پایان پشتیبانی نرم افزاری شیائومی از گوشی Redmi K30 5G و چندی دیگر

پایان پشتیبانی نرم افزاری شیائومی از گوشی Redmi K30 5G و چندی دیگر

شیائومی به تازگی لیست EOS خود را به روز کرده و چند گوشی هوشمند جدید اضافه کرده است. این بدان معناست که این شرکت اساساً به پشتیبانی نرم افزاری برخی از گوشی های Redmi و Poco پایان داده است. پس بیایید نگاهی بیندازیم.

با نگاهی به لیست EOS، غول فناوری چینی به عمر پشتیبانی Redmi 8، Redmi 8A، Redmi K30 5G و حتی مدل‌های تلفن هوشمند POCO X2 پایان می‌دهد. برای کسانی که نمی دانند، لیست EOS اساساً نشان می دهد که دستگاه شما به پایان پشتیبانی رسمی خود از طرف شرکت رسیده است. این بدان معناست که در نهایت منسوخ خواهد شد و از آنجایی که دیگر هیچ به روز رسانی وصله امنیتی را دریافت نمی کند، خطراتی را در بر خواهد داشت. بنابراین تا این زمان، معمولاً توصیه می شود که به یک مدل جدیدتر ارتقا دهید.

و از همین دیروز، POCO X2، Redmi K30، Redmi K30 5G، Redmi 8 و Redmi 8A به این لیست اضافه شده‌اند. بنابراین آنها دیگر هیچ گونه پشتیبانی نرم افزاری از شیائومی دریافت نخواهند کرد. در حالی که بسیاری از کاربران POCO X2 منتظر به‌روزرسانی MIUI 13 بودند، واضح است که هرگز چنین نخواهد شد و در حال حاضر برنامه‌ای برای به‌روزرسانی وجود ندارد. برای کسانی که نمی‌دانند، بیلد پایدار MIUI 13 در آوریل 2022 روی این گوشی آزمایش شد، اگرچه این شرکت به دلیل باگ‌های مختلف و مشکلات دیگر این به‌روزرسانی را منتشر نکرد.

بنابراین برای کسانی که می خواهند یک مدل گوشی به روز داشته باشند که در برابر خطرات امنیتی احتمالی نیز آسیب پذیر نباشد، خرید یک گوشی جدید بهترین گزینه است. این بدان معنا نیست که گوشی های فوق فورا در معرض خطر قرار می گیرند، اما با گذشت زمان بسیار آسیب پذیرتر از تلفن هایی هستند که هنوز توسط این برند پشتیبانی می شوند.

به هر حال باید انتظار داشت مدل های دیگری هم بپیوندند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  گوشی CC11 Pro شیائومی با صفحه نمایش 4K معرفی می شود

نظرات در مورد : پایان پشتیبانی نرم افزاری شیائومی از گوشی Redmi K30 5G و چندی دیگر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *