نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

ویندوز 11 به طور رسمی در حال راه اندازی است و مایکروسافت تغییرات زیادی را در نحوه استفاده از ویندوز11 اعمال کرده است. یکی از تفاوت های ناامید کننده این است که تمام تلاشش را می کند تا هر چیزی غیر از Microsoft Edge مرورگر وب پیش فرض شما باشد.

 تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

بنابراین اگر نمی خواهید از Edge در رایانه ویندوز 11 جدید خود استفاده کنید ، آماده باشید تا منوها را مرور کرده و مجموعه ای از تنظیمات پیچیده را تغییر دهید ، زیرا در عوض می توانید مرورگر پیش فرض خود را در ویندوز 10 با تعویض Edge با هر مرورگر دیگری تغییر دهید. ویندوز 11 از شما می خواهد که برنامه پیش فرض را برای هر نوع فایل تغییر دهید.

مراحل تغییر مرورگر پیش فرض

1- بخش “default apps” منوی تنظیمات ویندوز 11 خود را باز کنید. با باز کردن منوی تنظیمات ، کلیک روی بخش Apps و سپس انتخاب default apps ، می توانید به این قسمت برسید ، اما سریعتر است که کلید Start را فشار دهید تا منوی Start باز شود و ” default apps ” را تایپ کنید ، سپس وقتی ظاهر می شود روی آن کلیک کنید.

نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

2- حالا در قسمت فهرست برنامه ها به سمت پایین بروید تا مرورگری را که می خواهید به عنوان پیش فرض تنظیم کنید پیدا کنید ، سپس آن را انتخاب کنید. می توانید هر مرورگری را در اینجا انتخاب کنید: Mozilla Firefox ، Opera ، Safari و غیره.

نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

3-به قسمت HTTPS بروید و روی آن کلیک کنید تا برنامه پیش فرض از Microsoft Edge به مرورگر دلخواه شما تغییر کند. همانطور که می بینید ، هنگامی که روی یک برنامه در منوی برنامه های پیش فرض کلیک می کنید ، لیستی از انواع فایل های مربوطه به شما نشان داده می شود ، که در هر یک از آنها برنامه ای به عنوان برنامه پیش فرض برای باز کردن آن ذکر شده است.

نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

اولین باری که این کار را انجام می دهید ، همه موارد مرتبط با وب باید به طور پیش فرض روی Microsoft Edge تنظیم شود. برای شروع تغییر آن ، به قسمت HTTPS بروید و روی نماد زیر آن (که باید Edge باشد) کلیک کنید تا برنامه پیش فرض جدید انتخاب شود. ویندوز 11 ممکن است پنجره ای را باز کند که از شما می خواهد قبل از لغو استفاده از Edge ، آن را بررسی کنید، با خیال راحت “Switch anyway” را فشار دهید و این هشدار را نادیده بگیرید. مرورگری را که می خواهید پیش فرض باشد انتخاب کنید و این باید هر دو پیش فرض HTTPS و HTTP را به مرورگر دلخواه شما تغییر دهد.

بیشتر بخوانید  6 راهکار برای رفع مشکل عدم اتصال برنامه های ویندوز 11 به اینترنت

4- محله 3برای htm ، .html و سایر انواع فایلهای مرتبط با وب که استفاده می کنید ، تکرار کنید. اکنون بخش پر زحمت فرا می رسد – شما باید برای هر نوع فایلی که می خواهید توسط مرورگر دلخواه شما باز شود، همان تغییر مجدد را انجام دهید.

برای شروع ، مطمئن شوید که HTTP و HTTPS در واقع از Edge به مرورگری که انتخاب کرده اید تغییر کرده اند. اگر برنامه پیش فرض برای باز کردن پیوندهای HTTP به طور خودکار تغییر نکرد ، باید آن را به صورت دستی انجام دهید.

نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

همچنین توصیه می کنیم برنامه پیش فرض خود را برای باز کردن .HTM ، .HTML ، .PDF ، .SHTML و .XHTML تغییر دهید. این دو مورد اخیر کاملاً مبهم هستند بنابراین به ندرت روی یکی کلیک می کنید ، اما وقتی این کار را انجام می دهید به جای Edge مرورگر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تمام ، شما  با موفقیت مرورگر پیش فرض ویندوز 11 را تغییر دادید! اکنون می دانید چگونه می توانید همین روند را برای تنظیم برنامه های پیش فرض خود برای سایر انواع فایل ها در ویندوز 11 ، از فایل های ویدئویی گرفته تا موسیقی دنبال کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 11

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *