معرفی اولین سیستم اشتراک سفر آنلاین در ایران

کاروانرو

روزانه ایده ها و استارتاپ های جدیدی پای به دنیای اینترنت می گذارند در این خبر به بررسی یکی از جالب ترین استارتاپ های اینترنتی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

گشت گذار در ایران  چه از بعد کاری و چه از بعد تفریحی یکی از موضوعات بسیار پیچیده به شمار می رود . استفاده از اتوبوس ! مترو یا تاکسی ! اتومبیل های شخصی ! در این مقاله به بررسی اولین سیستم آنلاین اشتراک سفر در ایران خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.
کاروانرو ! نام یک سیستم آنلاین برای اشتراک سفر در ایران است . کاروانرو یک سیستم مدیریت سفر و به اشتراک گذاری سفر های داخل ایران به شمار می رود . در این سیستم هر خودرو می تواند صندلی های خودرو خود را  در اختیار سایر مسافران قرار دهند . اولین کمپین این سیستم پاییز امسال برای دانشجویان انجام پذیرفت . و کاروانرو اولین فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرد .
این وب سایت به همه افراد در قالب مسافر یا راننده کمک می‌کند در مسیرهای کوتاه یا طولانی با یکدیگر همسفر شوند و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه سوخت و استهلاک یا کرایه بتوانند با افراد جدید آشنا و همسفر شوند.
در مصاحبه ای که وب سایت خبری زوم تک با مدیر عامل کاروانرو داشته است ایشان در مورد نحوه شکل گیری ایده کاروانرو گفت ::« در دیگر کشورهای جهان نیز نمونه های موفقی از سیستم اشتراک‌گذاری سفر(Ride sharing) وجود دارد به‌طور مثال ویزرایدر(Waze Rider) یکی از سرویس‌های گوگل است که در بسیاری از کشورها طرفداران بسیاری دارد. ما معتقدیم این سیستم در کشوری مثل ایران که بسیار پهناور است و معمولا سفرهای درون وبرون شهری زیادی در آن اتفاق می‌افتد می‌تواند برای مردم جالب باشد و مورد استقبال قرار گیرد.»
وی در ادامه اضافه کرد :« این روش در بسیاری از کشورهای اروپایی سیستمی برای صرفه جویی در سوخت و هزینه‌ها محسوب می‌شود ولی در شهرهای بزرگی مثل تهران که خیابان‌هایی مملو از خودروهای تک سرنشین دارد می‌تواند راه‌کاری موثر برای بهبود آلودگی هوا نیز باشد.»
سال گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرده است به طور متوسط 60 درصد از خودروهایی که در تهران تردد می‌کنند تک سرنشین هستند. در حال حاضر بیش از 17 میلیون دستگاه خودرو در کشور شماره‌گذاری شده است که این تعداد می‌توانند از طریق سیستم هوشمند و مطمئنی مثل کاروانرو به کمک سیستم حمل و نقل عمومی تبدیل شوند. اگر تنها نیمی از صندلی‌های خالی خودروهای تک سرنشین از طریق این سیستم پر شود ؛ حدود 25 درصد از حجم ترافیک، شهری چون تهران کاسته خواهد شد.
سال‌های گذشته در کشورهایی مثل کانادا یا آمریکا که فاصله بافت مسکونی تا مرکز شهر زیاد بود، خانواده‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت از ایده Ride sharing استفاده می‌کردند و برای رسیدن به مدرسه، دانشگاه یا محل کار با همسایگان خود هم مسیر می‌شدند. خانواده‌ها از طریق این سیستم بین 50 تا 80 درصد از هزینه‌های خودروی خود را کاهش می‌دادند و به‌طور نوبتی از اتومیبل خود استفاده می‌کردند. با گسترش تکنولوژی سیستم Car Pooling  یا Ride sharing  این قدرت انتخاب را به مردم داده تا بتوانند از طریق اپلیکیشن  و وب سایت در مسیرهای مختلف از این امکان استفاده کنند، مسافران نیز می‌توانند با پرداخت هزینه سفر با اتوبوس از راحتی سفر با خودروی شخصی لذت ببرند.
کاروانرو به‌عنوان اولین سیستم Ride sharing در ایران، با آغاز فصل پاییز و شروع سفرهای آموزشی در کشور سعی کرده با معرفی امکانات کاروانرو به دانشجویان، سهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا در شلوغ‌ترین فصل سال داشته باشد./
پایان خبر

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی اولین سیستم اشتراک سفر آنلاین در ایران

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. این سایت کلاهبرداری بیش نیست. در بخش تایید هویت این سایت اطلاعات شخصی کاربران از جمله تصویر کارت ملی را میگیرند تا هدیه به حساب شخص واریز کنند. ولی خبری از هدیه نیست.