هر آنچه که در مورد iOS 14 می‌دانیم؛ بر اساس شایعات

هر آنچه که در مورد iOS 14 می‌دانیم؛ بر اساس شایعات

طبق معمول، انتظار می‌رود که iOS 14 طی مراسم WWDC 2020، در انتهای سال جاری میلادی معرفی گردد. نسخه‌ی بعدی این سیستم‌عامل برای صدها دستگاه iOS عرضه خواهد شد. اما مطمئنا در اجلاس dev-centric که در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، نسخه‌ی بتا این سیستم‌عامل برای توسعه‌دهندگان iOS ارائه خواهد شد. اکنون سوال این است که در iOS جدید چه قابلیت‌هایی را شاهد خواهیم بود؟ اکنون اگر بخواهیم در مورد آن‌ها سخن بگوییم کار بسیار دشواری است اما موردی که بسیار مسلم می‌باشد از یک‌ سری نرم‌افزارهای معمول پشتیبانی خواهد کرد و با توجه به محبوبیت بسیار بالای این سیستم‌عامل قطعا یک سری قابلیت‌های جدید نیز از طریق اپل برای این سیستم‌عامل ارائه می‌گردد.

علاوه بر تمامی این موارد، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها مدنظر می‌باشد که امیدواریم در نسخه‌ی جدید iOS شاهد آن‌ها باشیم.

iOS 14: ویژگی‌های مورد انتظار

دسترسی

هر ساله با ارائه‌ی بروزرسانی سیستم‌عامل iOS، شرکت اپل پشتیبانی از یک‌ سری مدل‌های قدیمی را متوقف می‌کند. به عنوان مثال در iOS 13 آیفون 6 و 6 پلاس که در سال 2014 میلادی رونمایی شدند، از لیست پشتیبانی‌های اپل حذف گردیده و آیفون‌های رونمایی شده از سال 2015 به بعد در لیست پشتیبانی این شرکت قرار گرفتند. با کمال تعجب، اکنون شایعات در حال آغاز شدن هستند، بر اساس شایعات منتشر شده، iOS 14 از همان دستگاه‌هایی پشتیبانی خواهد کرد که iOS 13 را دریافت کرده‌اند.

ما انتظار داشتیم که آیفون‌های 6s و 6s پلاس از لیست دستگاه‌های پشتیبانی شده حذف گردند اما اینگونه به نظر می‌رسد که یک سال دیگر هم از سوی اپل پشتیبانی شده و iOS 14 را نیز دریافت خواهند کرد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که این خبر تنها در حد یک شایعه می‌باشد، بنابراین نمی‌توان آنقدرها به آن تکیه کرد، حتی اگر ثابت شود که این شایعه اشتباه می‌باشد، این مورد کاملا مشخص است که مانند آیفون 6 و 6 پلاس در iOS 13 خواهند ماند و بیشترین میزان کارایی و عملکرد را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

لیست دستگاه‌هایی که بروزرسانی iOS 14 را دریافت خواهند کرد:

  • آیفون 11 پرو
  • آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون 11
  • آیفون ایکس‌اس
  • آیفون ایکس‌اس مکس
  • آیفون ایکس
  • آیفون 8 پلاس
  • آیفون 7
  • آیفون 7 پلاس
  • آیفون 6 اس
  • آیفون 6 اس پلاس
  • آیفون SE
  • آیپاد تاچ (نسل 7)

تاریخ انتشار

شرکت اپل معمولا هر ساله در طی یک الی دو روزف سیستم‌عامل جدید iOS را برای تمامی دستگاه‌های خود منتشر می‌کند. ما انتظار داریم که این اتفاق در اواسط و یا اواخر ماه سپتامبر رخ دهد، زیرا شرکت اپل به احتمال زیاد یک مراسم رسمی به منظور رونمایی از آیفون 9، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس در دومین سه‌شنبه‌ی ماه سپتامبر سال جاری برگزار خواهد کرد.

یکی دیگر از مواردی که مسلم می‌باشد این است که قطعا نسخه‌ی بتا iOS 14 یک ماه قبل، یعنی در ابتدای دومین هفته‌ی ماه اکتبر سال جاری برای توسعه‌دهندگان در قالب یک نسخه‌ی پایدار عرضه خواهد شد؛ اگر شما نیز از توسعه‎دهندگان این سیستم‌عامل باشید، می‌توانید پیش از رونمایی نسخه‌ی بتا این سیستم‌عامل را دریافت کنید (البته در صورتی که آیفون شما از مدل‌های واجد شرایط باشد!).

طراحی مجدد رابط تماس ورودی

تماس‌های دریافتی در سیستم‌عامل iOS تمامی صفحه‌ی آیفون شما را اشغال می‌کند و این مورد اصلا خوب نیست. به عنوان مثال، در گوشی‌های اندرویدی وقتی شخصی با شما تماس می‌گیرد و شما در حال کار با یک اپلیکیشن خاص در گوشی خود هستید، تماس ورودی در قالب یک نوتیفیکیشن بر روی صفحه‌نمایش شما نمایش داده می‌شود و در کار شما وقفه‌ای ایجاد نمی‌کند. بیایید کمیمنطقی برخورد کنیم، گاهی اوقات به هیچ عنوان دوست نداریم تا با شخصی صحبت کنیم!.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران دستگاه‌های اپلی، بسیاری از آن‌ها درخواست دارند تا این قابلیت به سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون اضافه شود و اکنون iOS  می‌تواند سیستم‌عامل مناسبی جهت بهره‌مندی از این ویژگی محسوب گردد.

هر آنچه که در مورد iOS 14 می‌دانیم؛ بر اساس شایعات

قابلیت تنظیم اپلیکیشن‌های پیش‌فرض

در حال حاضر در سال 2020 میلادی هستیم و شرکت اپل باید به اوقات فراغت کاربران خود احترام گذاشته و آزادی بیشتری را برای آن‌ها فراهم نماید. در حالی که اپلیکیشن‌های iOS به عنوان پیشرو برای سایر سیستم‌عامل‌های موجود در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود ولی نمی‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین اپلیکیشن‌ها یاد کرد، به همین دلیل اپل باید به کاربران خود اجازه دهد تا برنامه‌های پیش‌فرض آیفون خود را انتخاب نمایند.

قابلیت تصویر در تصویر برای گوشی‌های آیفون

در حالی که آیپدهای اپل قابلیت می‌توانند از تصاویر مالتی تسکینگ پشتیبانی نمایند، گوشی‌های آیفون چنین قابلیتی را ندارند و این موضوع جای تاسف دارد. اکنون صفحه‌نمایش بزرگ آیفون 11 پرو مکس قطعا می‌تواند در یک صفحه‌ی پاپ‌آپ جداگانه یک ویدئو را برای شما نمایش دهد، بدون اینکه لازم باشد کار با اپلیکیشن‌های آیفون را متوقف نمایید.

قابلیت دوربین گسترده

در آیفون‌های جدید اپل، زمانی که گوشی خود را به موقعیت افقی تغییر می‌دهید، گوشی شما به صورت خودکار وارد دوربین سلفی دستگاه می‌شود و ویژگی ‘group selfie’ برای شما فراهم می‌گردد، اما سوال اینجاست که چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟! چرا اپل قابلیت زوم را برای دوربین سلفی آیفون‌های خود اضافه نکرده است؟ اکنون انتظار داریم تا در iOS 14 قابلیت کنترل دستی فعالیت‌های دوربین برای شما فراهم گردد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آنچه که در مورد iOS 14 می‌دانیم؛ بر اساس شایعات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *