ممنوعیت فروش تجهیزات نظارتی چینی در ایالات متحده

ممنوعیت فروش تجهیزات نظارتی چینی در ایالات متحده

جنگ آمریکا و چین چیز جدیدی نیست. چندین دهه پیش ریشه دوانید. اما دولت ترامپ اولین کسی بود که مسئولیت را بر عهده گرفت. سال گذشته، دولت بایدن قانون تجهیزات امن را به قانون تبدیل کرد. دومی به دولت ایالات متحده اجازه می دهد تا مجوز مجوز شبکه را از چند شرکت چینی مسدود کند. اگر متوجه شوند که سخت افزار آن شرکت ها یک تهدید امنیت ملی تلقی می شود، مجوز نخواهند داشت. امروز، FCC بیانیه ای صادر کرد و گفت که این قانون از امروز اجرایی می شود. این بدان معناست که Huawei، ZTE، Hytera، Hikvision و Dahua قادر به فروش برخی از محصولات آینده در ایالات متحده نخواهند بود.

FCC گفت که قانون و اجرای آن به آنها اجازه می دهد از کاربران خود محافظت کنند. این همچنین به این معنی است که FCC تمام سخت افزارهای این شرکت های چینی را مسدود نمی کند. اما برخی از آنها در رابطه با فروش محصولات خود در آمریکا با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. به عنوان مثال، هایترا، هایک ویژن و داهوا بر تجهیزات مرتبط با «هدف امنیت عمومی، امنیت تأسیسات دولتی، نظارت فیزیکی زیرساخت‌های حیاتی و سایر اهداف امنیت ملی» تمرکز می‌کنند. آنها باید به FCC ثابت کنند که هدف محصولات آنها کاربران است، نه نهادهای دولتی. اگر چنین است، دلیلی وجود دارد که فکر کنیم آنها اجازه خواهند داشت محصولات خود را بفروشند.

در نگاه اول، دولت ایالات متحده فقط می‌خواهد شرکت‌هایی را که فناوری «ایجاد می‌کنند» را مسدود کند. بسیاری فکر می کنند این دلیل اصلی ممنوعیت هواوی و زد تی ای چند سال پیش بود. اما دولت ایالات متحده می گوید که آنها با دولت چین مرتبط هستند و آنها داده ها را از کاربران خود جمع آوری می کنند.

FCC همچنین خواستار 5 میلیارد دلار است. این باید به اپراتورهای آمریکایی کمک کند که تجهیزات هواوی و ZTE را جایگزین کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چین مسابقه فضایی را با ابرصورت فلکی ماهواره ای G60 تسریع می کند

نظرات در مورد : ممنوعیت فروش تجهیزات نظارتی چینی در ایالات متحده

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *