نگاهی به محصولات جدید خودروسازان خصوصی

نگاهی به محصولات جدید خودروسازان خصوصی

مدیران خودرو اولین شرکتی بود که خودروهای چینی را به ایران آورد. این شرکت از همان ابتدا نماینده محصولات چری محسوب می‌شد و تخصصش خودروهای چینی است.

برخی از شرکت‌ها و خودروسازان خصوصی، قبلا محصولات برندهای مختلفی را وارد و مونتاژ می‌کردند. اما وجود تحریم‌های فراوان آن‌ها را وادار کرد تا شرکای چینی را برای خود انتخاب کنند. برای مثال، کرمان موتور قبلا نماینده محصولات هیوندای در ایران محسوب می‌شد و خودروهای متنوعی را عرضه کرد. بهمن موتور نیز سابقه فروش محصولات مزدا را در کارنامه‌اش دارد. اما این روزها این دو شرکت نیز به مونتاژ خودروهای چینی مشغول شده‌اند.

محصولات جدید مدیران خودرو

همان طور که اشاره شد، مدیران خودرو نماینده رسمی خودروهای چری در ایران است. قیمت محصولات مدیران خودرو متنوع بوده و برای هر سلیقه‌ای محصولی را ارائه می‌دهد.

آریزو 5 سدان محبوب چری است که مدیران خودرو آن را در سال 1395 عرضه کرد. این محصول در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک و با سطح امکانات مختلف عرضه شد.

در ابتدای سال جاری، مدیران خودرو نسخه‌ای جدید از آریزو 5 را معرفی کرده که توربو اسپرت نام دارد. این محصول ظاهر زیباتر و اسپرت‌تری دارد. یک جلوپنجره بزرگ اسپرت با خطوط عمودی و دیفیوزرهای عقب سبب شده‌اند تا این خودرو اسپرت‌تر به نظر برسد. این خودرو امکانات بیش‌تری را مانند گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده، ریموت استارت انجین، تنظیم جهت وزش باد از مانیتور، کابین و تودوزی جدید و … ارائه می‌دهد.

بخش فنی این خودرو تغییری پیدا نکرده و همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس CVT را دارد. البته مدیران خودرو وعده داده تا در سال آینده نسخه دیگری را با ارتقاهای فنی و گیربکس جدید روانه بازار کند.

آریزو 5 توربو اسپرت برای اولین بار در دومین مرحله فروش در سامانه یکپارچه عرضه شد و قیمت مصوب آن 1.096 میلیارد تومان است.

مدیران خودرو در سال 1400 برند جدیدی را معرفی کرد که فونیکس نام داشت. هدف از ایجاد این برند، عرضه محصولات لوکس چری بود. بنابراین خودروهای لوکس، پرآپشن و گران قیمت مدیران خودرو با این نام و نشان عرضه می‌شوند.

نگاهی به محصولات جدید خودروسازان خصوصی

فونیکس FX یکی از جدیدترین محصولات این شرکت بوده که اواخر سال 1401 عرضه شد. این خودرو یک کراس‌اور اسپرت با طراحی زیبا و جوان‌پسند است. جلوپنجره بزرگ هندسی، خطوط تهاجمی روی بدنه و چراغ‌های باریک از ویژگی‌های این کراس‌اور است. اما فضای داخلی FX ساده و مینیمال طراحی شده است. نمایشگر 10.25 اینچی، سیستم تشخیص صدا، رادار نقطه کور، رادار تصادف جلو و عقب، رادار تغییر لاین، صفحه کیلومتر دیجیتال، 6 ایربگ، شارژر وایرلس، سانروف و .. از ویژگی‌های این کراس‌اور مدرن است.

نسخه تولید انبوه فونیکس FX، پریمیوم است که پیشرانه‌ای مشابه با تیگو 8 پرو دارد. این پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر متصل شده است. در تیپ پریمیوم، نسبت به تیپ اکسلنت، سواری خودرو نرم‌تر بوده و این به دلیل سیستم تعلیق مولتی لینک است.

محصولات جدید کرمان موتور

کرمان موتور قبلا محصولات جک و لیفان را در ایران عرضه کرده بود. اما در سال 1399 برند جدیدی را با نام کی‌ ام‌ سی (KMC) معرفی کرد تا محصولات جک را با این نام در ایران عرضه کند.

پیکاپ T8 و کراس‌اور K7 تحت این برند وارد بازار شدند. اما اولین سدان کی‌ام‌سی از اواسط سال 1401 وارد خیابان‌ها شد و J7 نام داشت. نوع بدنه این سدان فست‌بک بوده و درواقع جک A5 است. در طراحی سدان J7، چراغ‌ها حرف اصلی را می‌زنند و در قسمت جلویی آن 142 LED به کار رفته است.

فضای داخلی نسبتا ساده است و یک نمایشگر عمودی 10.4 اینچی دیده می‌شود. تجهیزات و امکانات این سدان عبارتند از کنترل ایستایی در سربالایی، اتوهلد، ترمز کمکی، چراغ خوش‌آمدگویی و بدرقه، فرمان سه حالته، دوربین 360 درجه، نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر با سه حالت گرافیکی، 6 ایربگ، گرمکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، سقف پانوراما و … .

کی‌ ام‌ سی J7 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ نیرو می‌گیرد و 172 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه منتقل می‌کند.

قیمت محصولات کرمان موتور با برند KMC کمی بالاتر از سایر محصولات است. برای مثال، سدان J7 را باید با قیمت 1.75 میلیارد تومان خریداری کرد. البته این خودرو در بازار حدود 200 میلیون تومان گران‌تر فروخته می‌شود.

محصولات جدید بهمن موتور

بهمن موتور دو کراس‌اور دیگنیتی و فیدلیتی را در بازار خودرو ایران عرضه کرد که هر دو با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شدند. بهمن موتور قصد دارد تا نسل جدید فیدلیتی را با نام فیدلیتی پرستیژ نیز به زودی عرضه کند.

اما پس از فروش موفق این دو کراس‌اور چینی، بهمن موتور یک سدان از برند کایی چین را معرفی و عرضه کرد. این سدان با نام ریسپکت و با نشان جدید شرکت بهمن موتور در نیمه دوم سال 1401 به دست مشتریان رسید.

نگاهی به محصولات جدید خودروسازان خصوصی

ریسپکت طراحی زیبا و دلنشینی دارد و کیفیت ساخت آن نیز قابل قبول است. در کابین ریسپکت صندلی‌های اسپرت یکپارچه، نورپردازی داخلی، نمایشگر 10.25 اینچی، سانروف، شارژر وایرلس و … دیده می‌شود.

پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ آن با محصولات چری یکسان است و 154 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی متصل شده است.

از آن جایی که قیمت محصولات بهمن موتور نیز همانند سایر خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار بیش‌تر است، این خودرو نیز با قیمت 1.54 میلیارد تومان (مدل 1401) معامله می‌شود. اما قیمت نمایندگی آن 1.08 میلیارد تومان است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نگاهی به محصولات جدید خودروسازان خصوصی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *