مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: تمایز خط پرو اپل از مدل های دیگر

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: تمایز خط پرو اپل از مدل های دیگر

آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس : این دو مدل می توانند تفاوت چشمگیری با آیفون 14 و آیفون 14 مکس استاندارد داشته باشند. اگر شایعات در مورد اتفاقات بعدی صحت داشته باشند، ممکن است نیازی نباشد که آیفون 14 و آیفون 14 پرو را زیر میکروسکوپ قرار دهید تا تفاوت بین این دو گوشی را بفهمید. گفته می شود برای امسال، اپل استراتژی جدیدی را برای تمایز واضح بین مدل های “pro” و “non-pro” آزمایش می کند. در حال حاضر، اگر از آیفون 13 پرو استفاده می کنید، با آیفون 13 معمولی فقط در چند ویژگی متفاوت است. اما حتی به عنوان یکی از بزرگترین طرفداران اپل، باید در مورد هزینه کردن پول برای آیفون 13 پرو فکر کنید.

آیفون 14 در مقایسه با آیفون 14 پرو

با آمدن سری آیفون 14، به نظر می رسد که اپل به طور کامل در حال تغییر خط تولید آیفون است و دلیل خوبی هم دارد. تحلیلگران انتظار دارند که آیفون 14 پرو به طور چشمگیری با آیفون 14 متفاوت باشد، زیرا بخشی از حرکتی است که مشتریان بیشتری را به سمت خط پیشرفته پرو سوق می دهد. این برای مشتریان خوب است زیرا در این صورت می دانید که قیمتی که برای آیفون 14 پرو می پردازید به شما امکان دسترسی به ویژگی های انحصاری بیشتری را می دهد و ارزشش را دارد.

در ادامه نحوه تمایز آیفون 14 و آیفون 14 پرو بر اساس حدس و گمان آمده است.

نمایشگر سوراخ‌دار

اپل در نهایت با بریدگی (ناحیه ای که واحد دوربین TrueDepth در بالای صفحه قرار دارد) خداحافظی می کند، که از سری آیفون 14 شروع می شود، اما یک نکته وجود دارد. فقط آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس می توانند ظاهری کاملاً متفاوت از مدل های پایه داشته باشند. برنامه این است که بریدگی از سری Pro با دو بریدگی در بالای نمایشگر جایگزین شود. نه تنها طراحی سوراخ‌دار در مقایسه با بریدگی، راه‌حلی با فضا کارآمدتر و زیباتر خواهد بود، بلکه همچنان می‌تواند FaceID را در خود جای دهد. این بدان معناست که طراحی سوراخ‌دار ممکن است مختص سری آیفون‌های پرچم‌دار اپل باشد و انتظار می‌رود آیفون 14 و آیفون 14 مکس همان ناچ سری آیفون 13 را حفظ کنند.

 چیپست A16

فرقی نمی‌کند جه مدل آیفون را انتخاب کنید. قیمت از 699 دلار شروع می‌شود یا یک مدل حرفه‌ای که از 999 دلار شروع می‌شود، سال‌هاست که همه سری آیفون‌ها براساس قدرت پردازش یکسان بوده‌اند. شاید امسال اینطور نباشد. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل ادعا می کند که اپل با گنجاندن پردازنده جدید A16 در آیفون 14 پرو، مدل های پرو و غیر پرو را بیشتر متمایز خواهد کرد. او می گوید که آیفون 14 و آیفون 14 مکس استاندارد از A15 Bionic فعلی استفاده می کنند، اما احتمالاً رم بیشتری دارند، از 4 گیگابایت به 6 گیگابایت. استفاده از چیپست سال گذشته در آیفون جدید اولین مورد برای اپل خواهد بود.

برخی معتقدند تصمیم به قرار دادن یک پردازنده قدیمی در نسل بعدی آیفون می تواند به کمبود تراشه مرتبط باشد. اما حقیقت این است که تمایز بین خط پرو و ​​غیر پرو به جز قیمت، به طور فزاینده ای دشوار می شود. اگر اپل بخواهد هزینه ای که برای آیفون 14 پرو می پردازید را توجیه کند، باید تغییرات معنی داری در خط تولید پرو ایجاد کند. اپل با افزودن یک پردازنده جدید و قدرتمند به آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس، می‌تواند مجموعه پرو را به گیمرهای حرفه‌ای موبایل و تولیدکنندگان محتوا بفروشد. و ممکن است کار کند. فراموش نکنید، سال گذشته، اپل از A15 در مدل‌های Pro با هسته گرافیکی اضافی استفاده کرد. بنابراین می توان شاهد انحصاری بودن پردازنده A16 برای آیفون 14 پرو بود.

اپل همچنین می تواند قیمت خط تولید آیفون را که تا حد زیادی در چند سال گذشته یکسان به نظر می رسد، افزایش دهد. با توجه به اینکه شرکت آیفون 14 مینی را با آیفون 14 مکس جایگزین می کند، مدل مکس با صفحه نمایش 6.7 اینچی می تواند از 899 دلار شروع شود.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: تمایز خط پرو اپل از مدل های دیگر

بر اساس شایعات قیمت آیفون 14

آیفون 14: 799 دلار

آیفون 14 مکس: 899 دلار

آیفون 14 پرو: 1099 دلار

آیفون 14 پرو مکس: 1199 دلار

 نمایشگر همیشه روشن(Always-on display)

اپل ممکن است حالت نمایشگر همیشه روشن را به آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس بیاورد تا خط تولید پرو را از خط تولید غیرپرو جدا نگه دارد. با این حال، اگرچه حالت همیشه روشن مطمئناً اولین مورد برای سری آیفون اپل است، اما کاربران اندروید جدید نیست، زیرا سامسونگ و سایر شرکت‌ها سال‌هاست که گوشی‌های عرضه‌شده با نمایشگر همیشه روشن را اضافه می‌کنند. صفحه نمایش همیشه روشن اساساً به شما امکان می دهد یک صفحه قفل کمرنگ را با ساعت و شارژ باتری همیشه مشاهده کنید.

شایعات اندازه صفحه نمایش آیفون 14

آیفون 14: 6.1 اینچی

آیفون 14 مکس: 6.7 اینچ

آیفون 14 پرو: 6.1 اینچی

آیفون 14 پرو مکس: 6.7 اینچی

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: تمایز خط پرو اپل از مدل های دیگر

 دوربین 48 مگاپیکسلی

اپل ممکن است یک سیستم دوربین 48 مگاپیکسلی را به آیفون بیاورد اما آن را محدود به آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس کند. لنز آیفون 14 معمولی یک دوربین 12 مگاپیکسلی باقی خواهد ماند. یک دوربین به طور چشمگیری بهبود یافته شکاف بسیار بیشتری در ارزش ادراک ایجاد می کند و به اپل کمک می کند تا آیفون 14 پرو را به علاقه مندان و عکاسان دوربین موبایل بفروشد. افزودن یک سیستم دوربین پیشرفته تر به آیفون 14 پرو، می تواند مدل 1000 دلاری را توجیه تر کند. برخی بر این باورند که دوربین 48 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض در کنار دوربین جلویی پیشرفته یکی از بزرگترین ارتقاء دوربین های آیفون در سال های اخیر است. این می تواند انگیزه خوبی برای خرید آیفون 14 پرو به مردم بدهد.

همچنین بخوانید معرفی 5 ویژگی در مورد سری آیفون 14 اپل در سال 2022

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: تمایز خط پرو اپل از مدل های دیگر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *