معرفی 6 نرم افزار که در یادگیری زبان انگلیسی موثر هستند

معرفی 6 نرم افزار که در یادگیری زبان انگلیسی موثر هستند

زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی محسوب می‌شود که یادگیری آن برای هر فردی ضروری است. اگر به دنبال تقویت زبان انگلیسی خود هستید استفاده از چند نرم‌افزار آموزش زبان انگلیسی به شما در این زمینه کمک زیادی می‌کند. مانند یادگیری هر چیزی، یاد گرفتن زبان انگلیسی نیز نیاز به پشتکار و مداومت دارم. در این میان، انتخاب ابزارهای مناسب می‌تواند شما را سریع‌تر و راحت‌تر به هدفتان برساند. بنابراین، ما در این مقاله چند نرم‌افزار را معرفی کرده‌ایم که استفاده از آن‌ها می‌تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک بسیار زیادی کند. اگر می‌خواهید با این نرم‌افزارها آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

  1. آموزش زبان انگلیسی نصرت

یکی از بسته‌های آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی که در کشور خودمان طراحی و تولید شده است، پکیج آموزش زبان نصرت است. این بسته آموزشی شامل 90 درس می‌شود و به همین دلیل به بسته آموزش زبان در 90 روز نیز شناخته می‌شود. در این بسته از فایل‌های صوتی برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌شود و به همین دلیل، شما می‌توانید وقتی در حال انجام کاری مثل آشپزی و رانندگی هستید آن را گوش دهید و به‌این‌ترتیب به تقویت زبان انگلیسی خود کمک کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا با خرید و گوش کردن درس 1 این سی دی شروع کنید و سپس به سی‌دی‌های بعدی گوش دهید.

 

  1. Rocket Languages

 

اگر سطح زبان انگلیسی شما در سطح مقدماتی است و ترجیح می‌دهید به‌جای خواندن کلمات، آن‌ها را بشنوید، نرم‌افزار Rocket Languages برای شما بسیار مناسب است. آموزش این نرم‌افزار شامل سه بخش می‌شود. بخش اول و دوم در مورد گوش دادن، جذب و یادگیری اطلاعات هستند. در بخش سوم شما در سناریویی قرار داده می‌شوید و از شما انتظار می‌رود زبان را دنبال کنید و در شرایط لازم، تعامل داشته باشید. این روش از این نظر بسیار عالی است که شما می‌توانید موضوع سناریو را مشخص کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید برای کسب‌وکار به کشوری انگلیسی‌زبان بروید، می‌توانید موضوع کسب‌وکار را برای سناریو تعیین کنید.

  1. Duolingo
معرفی 6 نرم افزار که در یادگیری زبان انگلیسی موثر هستند
نرم افزار اموزش زبان دولینگو

Duolingo نرم‌افزاری کاملا رایگان است و اگرچه برای برخی موارد می‌توانید هزینه پرداخت کنید اما هرگز نیازی به استفاده از آن‌ها نخواهید داشت. بزرگترین مزیت این نرم‌افزار همین است و اگر فکر می‌کنید رایگان بودن آن نشان‌دهنده بی‌کیفیت بودن آن است لازم است بگوییم کاملا در اشتباه هستید. این برنامه بسیار خوب برنامه‌ریزی شده است و به‌خصوص برای کودکان مناسب است زیرا کاربرپسند، روشن و رنگارنگ طراحی شده است. اگرچه در Duolingo در مورد قواعد دستور زبان چیزی به شما آموزش داده نمی‌شود اما اگر می‌خواهید جملات و کلمات کلیدی انگلیسی را برای سفری کوتاه یا تعطیلات یاد بگیرید برنامه بسیار مفیدی است.

  1. Memrise

اگر می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید اما سرتان به‌شدت شلوغ است این اپلیکیشن می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. این برنامه برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است و به همین دلیل، می‌توانید آن را همیشه همراه خود داشته باشید. از این اپلیکیشن می‌توانید در زمان‌هایی که در حال انجام کارهایی مثل آشپزی، تمیز کردن یا سایر کارهای خانه هستید استفاده کنید. Memrise تا حد زیادی رایگان است اما در برخی موارد ممکن است از شما خواسته شود که هزینه پرداخت کنید. نقطه‌ضعف این برنامه می‌تواند این موضوع باشد که وقتی از آن زیاد استفاده می‌کنید ممکن است مطالب برایتان تکراری شوند.

  1. Rosetta Stone

Rosetta Stone هر زبان‌آموزی را غرق در زبان می‌کند. از ویژگی‌های اساسی این نرم افزار کاربردی کامپیوتر می‌توان به خواندن، واژگان، تشخیص گفتار و نوشتن اشاره کرد. این ویژگی‌ها موجب می‌شود درک و یادگیری زبان انگلیسی برای شما آسان‌تر شود.

معرفی 6 نرم افزار که در یادگیری زبان انگلیسی موثر هستند
Rosetta Stone

از سوی دیگر، در این نرم‌افزار از زبان مادری شما برای ترجمه کلمات انگلیسی استفاده نمی‌شود و همه کارها به زبان انگلیسی انجام می‌شود. این امر مانع از تکیه بر ترجمه برای گذراندن درس‌ها می‌شود. علاوه بر این، در این نرم‌افزار ویدئو و فایل‌های صوتی‌ای نیز برای تقویت زبان انگلیسی پیشنهاد می‌شود. لازم است بدانید از بین بهترین انواع نرم افزار از جمله این نرم افزار را می توانید هم برای ویندوز و هم برای مک تهیه کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

  1. Pimsleur

Pimsleur یک روش واقعی برای یادگیری زبان انگلیسی است و پایه و اساس آن آکادمیک است. درنتیجه بسیار موثر است و می‌تواند در عرض چند ماه به شما کمک کند انگلیسی صحبت کنید. این برنامه در درجه اول آموزشی مبتنی بر صدا را به همراه دارد و از سوی دیگر، نسبتا گران است. بنابراین، اگر تصمیم به پرداخت هزینه آن دارید لازم است در ابتدا از تصمیم خود مطمئن باشید و برای آن انگیزه داشته باشید. در این برنامه از چند نمونه مکالمه استفاده می‌شود تا به شما کمک شود که در زبان غوطه‌ور شوید و پاسخ‌ها و عبارات مفیدی را برای موقعیت‌های روزمره یاد بگیرید.

درنهایت، یادگیری زبان انگلیسی به‌تنهایی می‌تواند کاری دشوار باشد اما با کمک برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی که مطرح شد می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی در خانه را برای خود راحت‌تر سازید و سریع‌تر و موثرتر این زبان را بیاموزید. بنابراین، برنامه‌هایی که در این مقاله مطرح شد را تهیه کنید و با برنامه‌ای به یادگیری انگلیسی ادامه دهید که کار با آن برای شما لذت‌بخش‌تر و مفیدتر است. همچنین اگر یادگیری زبان انگلیسی برای شما دغدغه نیست و به فکر یادگیری زبان دیگری هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند زبان بعدی برای یادگیری را براساس اهمیتی که در جهان دارند انتخاب کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی 6 نرم افزار که در یادگیری زبان انگلیسی موثر هستند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *