جدید از حافظه جهانی فلش (UFS) که وعده می دهد سرعت ارائه شده توسط نسلی که جایگزین خواهد شد دو برابر شود. به نظر می رسد سال 2023 سالی محوری برای معرفی USF 4.0 باشد. که برای اولین بار در جدیدترین گوشی های هوشمند رده بالای تولیدکنندگانی مانند شیائومی و سامسونگ عرضه خواهد شد.

در واقع، سامسونگ شرکتی بود که حافظه کاملاً جدید و سریع UFS 4.0 را در می 2022 رونمایی کرد. با این حال، این UFS 4.0 چیست؟ چه مزایایی نسبت به UFS 3.1 دارد؟ ما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم تا بتوانید بفهمید که داشتن UFS 4.0 به چه معناست. و چگونه ممکن است عملکرد را افزایش دهد.

جدیدترین تکرار فناوری ذخیره سازی فلش جهانی UFS 4.0 یا Universal Flash Storage نام دارد. جای فناوری UFS 3.1 را خواهد گرفت. که در سال 2020 در بازار موجود بود و در بسیاری از تلفن های همراه یافت می شود. در اصل، پردازش داده‌های سریع‌تر و استفاده کارآمدتر از انرژی را فراهم می‌کند که مستقیماً بر عملکرد تلفن هوشمند تأثیر می‌گذارد.

ذخیره سازی سریع برای عملکرد دستگاه ضروری است. حتی اگر یک دستگاه تلفن همراه سریع ترین پردازنده را داشته باشد. اگر ذخیره سازی آن کند باشد، تجربه بهترین نخواهد بود. بنابراین، UFS 4.0 جدید این گوشی را قادر می سازد تا با سرعت بیشتری کار کند. هنگام روشن کردن و بارگیری برنامه ها با تکیه بر سرعت هایی تا دو برابر قدرتمندتر از UFS 3.1.

سامسونگ پیشرفت کرده است که تولید انبوه این تراشه‌های UFS 4.0 در سه ماهه سوم سال گذشته و زمانی که در ماه می 2022 معرفی شد، آغاز می‌شود. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که این تراشه‌ها برای اولین گلکسی S23 سامسونگ، کشتار پرچمدار بعدی این شرکت، آماده شوند. دستگاه

با توجه به جدیدترین شایعات و افشای محصولات، فناوری UFS 4.0 در مدل‌های آتی Xiaomi 13، Vivo X90 Pro+ و Nubia RedMagic 8 ظاهر خواهد شد که همیشه با بهترین ویژگی‌های موجود همراه است. با این حال، به خاطر داشته باشید که در ابتدا، فقط در گوشی های هوشمند رده بالا در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید  پردازنده اگزینوس سری 7 مدل 7904 توسط کمپانی سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ این تراشه را کوچک‌تر می‌کند و حداکثر اندازه‌های آن ۱۱ در ۱۳ در ۱۱ میلی‌متر است. علاوه بر این، به نظر می رسد که مدل با 1 ترابایت رم حداکثر ظرفیت را داشته باشد.

اول از همه، UFS 4.0 دو برابر سریعتر از UFS 3.1 است و تجربه تلفن همراه را سریعتر می کند. سرعت خواندن UFS 4.0 از 2100 مگابایت بر ثانیه برای تکرار قبلی به 4200 مگابایت بر ثانیه افزایش می یابد. سرعت نوشتن نیز از 1200 مگابایت بر ثانیه در UFS 3.1 به 2800 مگابایت بر ثانیه در UFS 4.0 افزایش یافته است.

تلفن هوشمند در عملکردهای مهمی مانند روشن کردن یا باز کردن برنامه ها سریعتر عمل می کند. زیرا پردازش داده ها به طور قابل توجهی سریعتر است. این بدون شک یکی از مزایای اصلی معرفی UFS 4.0 به دستگاه های تلفن همراه است.

از سوی دیگر و همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، این فناوری ذخیره سازی فلش جدید نسبت به نسل قبل از نظر مصرف انرژی 46 درصد بهبود یافته است. اگرچه همانطور که توسط توسعه دهندگان XDA به درستی اشاره شده است، فضای ذخیره سازی تلفن همراه منطقه ای نیست که بیشترین انرژی را مصرف می کند، اما هنوز هم قابل توجه است که پردازنده جدید موثرتر است.

در نهایت، یکی از مزایای UFS 4.0 کوچکتر بودن آن است. دادن فضای بیشتری به سازندگان در داخل تلفن همراه برای قطعات دیگر. مراقب باشید، به گفته سامسونگ، فناوری Universal Flash Storage 4.0 در راه است و نه تنها تلفن های همراه آینده را بهبود می بخشد. اما برای کاربردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در خودروها نیز بسیار مهم خواهد بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تراشه حافظه UFS 4.0 سامسونگ سریع و امن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *