هشدار اتحادیه اروپا به اپل پیرامون محدودسازی عملکرد کابل‌های USB-C

هشدار اتحادیه اروپا به اپل پیرامون محدودسازی عملکرد کابل‌های USB-C

اتحادیه اروپا (EU) به اپل هشدار داده است که نمی تواند عملکرد کابل های USB-C تایید نشده متصل به مدل های آینده آیفون 15 خود را که انتظار می رود به درگاه USB-C مجهز شوند، محدود کند. این پس از آن منتشر شد که شایعاتی مبنی بر برنامه ریزی اپل برای محدود کردن سرعت شارژ و سایر ویژگی های کابل‌های USB-C که تحت برنامه “ساخته شده برای آیفون” (MFi) آن تایید نشده اند، منتشر شد.

اتحادیه اروپا سال گذشته قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن دستگاه‌های دارای شارژ سیمی، از جمله آیفون، باید دارای پورت USB-C برای فروش در منطقه باشند. در حالی که اپل تا دسامبر 2024 فرصت دارد تا به این قانون پایبند باشد، انتظار می‌رود که اواخر امسال با مدل‌های آیفون 15 از لایتنینگ به USB-C سوئیچ کند.

این گزارش حاکی از آن است که یک تراشه احراز هویت در درگاه USB-C مدل‌های آیفون 15 قرار می‌گیرد که صحت کابل USB-C متصل را تأیید می‌کند. این تراشه تضمین می کند که شارژرهای دارای گواهی MFi عملکرد شارژ سریع را بهینه می کنند.

در پاسخ به شایعه برنامه اپل برای محدود کردن عملکرد کابل‌های USB-C تایید نشده، تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای به اپل هشدار داد که چنین اقداماتی مجاز نخواهد بود و از فروش آیفون‌ها در اتحادیه اروپا در صورت اجرای قانون جلوگیری می‌کند. اتحادیه اروپا در نظر دارد تا راهنمایی برای اطمینان از “تفسیر یکسان” قانون تا سه ماهه سوم سال جاری منتشر کند.

توجه به این نکته مهم است که اپل به طور بالقوه عملکرد کابل‌های USB-C تایید نشده متصل به مدل‌های آیفون 15 را محدود می‌کند در حال حاضر تنها یک شایعه است. با این وجود، نگرانی هایی را در میان مصرف کنندگان و ناظران صنعت در مورد محدودیت های بالقوه در لوازم جانبی شخص ثالث و تأثیر آن بر انتخاب مصرف کننده ایجاد می کند.

اگر اپل با این طرح ادعایی پیش برود، می تواند پیامدهای مهمی برای بازار لوازم جانبی شخص ثالث، که جزء کلیدی اکوسیستم اپل است، داشته باشد. مصرف کنندگان ممکن است با گزینه های محدود و قیمت های بالاتر روبرو شوند و همچنین می تواند موانع بیشتری را برای سازندگان لوازم جانبی کوچک که سعی در ورود به بازار دارند ایجاد کند.

بیشتر بخوانید  در iOS 12 سرعت آیفون شما افزایش خواهد یافت

به طور کلی، هشدار اتحادیه اروپا به اپل به عنوان یادآوری است که شرکت ها باید به قوانین و مقررات تعیین شده توسط نهادهای حاکم پایبند باشند. همچنین بر اهمیت ترویج بازار باز و رقابتی برای مصرف کنندگان، از جمله اجازه دادن به لوازم جانبی شخص ثالث برای عملکرد مناسب با دستگاه ها، تأکید می کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هشدار اتحادیه اروپا به اپل پیرامون محدودسازی عملکرد کابل‌های USB-C

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *