معرفی آنر 20 (Honor 20)

آنر 20

معرفی آنر 20 | این روزها در شرایطی که کمپانی هوآوی و آنر از سوی دولت آمریکا و کمپانی گوگل تحریم شده است، بسیاری ار افراد به دنبال این هستند که آینده ی این کمپانی های چینی چه خواهد شد؟ ایا هوآوی می تواند خود را از این تحریم ها نجات بدهد؟ سوالات مختلفی در این زمینه مطرح می گردد ولی در این میان، انر همانطور که از قبل اعلام کرده بود از سری جدید خود با پیشوند آنر 20 (Honor 20) وارد عرصه ی رقابت با گوشی های جدید از سایر کمپانی ها شد.

در ادامه تصمیم داریم تا به معرفی گوشی هوشمند آنر 20 (Honor 20)  بپردازیم و با ویژگی های سخت افزاری این گوشی هوشمند قدرتمند آشنا شوید.

آنر 20 (Honor 20) دارای یک صفحه نمایش 6.3 اینچی با رزولوشن 1080 × 2340 پیکسل، پردازنده کایرین 980 (Kirin 980) با 6 گیگابایت حافظه ی رم و باتری 3750 میلی آمپری است. یک دوربین چهارگانه بر روی پنل پشتی دارد که دارای یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و یک شاتر 32 مگاپیکسلی است.

صفحه نمایش

همانطور که در بالا اشاره کردیم، آنر 20 (Honor 20) دارای یک صفحه نمایش 6.3 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 × 2340 پیکسل و نسبت بدنه به صفحه نمایش 85 درصدی می باشد. چگالی پیکسلی این صفحه نمایش 412ppi بوده که در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند امروزی خوب ارزیابی می گردد. سنسورهای استفاده شده در این گوشی هوشمند شامل سنسورهای مجاورت و سنسورهای حساس به نور محیط می باشد.

اگر نگاهی به صفحه نمایش این دستگاه در تصاویر بیندازید خواهید دید که اشاره ی خاصی به دوربین سلفی قرار گرفته در حاشیه ی سمت چپ دستگاه دارد و دیگر در وسط پنل جلو شاهد حضور این درگاه دوربین نیستیم.

دوربین

همانطور که در بالا اشاره داشتیم، آنر 20 در بخش دوربین از 4 درگاه دوربین بهره مند می باشد که به عنوان دوربین اصلی چهارگانه به حساب می آید. این ماژول دوربین دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و بهره مندی از قابلیت های فوکوس خودکار و تشخیص فاز و همچنین بهره مندی از Laser می باشد. ماژول دوم این دوربین دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و بهره مندی از قابلیت تصویربرداری فوق عریض می باشد. ماژول شوم این دوربین چهارگانه دارای یک سنسور 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4  و قابلیت سنجش عمق تصویر می باشد. لازم به ذکر است که ماژول چهارم نیز دارای یک سنسور 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 ld می باشد که عملکرد آن گزارش نشده است.

در بخش فیلمبرداری این ماژول 48 مگاپیکسلی باید بگوییم که توانایی فیلمبرداری با کیفیت های 1920×1080 پیکسلی (فول اچ دی) و سرعت 60 فریم بر ثانیه، همچنین با کیفیت 3840×2160 پیکسلی (4K UHD) و سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشد. از قابلیت های این دوربین در بخش فیلمبرداری می توان به قابلیت تثبیت کننده ی تصویر، برقراری تماس های تلفنی ویدئویی و لرزشگیر دست اشاره داشت. در خصوص دوربین سلفی این دستگاه که در محلی جدید از پنل جلویی قرار گرفته است باید بگوییم که از یک ماژول 32 مگاپیکسلی با بهره مندی از قابلیت فیلمبرداری HDR تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید  آنر پد 8 در گزینه حافظه داخلی جدید عرضه شد

طراحی

ابعاد گزارش شده برای آنر 20 شامل 7.87 * 73.97 * 154.25 میلی متر می باشد که با بهره مندی از پنل پشتی شیشه ای و فریم آلومینیومی، وزنی برابر با 174 گرم را برای این دستگاه به ارمغان آورده است. از سنسورهای بیومتریک بکار رفته در این دستگاه می توان به سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش آن اشاره داشت. رنگ های عرضه شده برای این دستگاه شامل رنگ های آبی و مشکی می باشد. همانطور که اشاره داشتیم بریدگی صفحه نمایش این دستگاه از مرکز به سمت چپ پنل جلو انتقال یافته است.

سخت افزار و کارایی

قلب تپنده ی این پرچمدار کمپانی آنر را یک پردازنده ی هشت هسته ای کایرین 980 (Kirin 980) با سرعت پردازش 2600 مگاهرتز تشکیل می دهد که چهار هسته ی قدرتمند آن ARM Cortex-A76 نام دارند که وظیفه ی پردازش عملکردهای سخت این نرم افزار را دارا می باشند؛ چهار هسته ی دیگر این دستگاه ARM Cortex-A55 می باشد که وظیفه ی پردازش عملکردهای طبیعی دستگاه را بر عهده دارد. در این میان باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که پردازنده ی این دستگاه با معماری 7 نانومتری طراحی شده است.

در کنار این پردازنده ی قدرتمند یک پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP10 قرار گرفته است که حافظه ی رم 6 گیگابایتی این دستگاه به همراه حافظه ی داخلی 128 گیگابایتی از این پردازنده ی گرافیکی پشتیبانی می نمایند. لازم به ذکر است، سیستم عامل این دستگاه یک سیستم عامل اندروید 9.0 پای با رابط کاربری Honor Magic UI می باشد.

باتری

اکنون پس از اشاره به تمامی قابلیت های این دستگاه  باید بگوییم که آنر 20 (Honor 20) از یک باتری 3750 میلی آمپر ساعتی به منظور پشتیانی از این سخت افزار و تامین انرژی آن ها بهره مند می باشد.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: phonearena

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی آنر 20 (Honor 20)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *