هزینه خدمات اضطراری سری آیفون 14 برای اپل 450 میلیون دلار است

هزینه خدمات اضطراری سری آیفون 14 برای اپل 450 میلیون دلار است

سرویس اضطراری SOS ماهواره ای iPhone 14/Pro اواخر این ماه رسمی خواهد شد. در حال حاضر، این ویژگی تنها در ایالات متحده و کانادا در دسترس خواهد بود. طبق گفته اپل، توسعه این ویژگی 450 میلیون دلار هزینه دارد. این صندوق تامین مالی تسهیلات، فناوری و پرسنل را پوشش می دهد. سرویس اضطراری SOS ماهواره ای به کاربران اجازه می دهد پیام های متنی را از طریق شبکه ماهواره ای ارسال کنند. اپل ادعا می کند که این کار به یک شبکه ماهواره ای کامل نیاز دارد. همچنین شامل یک سری از مراکز تماس در ایالات متحده و کانادا می شود.

اپل همچنین نحوه هزینه 450 میلیون دلاری را فاش می کند. این شرکت ادعا می کند که از بخش عمده ای برای شبکه ماهواره ای گلوبالاستار استفاده خواهد کرد. این برای ایستگاه های زمینی در آلاسکا، فلوریدا، هاوایی، نوادا، پورتوریکو و تگزاس اعمال می شود. سرمایه گذاری های زیرساختی شامل افزودن آنتن های جدید در تمامی تاسیسات گلوبال استار است. این آنتن های پرقدرت از Cobham Satcom در کنکورد، کالیفرنیا هستند.

نسخه آمریکایی سری آیفون 14 از پیام های اضطراری ارسال شده از طریق ماهواره های ارتباطی پشتیبانی می کند. زمانی که کاربر در محدوده سیگنال تلفن همراه نباشد، آنتن تلفن همراه می تواند به ماهواره متصل شود. با سفارشی سازی الگوریتم فشرده سازی متن کوتاه می توان اندازه پیام را 3 برابر کاهش داد. در یک آسمان صاف، کمتر از 15 ثانیه طول می کشد تا پیام ارسال شود. عملکرد ارتباط ماهواره ای می تواند عملکردهای خاصی را انجام دهد. همچنین می‌توانید از برنامه Find My برای اشتراک‌گذاری مکان بدون ارسال پیام استفاده کنید.

هنگامی که یک آیفون یک سیگنال آسیب SOS را از طریق ماهواره ارسال می کند، اطلاعات به یکی از 24 ماهواره Globalstar می رسد. این ماهواره ها با سرعتی در حدود 16000 مایل در ساعت در مدار پایین زمین حرکت می کنند. سپس ماهواره ها اطلاعات را به ایستگاه های زمینی سفارشی ارسال می کنند. این ایستگاه ها در نقاط کلیدی مختلفی در سراسر جهان هستند.

هنگامی که ایستگاه زمینی اطلاعات را دریافت کرد، به سمت خدمات اضطراری حرکت می کند. سپس آنها می توانند نجات را اعزام کنند. طبق گفته اپل، این ویژگی همراه با آپدیت نرم افزاری iOS 16 نوامبر ارائه خواهد شد. برای دو سال اول، خدمات رایگان خواهد بود.

بیشتر بخوانید  اپل برای اولین بار از فناوری 2 نانومتری TSMC استفاده می کند

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هزینه خدمات اضطراری سری آیفون 14 برای اپل 450 میلیون دلار است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *