نسل بعدی FIND ایکس اوپو با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2

نسل بعدی FIND ایکس اوپو با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2

اوپو تایید کرده است که گوشی هوشمند پرچمدار بعدی Find X از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 که اخیراً رونمایی شده است را در  بخش پردازشی خود قرار می دهد. بر کسی پوشیده نیست که Oppo در آستانه رونمایی از سری بعدی گوشی های هوشمند Find X خود است.

اکنون، این شرکت برخی از جزئیات کلیدی را در مورد گوشی هوشمند آینده پیش از معرفی معرفی کرده است. ظاهراً پرچمدار بعدی Oppo Find X دارای پلتفرم موبایل جدید کوالکام خواهد بود. علاوه بر این، Oppo اثرات ردیابی پرتوهای شتاب‌دهنده سخت‌افزاری در زمان واقعی را بر روی تلفن همراه نشان داد. نکته قابل توجه، فناوری ردیابی پرتو به بهبود عملکرد بصری در بازی‌های موبایلی کمک می‌کند.

برای یادآوری، کوالکام در اوایل این هفته از اسنپدراگون 8 نسل 2 در جریان اجلاس فناوری اسنپدراگون رونمایی کرد. SoC دارای بی شماری از ویژگی های الهام بخش است. اول، از 200 مگاپیکسل جدید سامسونگ ISOCELL HP3 پشتیبانی می کند. همچنین، با سنسورهایی کار می کند که از فرمت جدید HDR سونی پشتیبانی می کنند. در همین راستا، Oppo Find X6 می تواند از SONY IMX989 به عنوان لنز اصلی استفاده کند. SD 8 Gen 2 همچنین دارای اتصال Wi-Fi 7 و INT4 است.

اکنون اوپو با کوالکام همکاری می کند تا جلوه ها و بافت های ردیابی پرتو را در موبایل بهینه کند. همچنین، Oppo جلوه‌های ردیابی اشعه‌ای را روی یک گوشی مجهز به SD 8 Gen 2 به نمایش گذاشت. بازی‌های موبایلی می‌توانند با سرعت 60 فریم در ثانیه با افکت‌های ردیابی پرتوی متعدد روی دستگاهی که از SD 8 Gen 2 پشتیبانی می‌کند، اجرا شوند. همچنین، سایه‌های واقعی و بازتاب‌های واقعی را برای کیفیت بصری عالی بازی ارائه می‌دهد.

رندر Ray Tracing حجم کاری CPU را تا 90 درصد در مقایسه با نسل قبلی که فقط نرم‌افزاری داشتند کاهش می‌دهد. همچنین بازده رندر ردیابی پرتو را تا ضریب 5 افزایش می دهد. گزارش Zeebiz حاکی از آن است که صنعت بازی های موبایل دیگر نیازی به شبیه سازی نرم افزاری برای اثرات ردیابی اشعه ندارد. برای یادآوری، Oppo Find X5 Pro یکی از اولین گوشی هایی بود که SD 8 Gen 1 را در سال 2022 بسته بندی کرد.

اوپو قبلا چندین گوشی هوشمند با چیپست موبایل اسنپدراگون 5G عرضه کرده بود. اینها شامل دستگاه های زیر سری Reno6 و سری Find X3 می شود.

بیشتر بخوانید  سری گوشی اوپو Reno 10 Pro معرفی شد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نسل بعدی FIND ایکس اوپو با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *