سونی از اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت رونمایی کرد

ایکس زد 2 کامپکت

شرکت سونی در دقایقی پیش در موضوع رویداد کوتاه MWC 2018 از پرچمداران جدید خود که به نام های اکسپریا ایکس زد ۲ و ایکس زد ۲ کامپکت می باشد، ارائه می گردد. این شرکت ژاپنی نسخه کامپکت سری پرچمداران خود که برای افرادی است که گوشی های بزرگ با صفحه نمایش های بزرگ را دوست ندارند. اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت که برعکس مدل بزرگ تر خود دارای بدنه پلی کربنات است که دارای یک پوشش تیره است.

ناگفته نماند که ژاپنی ها فریم این گوشی را همانند ایکس زد 2 که از فلز است، ساخته اند و این مدل کامپکت دارای بدنه مستحکم است. همانند مدل قبلی دارای تقارن و نقشی اساسی را محصولات سونی دارد. و این در صورتی است که پنل جلو و پشت ایکس زد 2 کامپکت، دارای لبه های منحنی هستند و به همین دلیل گوشی بسیار راحت در دست قرار می گیرد و زبان طراحی شده آن ambient flow نامیده اند. و حسگر اثر انگشت در قسمت پشت گوشی و دوربین در قسمت پایینی قرار دارد.

ایکس زد 2 کامپکت

این گوشی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت دارای نمایشگر کشیده و دارای نسبت ۱۸:۹ و رزولوشن FHD+ است و پوشش آن از جنس گوریلا گلس ۵ و فرم ۲.۵d را برای محافظت از خود دارد. باید گفت که رزولوشن نسل پیشین محصول ایکس زد وان کامپکت اچ دی بوده و نمایشگر ایکس زد ۲ کامپکت از مدل HDR بوده و استاندارد BT.2020 را پشتیبانی می کند.

دوربین گوشی هوشمند ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کامپکت تغییری با مدل های قبلی نداشته و دارای سنسور ۱۹ مگاپیکسلی Motion Eye و ۱/۲.۳ اینچی IMX400 همراه با لنز f/2.0 است. این دوربین دارای قابلیت های مانند لرزش گیر ۵ محوره، سیستم فوکوس خودکار هیبریدی تشخیص فاز / تشخیص کنتراست / لیزری / تشخیص فاز / سنسور مادون قرمز برای وایت بالانس ، فلش led و کلید شاتر است.

ایکس زد 2 کامپکت

همچنین دوربین این گوشی پرچم دار با استفاده از پردازش سیگنال تصاویر که در تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ و بهینه سازی های نرم افزاری ، مدل جدید الگوریتم پردازش تصویر bionz را دارد و همچنین بهتر شدن دقت در رنگ ها و جزییات تولید شده و مدیریت نویز ، حین ثبت تصویر در محیط هایی با نور کم کمک می کند.

و برای اولین بار در گوشی های هوشمند پرچم داران جدید سونی قابلیت ضبط فیلم 4K HDR را دارند ، و این قابلیت از استاندار رنگ bt.2020 در قالب HEVC 10-bit  استفاده می کند و برای تماشا در پنل HDR جدید سونی فرمت نرمالی است و توانایی گرفتن ویدیوی اسلوموشن نیز در گوشی های ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کامپکت افزایش یافته است و این گوشی حالا می تواند فیلم های فول اچ دی را با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند ولی فرم ISP Ram سفارشی شده سونی ارتقا نیافته است و در حالت فول اچ دی زمان فیلم برداری صحنه آهسته به نسبت فول اچ دی نصف می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سونی از اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت رونمایی کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *