تسلا برای تامین چیپ به سراغ سامسونگ نمی رود

تسلا برای تامین چیپ به سراغ سامسونگ نمی رود

زندگی در تجارت چیپست سامسونگ آسان نیست. سامسونگ پس از باخت کوالکام به TSMC و مجبور شدن به تعویق انداختن سری پرچم‌دار Exynos خود، نبرد دیگری را از دست می‌دهد. به گزارش تایوان اقتصادی دیلی، تسلا در حال جایگزینی سامسونگ با TSMC است. این شرکت سفارش بزرگی را برای تراشه‌های رانندگی کمکی (FSD) تسلا به دست آورد. اینها در فرآیندهای 4 نانومتری و 5 نانومتری تولید خواهند شد. در حال حاضر، TSMC از اظهار نظر خودداری کرد، اما این نشان دهنده ضرر دیگری برای بخش چیپست سامسونگ است.

طبق گزارشات، تسلا ممکن است در سال 2023 به یکی از هفت مشتری برتر TSMC تبدیل شود. این یک نقطه عطف مهم است، و در واقع، این اولین بار است که یک مشتری جدید شرکت خودروهای انرژی در میان مشتریان اصلی TSMC ظاهر می شود. سامسونگ مطمئناً از تسلا به عنوان یک مشتری قدردانی می کند، به خصوص پس از از دست دادن بخش اسنپدراگون کوالکام.

تسلا مشغول توسعه یک سیستم رانندگی کاملاً خودکار – رایانه کامل خودران است. از یک تراشه استفاده می کند و محاسبات پرسرعت، هوش مصنوعی و سایر عملکردها را ادغام می کند. قبل از این، تسلا روی یک استراتژی چند تامین کننده شرط بندی می کرد. این شرکت در سامسونگ و TSMC سفارش می دهد. نسل قبلی FSD ها در 14 نانومتر، عمدتاً در کارخانه آستین سامسونگ تولید می شد. این تراشه نام سخت افزار 3.0 را یدک می کشد و بعداً به فرآیند 7 نانومتری ارتقا یافت. اکنون، تسلا به قلمرو 4 نانومتری/5 نانومتری خواهد رفت و تراشه‌ها را فقط از TSMC سفارش خواهد داد.

سرعت پردازش تصویر Hardware 3.0 21 برابر بیشتر از نسخه 2.5 است. همچنین هزینه یک واحد 20 درصد کمتر است و دارندگان خودروهای قدیمی می توانند به صورت رایگان ارتقاء دهند. تراشه FSD خود توسعه یافته تسلا دارای قدرت محاسباتی تا 144 TOP است. هشت دوربین از سیستم پشتیبانی می‌کنند و کار پردازش بصری را تکمیل می‌کنند. نسل بعدی به زودی با TSMC عرضه می شود (سخت افزار 3.5 یا 4.0؟). سه برابر قدرت مدل فعلی را ارائه می دهد.

این مطمئناً یک ضربه دیگر در سامسونگ است. به نظر می رسد همه چیز با اسنپدراگون 8 نسل 1 آغاز شده است. تراشه 4 نانومتری دارای مشکلات گرمایشی و راندمان کم انرژی بود. همچنین، GPU هایپ شده پشت این رقابت بود. این شرکت با عجله به TSMC رفت و تراشه‌های جدیدی را با نام Snapdragon 8+ Gen 1 ارائه کرد. اکنون اسنپدراگون 8 نسل 2 از TSMC استفاده می کند و این برند به عقب نگاه نمی کند. طبق برخی گزارش‌ها، این برند سامسونگ را حتی برای میان‌رده‌ها ترک می‌کند. اسنپدراگون 7 نسل 2 نیز به TSMC متکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید  تبلت Galaxy Tab S9 FE Plus سامسونگ و کسب تاییدیه دیگر

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تسلا برای تامین چیپ به سراغ سامسونگ نمی رود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *