مکان های شگفت انگیزی در ایران که نام آنها را کمتر شنیده اید!

سفرمی

این روزها که کشور عزیزمان مانند سایر نقاط جهان، درگیر شیوع ویروس کرونا شده است، بهترین زمان برای شناخت بهتر جاذبه های توریستی کشورمان است. جاذبه هایی که در بین مشغله های روزانه زندگیمان فراموش و یا عادی شده بودند. به طوریکه زیبایی هایشان را نمیدیدیم و یا از آنها اطلاعی نداشتیم. این روزها که به اجبار خانه نشین شده ایم بهترین زمان برای سفر مجازی به جای جای ایران است تا بعد از اتمام این دوره، چمدان ببندیم و بلیط هواپیما تهیه کنیم و به آنجا سفر کنیم.

غار سهولان

عموما وقتی نام یک غار که جاذبه توریستی است به میان می آید مردم، ناخودآگاه به یاد غار علی صدر می افتند. اما این غار تنها غار معروق ایران نیست! غار سهولان، عنوان دومین غار آبی بزرگ کشور را به خود اختصاص داده است. این غار در نزدیکی بوکان و در استان آذربایجان غربی واقع شده است.

شهر سوخته

تاریخ این شهر به 3200 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. جالبترین چیزی که در این شهر می توان دید، تمدن بی نظیری است که مورد تعجب بسیاری قرار گرفته است. این شهر در 55 کیلومتری شهر زابل واقع شده است. باستان شناسان و تاریخ دانان معتقدند، این شهر 2 بار به آتش کشیده شده است. یکبار در در شروع دوره رون و رشد و یکبار هم در دوران انحدام آن. در این میان 1400 سال در این شهر زندگی جریان داشته است. یعنی حدودا 1800 سال قبل از تولد مسیح، این شهر نابود شده است.

عشایر شاهسون

عشایر شاهسون، طرز زندگی جالبی دارند و با سایر مردم عشایر نشین متفاوتند. اگر علاقمند به دیدن نوع زندگی خاص، آلاچیق هایی نیم کره ای شکل، لباس های بومی و …. هستید حتما به این خطه سفر کنید.

اگر فکر میکنید برای دیدن سخره ها حتما باید بلیط هواپیما کیش و یا قشم تهیه کنید و اطراف تهران نمی توانید غارگردی کنید، کاملا در اشتباهید! این غار در فاصله 65 کیلومتری تهران واقع شده است و می تواند یک سفر یک روزه بسیا جذاب برای شما باشد. دمای هوا در این غار بسیار پایین است بنابراین اگر قصد دیدن از این غار را داشتید بهتر است لباس گرم با خود به همراه ببرید تا سرما نخورید. از دیگر وسایل مورد نیاز غارگردی داشتن چراغ قوه است.

سفر می

غار قوری قلعه

این غار بزرگترین غار آبی آسیاست و بسیار شگفت انگیز است. دریاچه بسیار بزرگی که توسط قندیل هایی به شکل های مختلف  در برگرفته شده است را تصور کنید! غار قوری قلعه در 86 کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد.

حمام سلطان امیر احمد کاشان

زمانی که وارد این حمام می شوید به ناگاه وارد زندگی ایرانیان باستان می شوید! حمام سلطان امیر احمد در قرن 16 میلادی ساخته شد. حمامی تزیین شده از فیروزه و طلا. این حمام که اکنون به صورت موزه است، یکی از بهترین مکان ها برای کاشان گردی است.

ایران سرشار جاذبه های بینطیری است که می توان سالها از دیدن آن لذت برد. رزرو تور کیش و یا تور شیراز هیچ فرقی برای مسافران ندارد. ایران با جاذبه های خاص خود، هر بیننده ای را مسحور خود می کند.

برای رزرو بلیط هواپیما سفرمی www.safarme.com و یا بلیط قطار، و همچنین رزرو هتل می توانید به راحتی از طریق سایت سفرمی اقدام کنید.

دره چاه کوه

شاید برای کسانی که به شلوغی عادت دارند، سکوت این منطقه کمی ترسناک بنظر برسد.سیل و باران و باد، سالهای سال، باعث فرسایش خاک این منطقه شده و دره های زیبایی پدید آورده است.

خانه بومیان

با رفتن به خانه بومیان کیش با آداب و رسوم و فرهنگ مردم این منطقه آشنا خواهید شد. شاید برای معرفی هرچه بهتره این فرهنگ بود که این خانه بومیان کیش به موزه تبدیل شد. این خانه از مکان های پرطرفدار گردشگران است. برای همین به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه گردش خود با در تور ارزان کیش به این منطقه سری بزنید.

موزه موسیقی شیراز

این موزه بی نظیر به دوره قاجار متعلق است. نام دیگر این موزه خانه منطقی نژاد است. سازهای ایرانی، اتاق آرشیو، موسیقی ملل و استودیوی موسیقی را در بخش های این موزه خواهید دید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مکان های شگفت انگیزی در ایران که نام آنها را کمتر شنیده اید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *