نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در گوگل فوتوز

نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در Google Photos

عکس‌ها و فیلم‌های حساس را روی گوشی خود انتخاب کنید؟ برنامه Google Photos به شما امکان می دهد عکس ها و ویدیوهای حساس آنها را در یک پوشه قفل شده پنهان کنید. نیازی نیست چیز جدیدی نصب کنید و از برنامه گوگل فوتوز استفاده کنید.

در این پست به شما نشان خواهیم داد که چگونه این پوشه خصوصی را راه اندازی کنید تا بتوانید تصاویر و ویدیوهای خصوصی خود را از دیگران دور نگه دارید.

پوشه قفل شده (Locked Folder) چیست؟

پوشه Locked Folder  یک ویژگی در Google Photos است که برای گوشی‌های هوشمندی که اندروید 6.0 مارشمالو و بالاتر دارند، در دسترس است. شما می توانی  رسانه های خصوصی را به یک پوشه خاص منتقل کنید که فقط با وارد کردن قفل صفحه گوشی قابل دسترسی است. در حالی که گوگل فوتوز برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است، این ویژگی تنها مدتی است که در اندروید در دسترس است. با این حال، این گزینه قرار است در سال 2022 به iOS برسد.

نحوه فعال کردن پوشه Locked Folder در Google Photos

قبل از انتقال عکس‌ها و ویدیوهای شخصی خود به یک پوشه خصوصی، باید این ویژگی را از برنامه Google Photos فعال کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه Google Photos را در تلفن خود باز کنید. روی تب Library در پایین ضربه بزنید.

نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در Google Photos

مرحله 2: Utilities را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در Google Photos

مرحله 3: به پایین صفحه بروید. باید گزینه « Locked Folder » را در بخش « Organize your Library » پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید.

نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در Google Photos

مرحله 4: برای شروع، دکمه « Set up Locked Folder» را در صفحه بعدی فشار دهید.

برنامه از شما می خواهد که قفل صفحه دستگاه خود را تأیید کنید. برای دسترسی به پوشه قفل شده خود به آن نیاز دارید. اگر برای دستگاه خود تنظیمی ندارید، برای استفاده از این ویژگی باید یکی را تنظیم کنید. پس از اتمام این مرحله، می‌توانید با فشار دادن دکمه « Move items»، فایل‌های خود را به پوشه‌ای که به تازگی ایجاد شده است، منتقل کنید.

اگر این ویژگی را در گوشی خود که دارای Android نسخه 6.0 یا بالاتر است پیدا نمی کنید، بررسی کنید که آیا برنامه Google Photos شما به‌روز است یا خیر. فروشگاه Google Play را در تلفن خود باز کنید و برنامه Google Photos را جستجو کنید. اگر به‌روزرسانی در دسترس باشد، متوجه یک دکمه به‌روزرسانی در کنار نام برنامه خواهید شد.

نحوه انتقال عکس ها و ویدیوها به Locked Folder

قبل از انتقال رسانه به پوشه امن جدید خود، باید چند نکته را بدانید. پشتیبان‌گیری ابری از این عکس‌ها حذف خواهد شد. این عکس‌ها و ویدیوهای حساس در جدول عکس‌ها، memories ، search یا آلبوم‌ها ظاهر نمی‌شوند. سایر برنامه های گوشی شما نیز به این تصاویر دسترسی نخواهند داشت.

مرحله 1: برنامه Google Photos را باز کنید، همه عکس‌ها و ویدیوهایی را که می‌خواهید به پوشه قفل شده منتقل کنید، انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل های رسانه ای، روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید  وقتی عکس‌ را از Google Photos حذف می‌کنید کجا می رود؟

نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در Google Photos

مرحله ۲: گزینه “Move to Locked Folder” را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در Google Photos

مرحله 3: یک پنجره حاوی اطلاعاتی در مورد اینکه چه اتفاقی برای عکس های ذخیره شده در این پوشه می افتد را نمایش می دهد. برای رفتن به مرحله بعدی، Continue را فشار دهید.

نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در Google Photos

مرحله 4: در نهایت روی Move ضربه بزنید.

نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در Google Photos

یک پوشه قفل شده داده های حساس را به صورت محلی در تلفن شما ذخیره می کند. Google Photos از این تصاویر در فضای ابری پشتیبان‌گیری نمی‌کند و به برنامه‌های دیگر اجازه دسترسی به آن‌ها را نمی‌دهد. بنابراین امکان پشتیبان‌گیری این عکس‌های خصوصی در فضای ذخیره‌سازی ابری وجود نخواهد داشت.

اگر تصمیم دارید برنامه گوگل فوتوز را حذف کنید یا داده های برنامه Photos را پاک کنید، تصاویری را که در پوشه قفل شده ذخیره کرده اید از دست خواهید داد. برای جلوگیری از آن، قبل از حذف برنامه، رسانه ها را از پوشه قفل شده به جای دیگری منتقل کنید.

نحوه ذخیره مستقیم رسانه از دوربین در Locked Folder

دارندگان پیکسل 3 و بالاتر می توانند عکس ها و ویدیوهای خود را مستقیماً در پوشه Locked از دوربین ذخیره کنند. البته نیاز به انتخاب یک مکان خاص دارد.

مرحله 1: برنامه دوربین را در تلفن خود باز کنید.

مرحله 2: روی نماد Folder در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در Google Photos

مرحله 3: از آنجا، save to “Locked Folder” را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید نتایج مستقیماً به پوشه قفل شده بروند، باید هر بار که عکس جدیدی می‌گیرید، این تنظیمات را تغییر دهید. شما گزینه “حرکت” عکس هایی که می گیرید را دارید. با این حال، در صورتی که نظر خود را در هنگام مشاهده تصویر تغییر دهید.

نحوه حذف عکس ها از Locked Folder و بازیابی آنها

مرحله 1: مراحل شماره 1 تا 4 را از بخش اول دوباره دنبال کنید تا پوشه قفل شده خود باز شود.

مرحله ۲: روی عکس‌هایی که می‌خواهید بازیابی شوند، فشار طولانی دهید و دکمه «حرکت» را در پایین فشار دهید.

مرحله 3: دوباره روی Move ضربه بزنید تا انتخاب خود را تأیید کنید.

حالا تصاویر یک بار دیگر در گالری Google Photos شما نمایش داده شوند.

محتوای خصوصی خود را در گوگل فتوز پنهان کنید

اگر می‌خواهید برخی از عکس‌ها و ویدیوهای خود را از دید دیگران پنهان کنید، گوگل فتوزLocked Folder را ارائه می‌دهد. این برنامه از پیش روی گوشی های اندرویدی جدیدتر نصب شده است، بنابراین بسیار راحت است. با این حال، این ویژگی هنوز در همه ی دستگاه های اندرویدی در دسترس نیست.

بنابراین اگر هنوز نمی توانید آن را ببینید، می توانید به جای آن از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید یک برنامه گالری را دانلود کنید که دارای گزینه پنهان کردن عکس‌ها است.

 

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در گوگل فوتوز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *