مقايسه برند آنر 7x با برند سامسونگ A7 2017

مقايسه

امروز تصمیم داریم در این بخش دو گوشی پرطرفدار آنر 7x و سامسونگ a7 2017 را برای شما مورد مقایسه قرار دهیم که با این دو گوشی فوق العاده و محبوب آشنا شوید که هر دو این گوشی ها در سال 2017 تنها با چندماه فاصله معرفی شده اند.

طراحی

مقايسه

 

از لحاظ ابعادی گوشی هوشمند گلکسی A7 2017 سامسونگ 7.9 * 77.6 * 156.8 میلی متر می باشد و آنر 7x دارای ابعاد 7.6 * 75.3 * 156.5 میلی متر است که به نسبت آنر 7x از ابعاد کمتری برخوردار است. جنس بدنه ی گلکسی A7 2017 ترکیبی از آلومینیوم و شیشه می باشد ولی کمپانی آنر در طراحی 7x تنها از آلومینیوم یک پارچه استفاده کرده است که هر دو گوشی دارای سنسور اثر انگشت می باشند ولی در آنر 7x سنسور اثر انگشت در پنل پشتی گوشی تعبیه شده است ولی در گلکسی A7 2017 این سنسور در زیر صفحه نمایش بر روی دکمه ی فیزیکی هوم قرار گرفته است. یکی از موضوعاتی که خیلی به چشم می خورد مسئله ی ضد آب بودن گلکسی A7 2017 می باشد که این ویژگی در آنر 7x مشاهده نمی شود و دلیل اینکه در این گوشی خبری از ضد آب بودن نیست، می تواند به دلیل کاهش قیمت این گوشی هوشمند باشد زیرا دلیل دیگری به ذهن نمی رسد.

مقايسه

 

صفحه نمایش

مقايسه

 

از لحاظ اندازه ی صفحه نمایش تقریبا هر دو گوشی باهم در یک اندازه می باشند و تنها تفاوت آن ها 0.2 اینچ است به طوریکه گلکسی A7 2017 دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی است ولی آنر 7x به دلیل کاهش حاشیه ها از یک صفحه نمایش 5.9 اینچی برخوردار است. رزولوشن صفحه نمایش گلکسی A7 برابر 1920 * 1080 می باشد ولی رزولوشن آنر 7x برابر با 2160 * 1080 پیکسل است که به مراتب از لحاظ رزولوشن 7x برتری دارد و تمرکز کمپانی هوآوی در این گوشی بر روی صفحه نمایش این گوشی بوده است. یک نکته ی جالب توجه در مقایسه ی این دو گوشی وجود دارد و آن هم این مورد است که گلکسی A7 سامسونگ با یک صفحه نمایش Super AMOLED چنین رزولوشنی را ارائه می دهد ولی آنر 7x دارای یک صفحه نمایش از نوع IPS LCD است که واقعا چنین رزولوشنی از این نوع صفحه نمایش بعید می باشد!. از لحاظ سنسور هر دو گوشی دارای سنسورهای حساس به نور و شتاب سنج در زیر صفحه نمایش می باشند.

مقايسه

 

سخت افزار

مقايسه

همانطور که می دانید هر دو گوشی از رده ی گوشی های میان رده می باشد که بالطبع پردازنده ی هر دو گوشی جزو پردازنده های میان رده می باشد. سامسونگ گلکسی A7 2017 دارای یک پردازنده ی هشت هسته ای اگزینوس 7880 می باشد که 4 هسته ی آن از نوع Cortex-A53 با سرعت 1900 مگاهرتز می باشد که با فناوری 14 نانومتری پردازنده های میان رده تولید شده است اما آنر 7x دارای یک پردازنده ی هشت هسته ای کایرین 659 می باشد که 4 هسته ی قدرتمند آن از نوع Cortex-A53 با سرعت 2360 مگاهرتز می باشد که با فناوری 16 نانومتری تولید شده است. هر دو این پردازنده ها جزو پردازنده های 64 بیتی می باشند که به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-T830 فعالیت های گرافیکی را بر عهده می گیرد. هردو گوشی میان رده دارای رم 3 گیگابایتی به همراه حافظه ی داخلی 32 گیگابایتی است که امکان پشتیبانی از حافظه ی خارجی تا 256 گیگابایت را دارا می باشند.

مقايسه

دوربین

 

تفاوت این دو گشی میان رده در دوربین اصلی آن ها می باشد زیرا آنر 7x دارای یک دوربین دوگانه با قدرت 16 مگاپیکسل است ولی گلکسی A7 سامسونگ تنها دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی است ولی دوربین جلوی گلکسی A7 2017 دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی است که آنر 7x به عنوان دوربین جلو تنها از یک سنسور 8 مگاپیکسلی بهره مند می باشد. در سایر ویژگی ها این دو گوشی هوشمند با یکدیگر تفاوت چندانی دارند و از ویژگی های یک گوشی میان رده برخوردار هستند.

جمع بندی :

هر دو گوشی ، در بین گوشی های میان رده گزینه مناسبی برای خرید هستند ، تنها موردی که در خرید این دوگوشی باید در نظر داشته باشید ، هزینه خدمات پس از فروش در صورت صدمه دیدن گوشی را هم باید در نظر داشته باشید ، هر دو گوشی دارای پشتیبانی پس از فروش خوبی در ایران هستند اما نکته بسیار مهمی که می تواند تصمیم شما برای خرید را تغییر دهد هزینه تعمیر گوشی های سامسونگ است ، در صورت صدمه دیدن گوشی های سامسونگ مطمئنا هزینه ای که برای تعویض صفحه نمایش این گوشی باید پرداخت کنید بالاتر است . نظر شما در مورد این گوشی های هوشمند چیست؟ منتظر نظرات سازنده شما در مورد تجربیاتتان از این دو گوشی هوشمند هستیم.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقايسه برند آنر 7x با برند سامسونگ A7 2017

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *