مکالمه ی خصوصی در اسکایپ با رمزگذاری End-To-End

اسکایپ

یکی از پیام رسان های محبوب در دنیای مجازی اسکایپ (Skype) می باشد که در بسیاری از کشورهای دنیا از آن استفاده می شود. اسکایپ در ابتدای ورود خود با امکان تماس تصویری میان کاربران شناخته شد و بسیاری از ارتباطات در کشورهای اروپایی و آمریکایی از طریق این پیام رسان صورت می پذیرد. اکنون در فضای مجازی یکی از موضوعاتی که بسیار مورد توجه کاربران قرار دارد، موضوع امنیت یک پیام رسان می باشد و کاربران پیش از استفاده از یک اپلیکیشن اول امنیت آن را در نظر می گیرند.

اسکایت یکی از آخرین پیام رسان هایی است که از قابلیت رمزگذاری End-To-End برای پیام های خود استفاده کرده است. کمپانی مایکروسافت این قابلیت را به صورت اختیاری قرار داده است و لزوما برای تمامی پیام ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. در این میان همکاری مایکروسافت برای عملی کردن این قابلیت با شرکت سیگنال صورت پذیرفته است، به همین دلیل عملکرد آن شباهت بسیار زیادی به فیسبوک مسنجر دارد و قابلیت مکالمات خصوصی را برای کاربران فراهم می آورد.

اسکایپ

در اپلیکیشن اسکایپ Private Conversation نام بخشی است که کاربران می توانند به صورت فردی و خصوصی با شخصی صحبت کنند؛ توجه داشته باشید که این قابلیت برای مکالمات گروهی کاربردی ندارد. برای شروع باید بر روی آیکون + کلیک کرده و گزینه ی self-descriptive New Private Conversation را انتخاب نمایید و در آخر نیز مخاطب خود را تعیین کنید. سپپس یک پیغم دعوت به فرد موردنظر شما ارسال می گردد که برای مدت یک هفته برای شخص معتبر می باشد و در صورت قبول نکردن در این مدت دوباره باید تمامی مراحل را طی نمایید.

توجه داشته باشید که وقتی شخصی دعوت شما را می پذیرد مکالمات خصوصی تنها با دستگاهی که دعوت را ارسال کرده اید ممکن می باشد و اگر می خواهید با لپ تاپ و یا گوشی هوشمند دیگری مکالمات خود را ادامه دهید باید دوباره درخواست ارسال نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

4.9/5 - (47 امتیاز)

بیشتر بخوانید  قفل صفحه نمایش واتس اپ برای سیستم عامل iOS فعال شد

نظرات در مورد : مکالمه ی خصوصی در اسکایپ با رمزگذاری End-To-End

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *