پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 معرفی شد

پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 معرفی شد

کوالکام پردازنده Snapdragon 7+ Gen 2 را معرفی کرد. این چیپست به عنوان جانشین Snapdragon 7 Gen 1 سال گذشته عرضه می شود. چیپست جدید معرفی شده یک پردازنده پرچمدار میان رده برای گوشی های هوشمند است. گفته می شود که نسبت به نسخه قبلی خود دارای پیشرفت های زیادی است.

Snapdragon 7+ Gen 2 مبتنی بر فناوری پردازش 4 نانومتری TSMC است. این شامل یک هسته اولیه Cortex X2 با کلاک ۲.۹۱ گیگاهرتز، سه پردازنده Cortex A710 با فرکانس ۲.۴۹ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex A510 با سرعت ۱.۸۰ گیگاهرتز است. کوالکام می‌گوید که پیکربندی CPU نسبت به Snapdragon 7 Gen 1 جهشی 50 درصدی در عملکرد ارائه می‌کند. GPU Adreno بدون نام باقی می‌ماند و گفته می‌شود که عملکرد 2 برابری را افزایش می‌دهد و راندمان انرژی نیز در سناریوهای مختلف 13 درصد افزایش می‌یابد. جدیدترین چیپست دارای سیستم یکپارچه X62 5G مودم-RF با پشتیبانی از 4G/5G Dual SIM Dual Active است. همچنین از اتصال WiFi-6 و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می کند.

Snapdragon 7+ Gen 2 قادر است تا وضوح QHD+ در 120Hz و فرمت های Dolby Vision، HLG و HDR10+ را پشتیبانی کند. دارای یک ISP سه گانه 18 بیتی با پشتیبانی از سنسور 200 مگاپیکسلی و فیلمبرداری HDR از دو دوربین به طور همزمان. این چیپست دارای ویژگی‌های بازی Snapdragon Elite مانند سایه‌زنی با نرخ تجدید متغیر خودکار، رندر حجمی، و صدای اسنپدراگون با Qualcomm aptX برای پخش موسیقی بدون ضرر است.

در این اعلامیه، کوالکام اعلام کرد که گوشی های مجهز به نسل دوم اسنپدراگون 7+ از این ماه عرضه خواهند شد. زیر برند شیائومی Redmi و Realme تایید کردند که دو گوشی هوشمند با جدیدترین چیپست را عرضه خواهند کرد. اینها به ترتیب Redmi Note 12 Turbo و Realme GT Neo 5 SE هستند. هر دو گوشی هوشمند قرار است اواخر این ماه در چین عرضه شوند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اولین جزئیات پیرامون پردازنده Snapdragon 8cx Gen 4

نظرات در مورد : پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *