معرفی ارز دیجیتال کسپر(casper)

معرفی ارز دیجیتال کسپر(casper)

این روزها بیشتر مردم با توجه به شرایط خود به شکل‌های مختلفی به دنبال سرمایه‌گذاری هستند. در این بین سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهانی و بازارهای کریپتوکارنسی از محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخوردار است. حتما تا کنون بارها راجع به ارزهای دیجیتال چیزهایی شنیده‌اید و حتی ممکن است شما نیز یکی از سرمایه‌گذاران بازار رمز ارز باشید. در بازارهای کریپتوکارنسی ارزهای بسیار زیادی ترید و معامله می‌شوند. نکته اینجاست که هر رمز ارز شرایط خاص خود را دارد و برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری با هر ارز دیجیتال، باید به شناخت کاملی نسبت به آن برسید. ارز کسپر یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که توسط پلتفرم کسپر ارائه شده‌است. در ادامه ضمن معرفی ارز ديجيتال کسپر، به بررسی پلتفرم کسپر و نقش آن در فناوری بلاکچین می‌پردازیم.

  • سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زوم تک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شبکه کسپر CSPR چیست؟

همان‌طور که گفتیم، کسپر توکن عرضه شده توسط پلتفرم کسپر است؛ بنابراین برای آشنایی بهتر با این رمز ارز، بهتر است ابتدا به درک صحیحی از چیستی شبکه کسپر برسید. شبکه کسپر در واقع یک بلاکچین اثبات سهام است که در سال ۲۰۲۱ با هدف بهینه‌سازی پذیرش فناوری بلاکچین و برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده‌است. در واقع این شبکه بدون این که تهدیدی برای تمرکززدایی، مقیاس‌پذیری و امنیت برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی باشد، این برنامه‌ها را پیش می‌برد. این اکوسیستم، عنوان اولین بلاکچین زنده را به اختصاص داده و از قابلیت ایجاد بازارهای جدید و پایدار، با نظر گرفتن امنیت و کیفیت عملکرد آن‌ها برخوردار است. تمامی فعالیت‌هایی که در این شبکه صورت می‌گیرد، توسط ارز کسپر، توکن اختصاصی خود شبکه کنترل می‌شود. در بررسی چیستی شبکه کسپر به اهداف مهم آن می‌رسیم.

این اکوسیستم برای رفع نیاز مشاغل و توسعه‌دهندگان بهینه‌سازی شده و به دنبال آن است که با استفاده از انعطاف‌پذیری، توسعه‌دهی و کاربرپسندبودن، از سایر پلتفرم‌های بازار رمز ارز فاصله گرفته و خود را متمایز جلوه دهد. در مورد عملکرد شبکه کسپر یک نکته مهم وجود دارد. در این شبکه، اعتبار هر تراکنش به وسیله گروهی از اعتبارسنج‌ها تأیید می‌شود. در واقع کسپر برای غیرمتمرکز بودن اعتبارسنجی‌ها نیز مجوز ارائه می‌دهد. وظیفه حفظ مسئولیت پلتفرم به عهده اعتبارسنج‌هاست. به عبارتی اعتبارسنج‌ها به نسبت سهام یا همان ارز کسپر که در زنجیره دارند، امنیت آن را برقرار می‌کنند. بلاکچین کسپر از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. در این شبکه تمامی قراردادهای هوشمند بدون نیاز به پروتکل‌های پیچیده و پرهزینه ارتقا می‌یابند. هم‌چنین از ویژگی‌های موردپسند توسعه‌دهندگان برخوردار است و به کاهش تراکم شبکه کمک می‌کند.

ارز کسپر چیست؟

تا اینجا با شبکه کسپر آشنا شدید. حال می‌توانیم به معرفی توکن اختصاصی آن بپردازیم. قبل از هر چیزی لازم است این نکته را بدانید که‌ استخراج ارز دیجیتال، به عنوان یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. بر اساس یک قاعده کلی، تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار مالی رمز ارز که مبتنی بر الگوریتم اثبات کار هستند، از قابلیت استخراج برخوردارند. این در حالی است که ارز کسپر مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام است و قابل استخراج نیست؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاری در دنیای ارز دیجیتال، تنها می‌توانید به خرید ارز دیجیتال کسپر از صرافی‌ها بپردازید. کاربرانی که در شبکه کسپر شرکت می‌کنند، از این رمز ارز برای پرداخت کارمزدهای محاسباتی و پاداش دادن به اعتبارسنج‌ها استفاده می‌کنند.

ارز کسپر از نوع ارز کوین است. در مورد روند قیمتی این رمز ارز باید بدانید که مانند تمام ارزهای دیجیتال از ابتدای عرضه در بازار رمز ارز تا کنون، نوسان بسیاری داشته‌است. ارزش این رمز ارز به اخبارهای مربوط به بازار کریپتوکارنسی و پیش‌بینی‌های انجام شده برای آینده آن بستگی دارد. روند قیمتی این رمز ارز از ابتدای عرضه تا کنون موجود است و شما می‌توانید بر اساس آن به تجزیه و بررسی آن بپردازید. در نظر داشته‌باشید پس از خرید ارز دیجیتال کسپر، باید آن را در کیف پول مناسبی نگهداری کنید. در این راستا باید کیف پولی انتخاب کنید که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در واقع شما باید کیف پولی انتخاب کنید که دارای رابط کاربری مناسب بوده و با نوع نیاز و کاربرد شما سازگار باشد.‌ در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال کسپر چند نکته دیگر وجود دارد که در ادامه مطرح می‌کنیم.

معرفی ارز دیجیتال کسپر(casper)

خرید و فروش ارز کسپر

برای خرید هر نوع رمز ارز، باید یک صرافی معتبر انتخاب کنید که از رمز ارز مورد نظر شما پشتیبانی کند‌. خرید ارز دیجیتال کسپر نیز از این قاعده مستثنا نیست. در واقع شما باید برای خرید ارز کسپر در یک صرافی پشتیبانی‌کننده ارز دیجیتال کسپر ثبت نام کرده و احراز هویت کنید. در مورد خرید و فروش این رمز ارز یک نکته مهم وجود دارد و آن هم مسئله تحریم‌های حاکم بر کشورمان ایران است. امکان خرید مستقیم این رمز ارز از بازارهای مالی جهانی برای کاربران ایرانی وجود دارد که شما می توانید با ثبت نام در صرافی کوینکس براحتی این ارز را خریداری کنید.در صورتی که سوالی در مورد ترید با صرافی دارید می توانید به کوینکس فارسی مراجعه کنید.

همان‌طور که گفتیم، پس از خرید ارز کسپر، باید این رمز ارز را در کیف پول مناسبی نگهداری کنید. اگر قصد فروش این ارز دیجیتال را دارید، باید مجددا آن را به تتر تبدیل کرده و سپس تترهای خود را در صرافی‌های داخلی به پول رایج کشور یا همان ریال تبدیل کنید. در راستای انتخاب صرافی پشتیبان، حتما به امنیت صرافی و اعتبار آن توجه کنید. اگر در انتخاب صرافی دقت نکنید، ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید. لازم به ذکر است، قیمت‌گذاری این رمز ارز به دلار آمریکا وابسته‌ است؛ بنابراین می‌توانید برای تخمین حداقل یا حداکثر سرمایه خود برای خرید ارز دیجیتال کسپر، پول رایج کشور را با دلار آمریکا مقایسه کنید. به این نکته مهم نیز توجه کنید، تمام آنچه تا اینجا راجع به شبکه کسپر و توکن اختصاصی آن ذکر کردیم، اطلاعات کلی و البته تخصصی راجع به این رمز ارز است.

از آنجا که مسئولیت سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای، به خصوص خرید رمز ارز به عهده سرمایه‌گذار است، انتخاب ارز دیجیتال مناسب، صرافی معتبر و هر آنچه مربوط به این سرمایه‌گذاری است، از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و به تحقیق و تحلیل بسیاری احتیاج دارد؛ بنابراین لازم است حتی با وجود مزایایی که برای این شبکه و رمز ارز کسپر آن برشمردیم، برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید آن، به این داده‌ها بسنده نکرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

معرفی ارز دیجیتال کسپر(casper)

جمع‌بندی

در عصر امروز، خرید و فروش ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از جذاب‌ترین و در عین حال چالش‌برانگیزترین راه‌های سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. ارز کسپر یکی از انواع ارزهای دیجیتال و توکن اختصاصی شبکه کسپر است. برای آشنایی با این رمز ارز، اکوسیستم آن را معرفی کردیم. از ویژگی‌های نوآورانه شبکه کسپر، می‌توان به امکان پذیرش سریع خدمات بلاک‌چین، مدیریت پایگاه داده، مقیاس‌پذیری و موارد بسیار دیگر اشاره کرد. توسعه این پلتفرم و توکن آن، نتیجه سال‌ها تحقیق بنیانگذار آن است. ارز دیجیتال کسپر مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام است، رویکرد کاملا غیرمتمرکزی دارد و امکان استخراج آن وجود ندارد. برای خرید و فروش این رمز ارز لازم است که یک صرافی معتبر همچون کوینکس را انتخاب کنید تا از خدمات آن اطمینان داشته‌باشید.‌

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی ارز دیجیتال کسپر(casper)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *