نحوه مشاهده گذرواژه های ذخیره شده Wi-Fi در اندروید

نحوه مشاهده گذرواژه های ذخیره شده Wi-Fi در Android

آیا می خواهید گذرواژه Wi-Fi را برای یک شبکه ذخیره شده در تلفن Android خود مشاهده کنید؟ در این مقاله راهکارهایی برای مشاهده گذرواژه وایفای در اختیارتان میگذاریم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نمی دانید چگونه رمز عبور Wi-Fi را در Android مشاهده کنید؟ ممکن است شما به شبکه ای متصل شده اید که رمز عبور آن را فراموش کرده اید ، یا می خواهید رمز عبور را ببینید تا بتوانید دستگاه دیگری را متصل کنید.

پیدا کردن رمز وایفای

ما به شما نحوه پیدا کردن گذرواژه های ذخیره شده Wi-Fi در اندروید را با استفاده از چند روش مختلف نشان می دهیم. توجه داشته باشید که این موارد فقط به شما امکان می دهد رمز عبور شبکه هایی را که قبلاً به آنها متصل شده اید مشاهده کنید.

نحوه مشاهده گذرواژه های Wi-Fi در Android بدون روت

با شروع از Android 10 ، اکنون می توانید گذرواژه های Wi-Fi شبکه های ذخیره شده خود را بدون دستگاه روت شده مشاهده کنید. بیایید نحوه انجام این کار را در Android 11 بررسی کنیم  بسته به نوع تلفن و نسخه Android ، ممکن است روند کمی متفاوت به نظر برسد.

برای مشاهده گذرواژه Wi-Fi در Android 10 یا بالاتر ، تنظیمات را باز کرده و به Network & internet بروید. روی Wi-Fi ضربه بزنید و شبکه Wi-Fi فعلی خود را در بالای لیست مشاهده کنید. برای مشاهده گزینه های مربوط به شبکه ، آن را (یا اتصال قبلی در لیست شبکه های ذخیره شده) انتخاب کنید.

در این صفحه ، دکمه Share را انتخاب کنید. برای ادامه کار ، باید چهره/اثر انگشت خود را تأیید کنید یا کد پین خود را وارد کنید. پس از انجام این کار ، رمز عبور وایفای شبکه خود را در زیر یک کد QR مشاهده خواهید کرد.

اگر رمز عبور به دلایلی ظاهر نشد ، می توانید کد QR را در دستگاه دیگری اسکن کنید تا به شبکه اضافه شود.

نحوه مشاهده گذرواژه های Wi-Fi در Android 9 و بالاتر

اگر از Android 9 یا بالاتر استفاده می کنید یا تلفن شما گزینه بالا را ندارد ، باید برای آشکارسازی رمز Wi-Fi خود به روش های دیگر مراجعه کنید. متأسفانه ، همه این روش ها به یک دستگاه اندرویدی روت شده نیاز دارند.

بیشتر بخوانید  چگونه می توانیم اینترنت رایگان در خانه و مکان های عمومی استفاده کنیم؟

این به این دلیل است که فایلی که دارای اعتبار Wi-Fi برای شبکه های ذخیره شده است ، در یک پوشه محافظت شده از حافظه تلفن شما قرار دارد. شما اجازه مشاهده پوشه یا فایل درون آن را ندارید مگر اینکه روت شده باشید.

اگر روت شده اید ، می توانید با استفاده از یک برنامه فایل اکسپلورر که از مرور روت پشتیبانی می کند ، به/data/misc/wifi بروید. wpa_supplicant.conf را باز کنید و باید نام شبکه (ssid) و رمز عبور آن (psk) را مشاهده کنید.

در صورتی که این روش کار نمی کند ، یا می خواهید روش دیگری را امتحان کنید ، می توانید از یک برنامه مشاهده گذرواژه Wi-Fi Android مانند WiFi Password Viewer استفاده کنید. اینها به شما امکان می دهد یک شبکه ذخیره شده را برای مشاهده گذرواژه انتخاب کنید.

آنها نیاز به روت دارند و بررسی های متفاوتی دارند ، بنابراین ممکن است مسیر متفاوت باشد. اگر تلفن شما فایل حاوی گذرواژه های Wi-Fi را رمزگذاری می کند ، کار زیادی نمی تواند انجام دهد.

مشاهده گذرواژه های Wi-Fi در دستگاه دیگر

این دو روش اصلی برای مشاهده گذرواژه های ذخیره شده Wi-Fi در Android است. اگر روت ندارید و از Android 9 یا بالاتر استفاده می کنید ، بهترین گزینه این است که به جای آن رمز عبور Wi-Fi را در دستگاه بررسی کنید. این کارها را بسیار ساده تر می کند. بهتر است استفاده از یک مدیریت رمز عبور را در نظر بگیرید تا به گذرواژه های قبلی  Wi-Fi دسترسی داشته باشید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه مشاهده گذرواژه های ذخیره شده Wi-Fi در اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *