نکات کامل و کاربردی برای خرید ویدئو پروژکتور نو و استوک

قبل‌ از آن که درباره ویدئو پروژکتور استوک و نو صحبت کنیم لازم است که اول با خود سیستم ویدئو پروژکتور آشنا شویم. ویدئو پروژکتور درواقع مانند یک دوربین معکوس عمل می‌ کند که به‌ جای دریافت نور، می‌ تواند نور را به بیرون ارسال کند. ما سعی می‌ کنیم در ادامه مطالب هر آنچه که لازم است پیش‌ از خرید ویدئو پروژکتور نو و استوک بدانید را بررسی کنیم تا خرید برای شما بسیار راحت‌ تر شود.

انواع ویدیو پروژکتور

سیستم‌ های ویدئو پروژکتور را به صورت‌ های مختلفی دسته‌ بندی می‌کنند. سه دسته مهم و بسیار پرکاربرد را در زیر معرفی می‌کنیم. انواع ویدئو پروژکتورها با توجه به نیاز و مصرف عبارت‌ اند از:

  • ویدئو پروژکتور جیبی
  • ویدئو پروژکتور جیبی یا پیکو
  • ویدئو پروژکتور خانگی
  • ویدئو پروژکتور چند‎رسانه‌ ای

در ادامه به‌ طور مجزا هر یک از این سه مدل را بررسی خواهیم کرد.

ویدئو پروژکتور جیبی

همان‌ طور که احتمالاً می‌دانید این نوع ویدئو پروژکتورها نسل جدید تکنولوژی هستند که همچنان در حال تکامل و پیشرفت می‌ باشند. این مدل ویدئو پروژکتورها به‌ خاطر آنکه به‌ راحتی قابل‌ حمل هستند مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته‌ اند. این سیستم‌ ها به‌ راحتی می‌ توانند بر روی سه‌ پایه‌ مخصوص عکاسی نصب شوند. لومنس به واحد شدت روشنایی تصویر گفته می‌ شود که در این ویدئو پروژکتورها شدت روشنایی چیزی بین ۲۰ تا ۱۰۰۰ لومنس است. یکی از مواردی که در این نوع دستگاه‌ باید بدانید این است که لنز آن‌ها قابلیت زوم اپتیکی ندارد در نتیجه اگر بخواهید اگر بخواهید تصویر در اندازه‌ های مختلف ایجاد کنید باید دستگاه را جابجا کنید. اما اگر فقط حجم و وزن دستگاه برایتان اهمیت دارد که بتوانید آن را حمل کنید این ویدئو پروژکتور یک گزینه مناسب برای شما محسوب می‌ شود.

ویدئو پروژکتور خانگی

شدت روشنایی در ویدئو پروژکتورهای خانگی حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ لومنس است و نکته مهم این است که لنز این دستگاه دارای زوم اپتیکال قوی می‌ باشد. از این نوع ویدئو پروژکتورها در منازل جهت تماشای فیلم استفاده می‌ شود. اغلب در اتاق نشیمن و یا اتاق‌ هایی که مناسب برای تماشای فیلم هستند نصب می‌ شوند، که در این حالت‌ ها نور محیط قابل‌ کنترل بوده و تا حد امکان و فضا را تاریک می‌ کنند. جالب است بدانید که در این ویدیو پروژکتورها نسبت کنتراست بسیار بالا است. با توجه به اینکه هر چه نسبت کنتراست بالاتر باشد تصویر بهتری ایجاد می‌ شود و اختلاف تاریکی و روشنایی حداکثر خواهد بود، جایگزین بسیار مناسبی برای تلویزیون هستند. یکی از مزایایی که این نوع ویدئو پروژکتورها دارند صدای کم سیستم خنک‌ کنندگی آن‌ ها است. در حال حاضر این ویدئو پروژکتورها دارای کیفیت تصویر فول اچ‌ دی یا 4k هستند که قیمت زیادی هم دارند.

ویدئو پروژکتور چند‎رسانه‌ ای

یکی از بزرگترین دسته های ویدئو پروژکتور مربوط به ویدئو پروژکتورهای چندرسانه‌ ای است. این نوع ویدیو پروژکتورها برای همه کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند از ارائه‌ی پاورپوینت در کلاس درس گرفته تا نمایش اسلاید و فیلم در مراسم عروسی. این ویدئو پروژکتورها با توجه به کاربردهای فراوانی که دارند و اغلب بصورت قابل‌ حمل در نظر گرفته می‌ شوند. شدت روشنایی آن‌ ها چیزی حدود ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ لومن یا بیشتر است.

تمام ویدئو پروژکتورهایی که معرفی‌ شدند به دو صورت استوک و نو به فروش می‌ رسند.

 

نکات کامل و کاربردی برای خرید ویدئو پروژکتور نو و استوک

ویدئو پروژکتور استوک چه مزیت هایی دارد؟

ویدیو پروژکتور نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی به‌ صورت دست‌ دوم و استوک هم به فروش می‌ رسد. امروزه اغلب مردم فکر می‌ کنند اگر یک دستگاه را به‌ صورت دست‌ دوم و استوک خریداری کنند سریع دستگاه به مشکل خورده و خراب می‌ شود. اما باید بگوییم که در ویدئو پروژکتور استوک این مسئله پیش نمی‌ آید به خاطر اینکه اغلب این دستگاه‌ ها با تمام تجهیزاتی که دارند ساخت شرکت اصلی بوده و تقلبی نیستند. این‌ مورد یکی از اصلی ترین دلایل خرید ویدئو پروژکتور استوک محسوب می‌ شود.

به‌ همین خاطر که تمام قطعات این ویدئو پروژکتورها اصل است، در نتیجه قطعات و تجهیزات کاربردی در ویدئو پروژکتور بسیار مرغوب و باکیفیت هستند و اصلا نباید نگران خرابی آن‌ ها باشید.

مزایای ویدئو پروژکتور استوک

شما با خرید ویدئو پروژکتور استوک می‌ توانید از مزایای آن استفاده کنید؛ که در ادامه برخی از این مزایا را به شما معرفی خواهیم کرد.

صرفه جویی در هزینه خرید ویدئو پروژکتور استوک

با توجه به اینکه برای خرید یک ویدئو پروژکتور نو و آکبند باید هزینه زیادی را پرداخت کرد، خرید ویدئو پروژکتور استوک بسیار به‌ صرفه بوده و می‌ توان از هزینه‌های سنگین جلوگیری کرد و شما یک دستگاه باکیفیت را با یک‌ قیمت مناسب خریداری می‌ کنید. در صورتی‌ که ممکن است دستگاه آکبند همان برند با همان امکانات از قیمت بسیار بالایی برخوردار باشد.

کارکرد عین روز اول در خرید ویدئو پروژکتور استوک

اکثر افراد فکر می‌ کنند که ویدئو پروژکتور استوک عملکردی مثل روز اول و مانند یک دستگاه آکبند و نو را ندارند، این تصور اشتباه بوده و باید گفت که چون این ویدئو پروژکتورها ساخت شرکت اصلی هستند و از قطعات با کیفیت در آن‌ ها استفاده‌ شده است، بنابراین هیچ تفاوتی در ارائه کیفیت تصاویر با مدل آکبند خود ندارند. نکته‌ ای که در این‌ جا وجود دارد شما می‌ توانید این دستگاه را پیش‌ از خرید تست کنید تا خیالتان از این بابت راحت شود.

ویدئو پروژکتورهای استوک، دست دوم و نو باید از چه نظر مقایسه شوند؟

جالب است بدانید که اکثر مشخصات بین ویدئو پروژکتورهای نو و استوک تفاوتی ندارند مثلاً زوم، درگاه‌ های ارتباطی، ابعاد و سایز تصویر و غیره. اما ویژگی‌ های دیگری مثل کیفیت تصویر مانند روز اول نخواهد بود و با کارکرد دستگاه تغییر خواهد کرد. با توجه به این‌ موضوع که در ویدئو پروژکتور از لامپ به‌ عنوان منبع نور استفاده می‌ شود، باید گفت که کارکرد ویدیو پروژکتور باعث کاهش عمر لامپ نیز خواهد شد. موارد دیگر مثل تعمیرات دستگاه دست‌ دوم نیز می‌ تواند باعث شود که برای تعمیر آن از قطعات جایگزین غیر اصل استفاده شود. موارد دیگری مثل گارانتی، برند و تست کیفیت در خرید ویدئو پروژکتور استوک باید حتما در نظر گرفته شود بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را پیش‌از خرید ویدئو پروژکتور دست‌دوم یا استوک حتما در نظر داشته باشید:

۱. برند دستگاه؛

۲. عمر منبع نور دستگاه و مدت‌ زمانی که از آن استفاده‌ شده است؛

۳. شدت روشنایی و کیفیت تصویر؛

۴. دستگاه دارای گارانتی باشد؛

۵. توجه به اصل بودن قطعات جایگزین شده در دستگاه.

در آخر

در مطالب فوق سعی کردیم نکاتی که لازم است در مورد خرید ویدئو پروژکتور استوک و نو بدانید را بررسی کنیم چنانچه قصد خرید دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه آی ژکتور در ارتباط باشید و اگر تجربه استفاده از ویدئو پروژکتورهای استوک را دارید می‌توانید نظرات خود را باما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکات کامل و کاربردی برای خرید ویدئو پروژکتور نو و استوک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *