مهاجرت کاری با مدرک برق ساختمان

ساختمان

امروزه رشته های فنی حرفه ای هم در بازار کار داخل ایران و هم در خارج از کشور دارای متقاضیان بسیاری می باشند. البته این در صورتی است که در حرفه خود مهارت لازم را داشته باشید که آن هم با آموزش های اصولی و عملی قبل دسترس است. بازار کار امروز در تمام دنیا نیازمند متخصصان ماهر و باتجربه می باشد که اطلاعات بروزی در مورد حرفه خود دارند. یک از رشته های پرتقاضای فنی و حرفه ای در تمام دنیا رشته برق ساختمان است. به همین دلیل، مهاجرت کاری با مدرک برق ساختمان بین متخصصان این رشته بسیار رایج است. سالانه افراد زیادی از طریق ویزای کاری رشته برق ساختمان به کشورهای توسعه یافته همچون کانادا، انگلیس، استرالیا و کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت می کنند. در این مقاله اطلاعات جامعی را در مورد اخذ ویزای کاری از طریق آموزش برق ساختمان به شما ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی رشته برق ساختمان

رشته برق ساختمان یک رشته کاملا پایه ای برای ساخت هر سازه می باشد و یکی از اولین مواردی که باید برای آن نقشه تهیه شود سیستم برق ساختمان است. رشته برق ساختمان یکی از رشته های پرکاربرد و گسترده در بازار کار است. شاید در ابتدا با شنیدن عبارت برق ساختمان صرفا تصویری از سیم کشی برق ساختمان و کلید و پریزها در ذهن شما مجسم شود. اما در واقع رشته برق ساختمان خود شامل زیر شاخه های زیادی است. آموزش برق ساختمان شامل آموزش برق ساختمان درجه 1 و آموزش برق ساختمان درجه 2 می باشد. یک متخصص برق ساختمان که کاملا ماهر و باتجربه می باشد باید روی مهارت های زیر مسلط باشد:

آموزش برق ساختمان درجه 2:

  • سیم کشی برق ساختمان
  • نصب کلید و پریز
  • نصب آیفون صوتی و تصویری
  • نصب مدار تایمر و دیمر

آموزش برق ساختمان درجه 1:

  • نصب اعلام حریق
  • نصب دزدگیر اماکن
  • نصب دوربین مداربسته
  • نصب تلفن سانترال
  • نصب کرکره برق
  • نصب درب های شیشه ای
  • نصب جک بازویی پارکینگی

یک متخصص برق ساختمان که روی این مهارت ها مسلط است می تواند به راحتی در بازار کار ایران و خارج از کشور درآمدهای خوبی را کسب کند.

بازار کار و درآمد رشته برق ساختمان در ایران

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، رشته برق ساختمان یکی از رشته های گسترده در بین رشته های فنی حرفه ای می باشد که خود دارای زیرشاخه های متنوعی است. مسلما برای کسی که روی تمام این زیرشاخه ها مسلط می باشد و می تواند سیم کشی برق ساختمان و نصب انواع نصبیجات را به صورت اصولی انجام دهد، فرصت های شغلی بسیار زیاد است. تمام ساختمان ها به برق کشی احتیاج دارند. برای هر ساختمانی که ساخته می شود به یک تیم برق کشی احتیاج است.

سالانه میلیون ها ساختمان در سراسر کشور ساخته و یا بازسازی می شود و با ورود به این بازار کار گسترده خواهید توانست درآمدهای عالی از کار خود کسب کنید. البته کسب درآمد برای هر فردی متفاوت است. درآمد هر فردی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به مهارت در کار، تجربه کاری، تنوع خدمات، مشتری مداری، ساعات کاری، بروز بودن اطلاعات و تلاش و استعداد شخصی اشاره کرد.

سرمایه لازم و مراحل ورود به بازار کار برق ساختمان

سرمایه لازم برای ورود به بازار کار برق ساختمان شامل دادن هزینه در سه مرحله است. مرحله اول و مهمترین مرحله مربوط به آموزش است. شما در مرحله اول باید اصول پایه ای برق ساختمان را آموزش ببینید. برای این منظور باید حتما در یک آموزشگاه معتبر مانند آموزشگاه فنی سازان که با مجوز سازمان فنی و حرفه ای کل کشور مشغول فعالیت است دوره آموزشی خود را سپری کنید. این مرحل شامل پرداخت هزینه دوره آموزشی است اما مبلغی که پرداخت می کنید در مقایسه با مهارتی که کسب می کنید ناچیز است.

در مرحله بعدی و پس از گذراندن دوره و دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای باید به سراغ تهیه ابزار و تجهیزات کار خود باشید. برخی از این ابزار و تجهیزا ت مانند انبردست، آچار فرانسه و پیچ گوشتی کاملا عمومی می باشند و در هر خانه ای یافت می شوند. اما برخی دیگر تخصصی رشته شما می باشند و باید حتما آنها را تهیه کنید و برای انجام کار همیشه به همراه داشته باشید.

در مرحله آخر باید جذب بازار کار شوید. برای اینکه جذب بازار کار شوید می توانید از راه های مختلفی عمل کنید. اگر سرمایه لازم برای اجاره یک مغازه را دارید بهتر است به صورت مستقل وارد بازار کار شوید. البته تعداد افرادی که سرمایه لازم برای اجاره مغازه را داشته باشند کم است. شما همچنین می توانید با ثبت نام در اپلیکیشن های کاریابی آنلاین مانند آچاره سفارشات خصوصی دریافت کنید. راه دیگری که می توانید به وسیله آن وارد بازار کار شوید استخدام در شرکت های خدماتی است.

مهاجرت کاری با مدرک برق ساختمان

همانطور که اشاره کردیم یکی از رشته های پرتقاضای فنی حرفه ای در کشورهای توسعه یافته رشته برق ساختمان است. برای اقدام به مهاجرت کاری باید حتما مدرک خود را از سازمان فنی حرفه ای کل کشور و با شرکت در آزمون های رسمی این سازمان دریافت کنید. مدرکی که سازمان فنی حرفه ای به کارآموزان اعطاء می کند کاملا قابل ترجمه می باشد و می توانید به وسیله آن برای مهاجرت کاری به خارج از کشور اقدام کنید. بسیاری از کشورها نیازمند نیروهای متخصص در رشته برق می باشند و کد شغلی NOC خاصی را نیز در مخصوص این افراد در نظر گرفته اند.

البته برای دریافت این مدرک باید حتما ابتدا در دوره های آموزشی آموزشگاه فنی سازان که مستقیما زیر نظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت دارد شرکت کنید. پس از شرکت در این دوره ها و ارائه مدارک شناسایی، توسط این آموزشگاه برای شرکت در آزمون فنی حرفه ای معرفی خواهید شد. با داشتن مدرک قابل ترجمه فنی حرفه ای و تجربه کاری لازم می توانید برای مهاجرت کاری با مدرک فنی حرفه ای اقدام کنید.

بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای برای اخذ مدرک قابل ترجمه برق ساختمان

آموزش، مهمترین و اولین قدم در تبدیل شدن به یک برقکار حرفه ای ساختمان است. اگر در ابتدای کار مبانی کار خود را به خوبی و به صورت عملی و اصولی فرا بگیرید مسیر شما در ادامه کار کاملا هموار خواهد شد. مهمترین عامل برای موفقیت در کار شما علاقه است. اگر در ابتدا به واسطه آموزش های صحیح به حرفه خود علاقه مند شوید با انگیزه و انرژی مضاعفی شغل خود را ادامه می دهید و در کار خود حرفه ای می شوید. اما علاقه مند شدن به حرفه شما نیازمند اصول آموزشی است.

آموزشگاه فنی سازان با برگزاری عملی و اصولی دوره آموزش برق ساختمان درجه یک و دو در فضای آموزشی کاملا زنده و پویا و استفاده از اساتید حرفه ای و باسابقه رشته برق ساختمان توانسته کارآموزان زیادی را وارد بازار کار این حرفه کند. کارآموزان در این دوره در کارگاهی مجهز به یادگیری مهارت های برق ساختمان می پردازند و برای بازار کار این رشته کاملا آماده می شوند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مهاجرت کاری با مدرک برق ساختمان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *