پردازنده Snapdragon 8 Plus Gen 1 معرفی شد

پردازنده Snapdragon 8 Plus Gen 1 معرفی شد

چند سالی است که کوالکام مرتباً به‌روزرسانی‌های پلاس میانسالی سیلیکون پرچم‌دار خود را منتشر می‌کند و دستاوردهای کوچکی را برای عملکرد و کارایی CPU و GPU ارائه می‌دهد. امسال نیز تفاوتی ندارد، این شرکت اکنون اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را معرفی کرده است.

مطابق با شایعات، چیپست به روز شده یک طراحی 4 نانومتری دارد که توسط TSMC ساخته شده و نه یک تراشه 4 نانومتری ساخت سامسونگ مانند اسنپدراگون 8 نسل 1 استاندارد. اگرچه کوالکام کارخانه های ریخته گری را تعویض می کند، اما این احتمالاً اولین باری است که سوئیچ کوالکام را می بینیم. ریخته گری تراشه در اواسط سال برای پردازنده پلاس. پس این یعنی چه؟

شاید بزرگترین ارتقاء، بهبود بازده 30 درصدی برای CPU و GPU باشد. ما باید این ادعا را مورد آزمایش قرار دهیم، اما از نظر تئوری باید عمر باتری به طور قابل‌توجهی در مقایسه با دستگاه‌های استاندارد 8 نسل 1 منجر شود. در واقع، کوالکام تعدادی بهبود استقامتی خاص را با چیپ به روز شده ارائه کرد. اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به شما امکان می دهد تقریباً یک ساعت بیشتر بازی کنید، 80 دقیقه بیشتر ویدیو پخش کنید و 5.5 ساعت زمان مکالمه بیشتری ارائه می دهد.

این سازنده تراشه اضافه می‌کند که می‌توانید تا 17 ساعت بیشتر پخش موسیقی، 50 دقیقه بیشتر مرور شبکه‌های اجتماعی و 25 دقیقه بیشتر تماس ویدیویی 5G از طریق WeChat دریافت کنید. این ادعاهای استقامتی به این پیشنهاد می‌دهند که فرآیند تولید 4 نانومتری TSMC کارآمدتر از فرآیند سامسونگ برای اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 ساده است. به هر حال، کوالکام هیچ افزایش بازدهی عظیمی را برای اسنپدراگون پلاس و 888 اعلام نکرده است. 865 پلاس به ترتیب در سال 2021 و 2020 هم چنین بودند.

کوالکام همچنین چندین پیشرفت دیگر را روی مطرح کرده است. این شامل 10٪ افزایش سرعت فرکانس CPU، با هسته Cortex-X2 با فرکانس فعلی 3.2 گیگاهرتز و افزایش 10٪ برای فرکانس GPU است. سایر دستاوردهای ادعا شده شامل 20٪ افزایش عملکرد در هر وات و 15٪ صرفه جویی در انرژی چیپ بر اساس انواع کاربری می باشد.

در غیر این صورت، این همان چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 است، بنابراین شما همچنان همان چیدمان CPU، پردازنده گرافیکی Adreno 730 و مودم Snapdragon X65 را دارید.

چرا تصمیم به همراهی با TSMC گرفته شده است؟ آیا به این دلیل است که سازنده تراشه تایوانی به سادگی کارآمدتر است؟ خوب، سیندی لی، مدیر محصول چیپست کوالکام، در حاشیه اجلاس 5G این شرکت گفته است که کمپانی در تلاش برای تنوع بخشیدن به منابع خود با TSMC همکاری کرده است و افزود که این حرکت بخشی از یک “ابتکار منبع دوگانه” در داخل شرکت است. کمبود تراشه جهانی در حال سپری شدن بوده و باید با آن مقابله کرد.

بیشتر بخوانید  طبق بنچمارک AnTuTu پردازنده ی MediaTek Helio X30 به مراتب از Snapdragon 820 سریعتر است

کوالکام به Android Authority گفت که انتظار دارد اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در سه‌ماهه سوم 2022 عرضه شوند. این شرکت اضافه کرد که تقریباً تمام OEM‌های اصلی سونی و شارپ به‌طور علنی از دستگاه‌های دارای چیپ استفاده کرده‌اند. به طور خاص، در یک بیانیه مطبوعاتی بعدی اشاره کرد که Asus ROG، Black Shark، Honor، Iqoo، Lenovo، Motorola، Nubia، OnePlus، Oppo، OSOM، Realme، Red Magic، Redmi، Vivo، Xiaomi و ZTE همگی محصولی با این چیپست دارند.

همچنین شایان ذکر است که سامسونگ در این لیست حضور ندارد، اما این غیرعادی نیست زیرا سازنده گلکسی به طور سنتی به خود اجازه نمی‌دهد که به عنوان یک OEM برای این اطلاعیه‌ها معرفی شود. این تنها تراشه ای نبود که امروز معرفی شد، زیرا این شرکت همچنین تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 را معرفی کرد. اولین چیپست از سری اسنپدراگون 700 است که به کنوانسیون نامگذاری “Gen” تغییر می کند.

کوالکام مدل هسته‌های CPU مورد استفاده در اینجا را فاش نکرد و گفت که این یک طراحی هشت هسته‌ای دارد که شامل یک هسته اصلی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، سه هسته عملکرد بالا 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد 1.8 گیگاهرتزی. این شرکت هیچ شماره مدل خاصی را برای پردازنده گرافیکی Adreno نیز تایید نکرد و صرفاً گفته که افزایش 20 درصدی در قدرت GPU نسبت به Snapdragon 778G ارائه می دهد. کوالکام اضافه کرد که چیپست جدید 30 درصد بهبود عملکرد یادگیری ماشین را نیز دارد.

از دیگر ویژگی های قابل توجه اسنپدراگون 7 نسل 1 می توان به پشتیبانی از صفحه نمایش QHD+ در فرکانس 60 هرتز (یا FHD+ در 144 هرتز)، پشتیبانی از دوربین 200 مگاپیکسلی از طریق ISP چهارده بیتی و قابلیت Quick Charge 4 Plus. ویژگی‌های اتصال شامل مودم Snapdragon X62 5G با قابلیت‌های 3GPP و سرعت دانلود 4.4 گیگابیت بر ثانیه، بلوتوث 5.3 و Wi-Fi 6E همراه با فناوری FastConnect 6900 کوالکام.

انتظار می رود اولین دستگاه های دارای این چیپست در سه ماهه دوم 2022 معرفی شوند. Honor، Oppo و Xiaomi سه برند مورد تایید هستند که متعهد شده اند دستگاه هایی را با Snapdragon 7 Gen 1 عرضه کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده Snapdragon 8 Plus Gen 1 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *