هر آنچه که در مورد اندروید 11 می‌دانیم؛ بر اساس شایعات

هر آنچه که در مورد اندروید 11 می‌دانیم؛ بر اساس شایعات

تقریبا مدت زمان زیادی نمانده تا اندروید 11 معرفی گردد. بر اساس اطلاعاتی که از کنفرانس Google I/O (از 12 تا 14 می) منتشر شده است، اکنون می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اندروید 11 در رویداد dev-centric رونمایی خواهد شد اما از طرفی دیگر این موضوع نیز احتمال بیشتری دارد که گوگل در نزدیکی‌های اجلاس اطلاعات مربوط به این سیستم‌عامل را منتشر نماید. حداقل این موضوع تنها اتفاقی است که طی چند سال گذشته از سوی گوگل رخ داده است و بسیاری از افراد نیز انتظار دارند تا گوگل مجددا بر اساس سنت قدیمی در سال 2020 همین موضوع را تکرار کند.

نخستین موضوع تجاری؛ نام

همانطور که مطمئنا تا به امروز می‌دانید، سال گذشته گوگل نام سیستم‌عامل خود را sweet dessert اعلام کرد، یعنی زمانی که دقیقا قرار بود اندروید Q به جای اندروید 10 معرفی گردد. از طرفی دیگر، شرکت گوگل همیشه برای نام‌گذاری تجاری سیستم‌عامل‌های خود از نام دسرها استفاده کرده است. اکنون این موضوع آنقدرها مهم نیست و در صورت بودن سبب می‌شود تا کارها ساده‌تر گردد؛ تنها موردی که در حال حاضر بسیار اهمیت دارد تمرکز بر ویژگی‌های اندروید 11 می‌باشد نه نام تجاری آن.

بهره‌مندی از AirDrop در اندروید؛ اشتراک‌گذاری از نزدیک

سیستم‌عامل اندروید از جمله سیستم‌عامل‌های Open Source می‌باشد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به روش‌های مختلف، نظیر بلوتوث یا Wi-Fi، مستقیما بتوانند فایل‌ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر جابجا نمایند. اما تا به امروز هیچ استاندارد واحدی وجود ندارد که بتواند با AirDrop اپل رقابت کند. از نظر قابلیت‌ها و سهولت استفاده به عنوان بهترین گزینه محسوب می‌شود. بر اساس شایعات منتشر شده، سامسونگ هم‌اکنون در حال فعالیت بر روی یک قابلیت به نام Quick Share می‌باشد که به عنوان رقیب AirDrop اپل محسوب می‌گردد. گویا در اندروید 11 شاهد این قابلیت از گوشی‌های اندرویدی خواهیم بود، زیرا کلیپ‌های آن به وفور در فضای مجازی پر شده و در حال پخش است.

گویا این ویژگی دقیقا مانند AirDrop اپل عمل می‌کند و تنها کافیست شما فایل موردنظر را از طریق اپلیکیشن Files انتخاب کنید و سپس با انتخاب گزینه‌ی share و سپس Nearby Sharing صفحه‌ای مشابه AirDrop اپل برای شما نمایان گردد. بر اساس گزارش‌ها، این قابلیت تنها مختص به گوشی‌های پیکسل گوگل نمی‌باشد و به طور بالقوه در مدل‌های مختلف از گوشی‌های اندرویدی که از امکانات گوگل‌پلی برخوردار می‌باشند (به جز گوشی‌های هوآوی!) این سیستم فعال است. البته راه‌اندازی قابلیت Nearby Sharing آنقدرها ویژگی جدید و ایده‌ی نو به حساب نمی‌آید اما می‌تواند قابلیتی مفید باشد.

هر آنچه که در مورد اندروید 11 می‌دانیم؛ بر اساس شایعات

محدودیت‌ 4 گیگابایتی فیلمبرداری در اندروید 11 برداشته شده است

گویا این‌بار گوگل تصمیم گرفته است تا محدودیت ضبط ویدئوهای 4 گیگابایتی را در اندروید 11 حذف کند. تعهد اخیر گوگل در پروژه‌ی AOSP source نشان می‌دهد که گوگل از یک افست 64 بیتی در کنار mpeg4writer استفاده می‌کند که به سیستم‌عامل اندروید این امکان را می‌دهد تا ویدئوهایی با حجم بیش از 4 گیگابایت را ثبت نماید. مدت زمان زیادی است که قابلیت ضبط ویدئوهای 4K امری عادی برای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود و حافظه‌ی کش گوشی‌ها را درگیر می‌کند. علاوه بر این آزمایشات انجام شده توسط گوگل نشان می‌دهد که یک دستگاه قادر به ضبط و پخش یک ویدئوی 32 گیگابایتی بر اساس تغییرات اخیر می‌باشد. حتی در این آزمایش نشان داده است که کاربران می‌توانند حافظه‌ی دستگاه خود را به طور کامل از ویدئوهای ضبط شده پر کنند. با تولید گوشی‌هایی که قابلیت ضبط ویدئوهای 8K را دارند، این تغییر بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود. در اصل سیستم‌عامل اندروید 11 تبلیغی مناسب برای این قابلیت جدید محسوب می‌گردد.

حالت هواپیما ممکن است دیگر بر هدفون‌های بلوتوثی تاثیری نداشته باشد

همانطور که می‌دانید حالت هواپیما داده‌های تلفن‌همراه، GPS، بلوتوث، Wi-Fi و کلیه‌ی خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی را غیر فعال می‌کند اما گویا این‌بار گوگل این رویه را برای حالت هواپیما تغییر داده است. به عنوان مثال، FAA اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا از لوازم جانبی بلوتوثی با برد کوتاه و سیستم Wi-Fi خود در حالت هواپیما استفاده نمایند. این سیستم به شما این اجازه را می‌دهد تا حتی در هنگام استفاده از حالت هواپیما بتوانید از هدفون بلوتوث و یا ایربادهای خود به راحتی استفاده کنید. البته باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که اکنون نیز در حالت هواپیما می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده نمایید ولی زمانی که هدفون شما به گوشی متصل باشد و به حالت هواپیما سوئیچ کنید، تمامی دستگاه‌های متصل از طریق بلوتوث ارتباطشان قطع می‌شود و باید مجددا اتصال را برقرار نمایید اما با این قابلیت در اندروید 11 ارتباط دستگاه‌ها قطع نخواهد شد و به صورت ممتد می‌توانید ارتباط را برقرار نگه دارید.

تاریخ انتشار اندروید 11

از سال 2016 تا به امروز، سیستم‌عامل‌های جدید اندروید به طور رسمی در ماه‌های اوت تا سپتامبر هر سال منتشر شده‌اند اما اکنون هیچ دلیل منطقی و قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که اندروید 11 قرار باشد تا در همین ماه‌ها عرضه گردد. البته باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که قطعا گوشی‌های پیکسل گوگل اولین دستگاه‌هایی هستند که سیستم‌عامل جدید گوگل را دریافت خواهند کرد و سپس سایر دستگاه‌های اندرویدی در لیست دریافت بروزرسانی قرار می‌گیرند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آنچه که در مورد اندروید 11 می‌دانیم؛ بر اساس شایعات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *