چرا به سرورهای HPE نیاز داریم؟

چرا به سرورهای HPE نیاز داریم؟

سرورها یا به عبارتی ذخیره سازها امروزه جزء جدا نشدنی دنیای اطلاعات هستند. سرورها امنیت اطلاعات را بالا می برند و به سرعت بیشتر در انجام کارها کمک می کنند.سازمان ها، شرکت ها و… در بسیاری موارد به وجود یک سرور خوب احتیاج دارند. از جمله این موارد عبارتند از:

استفاده کارکنان از منابع سخت افزاری و نرم افزاری به صورت اشتراکی – نیاز به امنیت بالای اطلاعات – نیاز به سرعت بالاتر در انجام امور

یک اشتباه رایج

بسیاری فکر می کنند کامپیوتر شخصی برای شرکت ها و دیگر محیط های کاری می تواند نقش سرور را ایفا کند. این یک باور اشتباه است زیرا یک سرور معمولی و قیمت پایین هم، به مراتب قوی تر و امن تر از یک سیستم شخصی عمل می کند. در این نوشتار قصد داریم در مورد این که چگونه یک سرور اچ پی ای خوب بخرید، راهنمایی تان کنیم. با ما همراه باشید.

سرور چیست؟

برای ساخت سرورها، سخت افزار و سیستم عامل ترکیب شده است تا در نتیجه به پردازنده، رم، هارد، کارت شبکه، رید کنترلر و… دسترسی داشته باشیم. در حقیقت سرور یک کامپیوتر خیلی قوی است. سرورها در طول زمان پیشرفت های زیادی داشته اند. از تغییر در ظاهر گرفته تا تغییر در سخت افزار به کار رفته، همگی تغییراتی است که برای سرورها اتفاق افتاده است.

در یک شبکه سرور عنصر اصلی و حیاتی است. اطلاعاتی که روی سرور قرار می گیرد بسیار مهم است به همین دلیل حتما باید از آن ها نسخه ی پشتیبان داشته باشید.

HPE معتبرترین برند تولید سرور است

شرکت های متوسط و بزرگ و به طور کلی همه ی کسب و کارها می دانند که امنیت اطلاعات چه قدر مهم است. به همین دلیل اکثر آن ها سرور اچ پی را انتخاب می کنند. از مهم ترین مزیت های این سرورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوام و پایداری بالا – کاربری آسان – مجهز به چیپست ILO برای مانیتورینگ و دیگر عملیات مدیریتی.

سرور hp در سه نوع Tower – Blade و Rack ارائه می شوند. مدل های بلید و رک برای مراکز دیتا DataCenter  استفاده می شوند. در صورتی که شرایط داشتن رک را ندارید مثلا اتاق مناسب یا کولینگ ندارید می توانید از سرورهای Tower ( ایستاده) استفاده کنید.

چه سروری از سرورهای اچ پی ای مناسب کسب و کار من است؟

برای پاسخ به این سوال شما باید اطلاعات کافی داشته باشید. با این حال توصیه می کنیم برای خرید یک سرور خوب اچ پی اولا از یک فروشگاه معتبر خرید کنید و دوما حتما از کارشناسان آگاه راهنمایی بگیرید.

ما هم به نوبه ی خود در این مطلب سعی می کنیم اطلاعات لازم را به شما منتقل کنیم.

سرورهای رده پایین اچ پی ای

به این سرورها، سرور رده ی value یا ارزان قیمت هم می گویند. این سرورها از یک پردازنده استفاده می کنند و می توانند اموری مانند به اشتراک گذاری فایل، چاپگر، ارسال ایمیل و… را برای یک گروه حداکثر 10 نفری از افراد را انجام دهند.

این سرورها می توانند به صورت ایستاده یا رک باشند. در صورتی که سرور بخواهد روی رک نصب شود، ارتفاع لازم یک یونیت است و به حافظه ای با حداقل 4 گیگابایت و نیز حداکثر 4 عدد هارددیسک SATA احتیاج است.

سرورهای رده ی متوسط اچ پی ای

این سرور ایستاده یا قابل نصب در رک هستند. این رده از سرورها می توانند عملیات مختلفی را هم زمان کنترل کنند از جمله : مدیریت بانک های اطلاعاتی، سرویس فایل، به اشتراک گذاری منابع و برنامه های کاربردی. این سرورها برای کسب و کارهای کوچک یا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

سرورهای رده بالای اچ پی ای

این سرورها برای محیط های شبکه ای خیلی بزرگ که به امنیت و فضای ذخیره سازی بالا احتیاج دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

چه میزان فضا دارید؟

وقتی می خواهید یک سرور اچ پی ای  بخرید مهم است که  بدانید چه میزان فضا دارید. مثلا برای این که یک سرور قابل نصب در رک بخرید شما باید یک قفسه یا رک در اختیار داشته باشید. برای استفاده از رک معمولا به یک اتاق جداگانه برای سرور احتیاج است که از نظر تهویه شرایط آن بسیار مهم است. اگر چنین اتاقی در اختیار ندارید، می توانید از سرورهای ایستاده استفاده کنید که شبیه کیس کامپیوتر هستند.

هدف شما از خرید سرور اچ پی چیست؟

این که بدانید با چه هدفی به خرید سرور روی آورده اید، کمک می کند سرور مناسب خود را انتخاب کنید. هدف شما ممکن است یکی از موارد زیر باشد :

به اشتراک گذاری فایل ها و منابع میان کارمندان – استفاده اشتراکی از اینترنت و مدیریت آن – محافظت از اطلاعات مهم – داشتن سطوح دسترسی مختلف برای کارمندان با توجه به شرایط – ذخیره سازی اطلاعات زیاد و….

به عنوان مثال در صورتی که امنیت اطلاعات برایتان مهم است، باید از سرورهایی استفاده کنید که به شما امکان می دهد در لایه ی هارد دیسک ها در سرور، سطوح متعدد امنیتی ایجاد نمایید.

برند سرور چه قدر مهم است؟

در بازار سرورهای زیادی داریم که توسط برندهای نامعتبر و درجه چندم تولید می شوند. درست است که قیمت آن ها پایین است اما اگر به امنیت و حفاظت اطلاعات خود بیاندیشید می بینید که استفاده از این سرورها برایتان گران تمام می شود!

وب سایت IDC پنج برند معتبر اول در خصوص تولید سرور را معرفی کرده است. بهتر است بدانید که برند HPE پرچم دار این پنج برند است.

نیاز کسب و کار شما چیست؟

باید سروری انتخاب کنید که برای نیاز مجموعه تان کافی باشد و خیلی هم از نیاز مجموعه، قوی تر نباشد.

پیشنهاد می کنیم برای تشخیص نیاز مجموعه موارد زیر را بررسی کنید:

  • تعداد رایانه هایی که به شبکه متصل هستند و تعداد کاربران.
  • تعداد نرم افزارهایی که تحت شبکه اجرا می شوند مانند اتوماسیون اداری.
  • تعداد دستگاه های تحت شبکه و سرویس های نرم افزاری که می خواهید به اشتراک بگذارید.

قیمت رقابتی سرورهای اچ پی ای

این سرورها با قیمتی رقابتی به بازار عرضه می شوند. در مقایسه با کیفیت و کارکرد، قیمت سرورهای اچ پی ای، کاملا منصفانه است.

برای خرید سرور HPE و هم چنین دریافت مشاوره رایگان در این مورد به وب سایت پردازش رایان پژواک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 41308000-021 تماس حاصل نمایید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا به سرورهای HPE نیاز داریم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *