نکاتی که باید در زمان استفاده از دستگاه کپی بدانید

دستگاه کپی

به طور کلی دستگاه های کپی و پرینتر ها در ادارات مورد استفاده قرار می گیرند و میزان مصرف آن ها بسیار زیاد است. اساسا این دستگاه ها به علت میزان مصرف بالای خود مشکلات عدیده ای پیدا می کنند  ولی مسئولان اطلاعی از نحوه ی برطرف سازی آن ها ندارند. در ادامه تصمیم داریم که برخی از مشکلات آن ها را همراه با راه حل هایشان مطرح کنیم تا در صورت نیاز از آن ها آگاه باشید.

گیر کردن کاغذ در داخل دستگاه کپی

یکی از مسائلی که در میان دستگاه های کپی رواج دارد گیر کردن کاغذ در داخل دستگاه می باشد که افراد گاهی اوقات که عجله دارند، کاغذ چاپ نمی شود و نمی توانند کارهای خود را به درستی انجام بدهند. علت های وقوع از اندازه­ ی اشتباه كاغذ تا قرار دادن نادرست كاغذ قدیمی متفاوت می باشند. این مسائل سبب شده است تا کاربر كپی كننده كاغذ را به‌ شکل نادرست بكشد كه منجر به گیر كردن کاغذ می­ شود و كپی یا چاپ را به تأخیر می­ اندازد.

راه حل: برطرف نمودن این سری از مسائل مستلزم آن است كه كاغذ گیر كرده را با دست جدا کنید یا اندازه‌ ی كاغذ مناسب دوباره بارگذاری گردد یا تراز بندی كاغذ تصحیح ­شود.

دستگاه کپی

کپی های بسیار تیره و روشن

در بسیاری از مواقع، مشکلات مربوط به صفحات كپی روشن و تیره نتیجه­ ی عدم توازن كنترل تراکم روی کپی کننده است. در صورتی‌ که تنظیمات قبلی سهواً تغییر کرده باشند، تصاویر بعدی فتوکپی شده بسیار روشن یا بسیار تاریك می شوند.

راه حل: در این شرایط، تنظیم دوباره­ ی سطوح تراکم بهترین روش می باشد. این احتمال هم البته وجود دارد كه طول عمر كاری درام به پایان رسیده باشد و یا تونر دستگاه بد باشد. بعضی تونرهای بد کیفیت، در حد و حدود كدهای سازنده نیستند و به مسائل تراکم سبك منجر می­ شود. قطعات جایگزین باید خریداری و نصب گردند.

دستگاه کپی

مشاهده نقاطی بر روی صفحه

همانگونه که كه از نام آن مشخص است، این مسئله دستگاه وكپی شامل یك سری نقاطی می باشد كه بر روی صفحه پدیدار می شوند. در صورتی که میزان تمركز نقاط همیشه در یك محل باشد، مسئله به احتمال زیاد ناشی از لكه و یا گرد وغبار بر روی شیشه یا آیینه ی كپی می باشد.

راه حل: این شرایط با پاك نمودن صحیح آیینه ها و شیشه برطرف می­ شود. نقاط گسترده بر روی كاغذ با آرایش تصادفی می­ تواند به علت معیوب ­شدن درام باشد. با جایگزین نمودن قطعات این مسئله برطرف می­ گردد.

مسئله تونر یا کارتریج

مسائل سو كاركرد و یا خالی یا كم بودن تونر در دستگاه های کپی صورت می پذیرد. در صورتی که تونر كم و یا خالی گردد، به‌ سادگی مشكل بر طرف می‌ شود ولی اگر مربوط به سو كاركرد باشد، یك یا 2 مورد از راه حل های ذیل می تواند انجام بپذیرد:

  • یك كپی از کپی‌ های كیفیت پایین و كارتریج را به محل خرید دستگاه کپی برده و نسبت به تعویض آن درخواست دهید.
  • تعداد زیادی از دستگاه‌ های كپی به تونر مخصوص احتیاج دارند؛ در شرایطی که كارتریج نا مناسبی را استفاده کنید، به كیفیت پرینتر آسیب می زند.

دستگاه کپی

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: زوم تک

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی که باید در زمان استفاده از دستگاه کپی بدانید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *