معرفی شیائومی می 10 و می 10 پرو

معرفی شیائومی می 10 و می 10 پرو

بسیاری از طرفداران کمپانی شیائومی مدت‌هاست که منتظر رونمایی از پرچمداران این شرکت، یعنی شیائومی می 10 و می 10 پرو بودند. چند روز قبل، به دنبال لغو مراسم MWC 2020 شرکت شیائومی طی یک استریم ویدئویی از آخرین پرچمداران خود رونمایی به عمل آورد. مراسم رونمایی از این پرچمداران به زبان چینی برگزار شد. در ادامه قصد داریم به بررسی مشخصات کلی این دو پرچمدار بپردازیم. با زوم‌تک همراه باشید.

دلیل نامگذاری این سری از گوشی‌های جدید شیائومی به سری می 10 این بود که شرکت شیائومی اکنون در آستانه‌ی 10 سالگی فعالیت خود می‌باشد. شیائومی می 10 از یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی از نوع امولد با کیفیت فول اچ‌دی پلاس و قدرت تازه‌سازی 90 هرتزی بهره‌مند می‌باشد. پردازنده‌ی اسنپدراگون 865 با پشتیبانی از شبکه‌ی اینترنت 5G به عنوان قلب تپنده‌ی این دستگاه فعالیت دارد. در کنار این پردازنده یک حافظه‌ی رم 8 گیگابایتی از نوع LPDDR5 قرار گرفته است.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی این دستگاه از نوع UFS 3.0 می‌باشد که نسبت به نسل قبلی از سرعت بسیار بالاتری برخوردار است. این دستگاه در نسخه‌ی مختلف شامل 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 12 گیگابایت رم به بازار عرضه خواهند شد. این دستگاه‌ها با حافظه‌های داخلی مختلف به ترتیب 4000، 4300 و 4700 یوآن در بازار چین قیمت خواهد داشت.

معرفی شیائومی می 10 و می 10 پرو

از نظر ابعاد، شیائومی می 10 با ابعاد 8.96*74.8*162.2 با وزن 208 گرم تولید شده است. این دستگاه از یک دوربین چهارگانه‌ بهره‌مند می‌باشد. سنسور اصلی این دستگاه 108 مگاپیکسلی و ساخت شرکت سامسونگ بوده است، سنسور دوم 13 مگاپیکسلی بوده که از نوع واید می‌باشد، دو سنسور بعدی 2 مگاپیکسلی و دارای لنزهای ماکرو و پرتره هستند. دوربین اصلی این دستگاه توانایی ثبت ویدئوهایی با کیفیت 8k را با نرخ 30 فریم در ثانیه دارا می‌باشد. در خصوص دوربین سلفی این دستگاه نیز باید بگوییم که در یک سوراخ پانچ، در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه تعبیه شده است و هیچگونه بریدگی بر روی نمایشگر مشاهده نمی‌شود.

در خصوص سایر مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به قرارگیری دو اسپیکر در بخش بالایی و پایینی دستگاه و همچنین قرارگیری دو سنسور تشخیص نور به منظور برطرف نمودن مشکل تنظیم نور صفحه‌نمایش اشاره داشت.

معرفی شیائومی می 10 و می 10 پرو

جدیدترین پرچمدار شیائومی از آخرین مدل سیستم خنک کننده در گوشی‌های هوشمند بهره‌مند می‌باشد که به عنوان پیشرفته‌ترین سیستم خنک‌کننده در دنیا محسوب می‌گردد. 9 سنسور سنجش میزان دما در دستگاه استفاده شده است که یک Heat Sink گرافیتی با 6 لایه‌ی مجزا و یک لایه فویل مسی در آن قرار گرفته تا بتواند میزان گرمای ایجاد شده در تراشه را به راحتی انتقال دهد. با وجود ابنکه این دستگاه تنها 9 میلی‌متر ضخامت دارد، یک باتری 4780 میلی‌آمپر بر ساعت در آن تعبیه شده است که از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد.

معرفی شیائومی می 10 و می 10 پرو

شیائومی می 10 پرو که از نظر قیمتی نسبت به می 10 گران‌تر است، تفاوت‌هایی نیز دارد که از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به سیستم خنک‌سازی قوی‌تر و به روزتر اشاره کرد. سیستم‌خنک کننده‌ی بکار رفته در این دستگاه سه‌بعدی بوده که دارای 6 لایه‌ی گرافیتی و یک لایه‌ی گرافیتی بزرگ می‌باشد و به میزان 70 درصد از مساخت بخش داخلی دستگاه را اشغال کرده است.

درخصوص صفحه‌نمایش این دستگاه نیز باید بگوییم که از نظر ابعاد هیچ‌ تفاوتی با می 10 ندارد ولی از نظر مشخصات متفاوت می‌باشد. یعنی صفحه‌نمایش 6.67 اینچی می 10 پرو از میزان روشنایی 1200 نیتی برخوردار است. یکی دیگر از تفاوت‌های عجیب این دو مدل در میزان ظرفیت باتری است؛ شیائومی 10 پرو دارای یک باتری 4500 میلی‌آمپر بر ساعت است که نسبت به می 10 280 میلی‌آمپر بر ساعت ضعیف‌تر می‌باشد.

معرفی شیائومی می 10 و می 10 پرو

تنظیمات بخش دوربین این دستگاه نیز با می 10 تفاوت دارد، سنسور اصلی دوربین چهارگانه‌ی این دستگاه 1/1.33 اینچی بوده و رزولوشنی 108 مگاپیکسلی دارد. سنسور دارای تله‌فوتو از یک ماژول 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره‌مند می‌باشد. سومین دوربین نیز از نوع تله‌فوتو بوده ولی ماژول 8 مگاپیکسلی در آن به کار رفته است. به نوعی تفاوت دوربین‌های تله‌ فوتو در لنرهای استفاده شده در آن‌ها می‌باشد و عملکرد یکسان است. ماژول 20 مگاپیکسلی این دستگاه از نوع اولترا واید بوده که گشودگی دیافراگم این ماژول f/2.2 گزارش شده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی شیائومی می 10 و می 10 پرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *