معرفی خدمات تبلیغات cpc صباویژن

معرفی خدمات تبلیغات cpc صباویژن

تبلیغات انواع مختلفی را در بر می‌گیرد و هرکدام ممکن است مزایا و معایبی را به ‌همراه داشته باشند. مهم این است که بهترین شیوۀ تبلیغاتی را متناسب با کمپین و اهداف سازمانی خود پیدا کرده و آن را به ‌بهترین نحو ممکن اجرا کنید. یکی از رایج‌ترین روش‌ها، تبلیغات CPC است. حالا سؤالی که مطرح می‌شود این است که تبلیغات CPC یعنی چه؟ از چه اهمیتی برخوردار است؟ و در چه پلتفرمی می‌توانیم آن را اجرا کنیم؟‌

تبلیغات CPC چیست؟

هزینه به‌ ازای کلیک (Cost per click) یا به‌اختصار CPC، یک اصطلاح تبلیغات پولی است که در آن تبلیغ‌کننده به ‌ازای هر کلیک روی یک تبلیغ، هزینه‌ای را به ناشر آن می‌پردازد. CPC همچنین تحت عنوان پرداخت به ‌ازای کلیک (Pay per click) یا به‌اختصار PPC نیز شناخته می‌شود. CPC برای تعیین هزینه‌های نمایش تبلیغات کاربران در موتورهای جست‌وجو و Display Network گوگل در سرویس AdWords، پلتفرم‌های اجتماعی و سایر ناشران مورد استفاده قرار می‌گیرد. CPC عامل مهمی در انتخاب استراتژی‌های مناقصه‌ای یا Bidding و انواع پیشنهادات نرخ تبدیل است که با توجه به بودجه و کلمات کلیدی، بالاترین و بیشترین نرخ کلیک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

چه نوع تبلیغاتی در CPC دخیل هستند؟

انواع مختلفی از تبلیغات متنی، رسانه‌ای یا تبلیغات شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که از CPC به‌عنوان عاملی در محاسبۀ کل هزینه‌های یک کمپین تبلیغاتی استفاده می‌کنند. برخی تبلیغات فقط در شبکه‌های خاصی مانند شبکۀ جست‌وجوی گوگل (تبلیغات در بالای صفحات نتایج موتور جست‌وجوی گوگل) و تبلیغات نمایشی یا Display Network (سایت‌های تحت مالکیت یا مشارکت گوگل مثل یوتیوب و Gmail) نمایش داده می‌شوند.

برخی از انواع تبلیغات که در آن CPC به‌عنوان فاکتور و عاملی مهم شناخته می‌شود:

  • تبلیغات متنی؛
  • تبلیغات فروشگاهی؛
  • تبلیغات تصویری؛
  • تبلیغات ویدئویی؛
  • سیستم تبلیغاتی توییتر؛
  • تبلیغات فیس‌بوک؛
  • تبلیغات اینستاگرام؛
  • تبلیغات لینکدین.

مزایای این دسته از تبلیغات چیست؟

1. تبلیغات CPC مقرون‌به‌صرفه هستند

با کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی، کنترل کاملی بر میزان هزینه‌ای که می‌خواهید خرج کنید، خواهید داشت. از‌آنجاکه فقط زمانی که بازدیدکنندگان روی لینکی کلیک کرده و به وب‌سایت یا صفحۀ فرود شما منتقل شوند، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید، می‌توانید مطمئن شوید که پول خود را در کمپین درستی سرمایه‌گذاری کرده‌اید و نتیجه‌ای رضایت‌بخش دریافت می‌کنید. در وبلاگ وی پدیا بیشتر دربارۀ انواع مختلف تبلیغات و افزایش تأثیرگذاری آن‌ها صحبت کرده‌ایم؛ برای مثال، اگر می‌خواهید بازدهی بیشتری از تبلیغات کلیکی خود به دست آورید، مطلب چگونه تبلیغ کنیم تا بیشترین بازدهی را داشته باشیم؟ را حتماً مطالعه کنید.

معرفی خدمات تبلیغات cpc صباویژن

2. تبلیغات CPC نتایج سریعی به ‌همراه دارند

با وجود اینکه رتبه‌بندی و روش‌های ارگانیک، مسیری عالی محسوب می‌شوند، اما گاهی ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد تا در صفحۀ‌ اول موتور جست‌وجوهای مختلف قرار بگیرید. اگر شما یک استارتاپ یا کسب‌وکار کوچک هستید، احتمالاً زمان کافی ندارید تا منتظر تأثیر ترافیک ارگانیک، اجتماعی یا مستقیم باشید؛ به‌ همین دلیل هم تبلیغات PPC می‌تواند ناجی شما باشد. با این روش از تبلیغات بهینه‌شده، می‌توانید ظرف چند ساعت پس از راه‌اندازی کمپین خود، به بالای صفحۀ SERP برسید.

3. به‌راحتی می‌توانید تبلیغات CPC را کنترل و آزمایش کنید

کنترل کلمات کلیدی موردنظر و قراردادن تبلیغات یا بودجه‌های تبلیغاتی در روش PPC بسیار آسان است. همچنین می‌توانید تست‌های A/B را با تبلیغات مختلف اجرا کنید تا بهترینشان را شناسایی و بیشترین سرمایه‌گذاری را روی آن کنید. سپس می‌توانید تبلیغاتی را که به‌خوبی انجام می‌شوند و تا زمان خاصی نتایج مطلوب دارند، مقیاس‌بندی کنید.

 

چگونه هزینۀ هر کلیک را محاسبه کنم؟

هزینۀ هر کلیک با تقسیم‌کردن هزینۀ کل کمپین تبلیغاتی بر تعداد هر کلیک محاسبه می‌شود. اگر می‌خواهید از یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنید و برای نمایش تبلیغات پولی روی کلمات کلیدی مختلف، رقم‌هایی را پیشنهاد دهید، این ابزارها اغلب CPC را برای کلمات کلیدی هدفتان نمایش می‌دهد.

 

معیارهای مرتبطی که شامل CPC می‌شوند، هزینۀ متوسط به‌ ازای هر کلیک و حداکثر هزینه به ‌ازای هر کلیک هستند. در پلتفرم‌های تبلیغات پولی مانند صباویژن، استراتژی‌های خاصی مانند افزایش هزینه به ‌ازای هر کلیک و قیمت دستی به ‌ازای هر کلیک وجود دارد که بازاریابان ممکن است بخواهند بسته به اهداف مختلف خود، از آن‌ها استفاده کنند.

میانگین هزینه برای هر کلیک چگونه محاسبه می‌شود؟

میانگین هزینۀ هر کلیک، میانگینی است که یک تبلیغ‌کننده برای هر کلیک تبلیغاتی خرج می‌کند. درواقع برای دست‌یافتن به میانگین هزینه برای هر کلیک یا Average cost per click، باید کل هزینۀ کلیک‌ها را بر تعداد کل کلیک‌ها تقسیم کنید.

حداکثر هزینه به‌ ازای هر کلیک چگونه محاسبه می‌شود؟

حداکثر هزینه به ‌ازای هر کلیک، بالاترین مبلغی است که فکر می‌کنید یک کلیک ارزش دارد؛ درواقع، بالاترین مبلغی که قصد دارید برای هر کلیک بپردازید. حداکثر CPC تنظیم‌شده ممکن است مبلغی نباشد که درواقع برای یک کلیک پرداخت می‌کنید.

 

مناقصۀ دستی هزینه به ‌ازای هر کلیک چیست؟

مناقصۀ CPC دستی زمانی است که تبلیغ‌کنندگان حداکثر CPC را برای هر تبلیغ به‌صورت دستی، برخلاف استراتژی‌های پیشنهادهای خودکار تعیین می‌کنند.

چرا در ایران باید از تبلیغات CPC استفاده کنیم؟

از طریق تبلیغات کلیکی و استفاده از پلتفرم‌های ایرانی همچون صباویژن، می‌توانید نه‌تنها به‌ شبکۀ‌ گسترده‌ای از وب‌سایت‌های ایرانی متصل شوید، بلکه تبلیغاتی هوشمندانه با هر بودجه‌ای که مدنظرتان است، داشته باشید. تنوع سایت‌ها در این شبکه موجب می‌شود که به‌ مخاطبان هدف ایرانی خود به ‌بهترین شکل ممکن دست پیدا کنید؛ موضوعی که مزیت ویژۀ تبلیغات کلیکی در ایران به ‌حساب می‌آید. صباویژن به‌ سبب فعالیت‌های گسترده در زمینه‌‌های مختلف تبلیغاتی در ایران، امکانات زیادی را در سرویس خود جای داده است که در ادامه به شرح برخی از آن‌ها و مزایای استفاده از این سرویس درزمینۀ تبلیغات کلیکی می‌پردازیم:

 

کمپین تبلیغاتی خود را مدیریت کنید

با استفاده از پلتفرم صباویژن، شما می‌توانید به آمار جامع و کاملی از تبلیغات خود در پنل مدیریتی دسترسی داشته باشید، حداکثر یا حداقل بودجۀ روزانه برای تبلیغات کلیکی را مشخص کنید، سایت‌های نمایش‌دهندۀ تبلیغات‌ خود را مدیریت کنید و در صورت نیاز، به اصلاح کمپین بپردازید.

 

تبلیغات را با هدف‌گذاری شروع‌ کنید

سیستم هدف‌گذاری صباویژن، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا براساس معیارهای مختلف زمانی، مکانی، موضوعی و رتبه‌ای، تبلیغات خود را در بهترین شرایط ممکن به‌ دست مخاطبان هدف برسانند. حتی با استفاده از تکنولوژی‌های این پلتفرم، شما می‌توانید تبلیغات خود را به اشخاصی با شخصیت و علایق به‌خصوص نمایش دهید.

 

شبکۀ گسترده

صباویژن به‌ سبب ساختن شبکه‌ای به ‌بزرگی  ۴,۰۰۰ وب‌سایت ایرانی، بستر بسیار خوبی را برای تبلیغات گسترده و متنوع در اختیار کاربران قرار داده است، بستری که در آن می‌توانید با تبلیغ در مکان‌های مرتبط با برندتان، به بالاترین نرخ CTR و بازدهی از کمپین تبلیغاتی خود دست پیدا کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی خدمات تبلیغات cpc صباویژن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *