معایب پژو 301

پژو 301

کمپانی پژو پس از مدت ها دوری از بازار ایران و شرایط تحریم اقتصادی ایران بالاخره دو خودروی تازه وارد خود را قصد دارد وارد بازار نماید، یکی از این خودروها 301 سدان می باشد که قرار است کمپانی ایران خودرو پیش فروش آن را آغاز نماید و این موضوع در حالی است که هنوز هیچ اطلاعاتی فنی از این خودرو از سوی ایران خودرو مشخص نشده است و معلوم نیست که قرار است با چه پیشرانه و چه گیربکسی وارد بازار ایران گردد؟!

در زیر کاپوت 301 امکان نصب 3 نوع موتور وجود دارد؛ یکی پیشرانه ی 1.2 لیتری VTi با توان 72 اسب بخار، دیگری پیشرانه ی 1.6 لیتری HDi با توان 92 اسب بخار (تقریبا همان قدرت پژو پارس ولی بروز شده) و در آخر پیشرانه ی 1.6 لیتری با VTi با توان 115 اسب بخار که دقیقا 1587 سی سی حجم دارد و حداکثر در هر 6000 دور در دقیقه می تواند قدرت 115 اسب بخار را تولید نماید؛ البته اگر خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم و ایران خودرو قصد داشته باشد از این پیشرانه در 301 تولید داخل استفاده نماید! که بعید است 🙂

پژو 301

یکی از نقاط ابهام دیگری که وجود دارد این است که هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص گیربکس این خودرو در ایران نیز مشخص نیست! آیا از گیربکس دستی استفاده خواهد کرد یا اتوماتیک؟! (مسئله این است…!) زیرا اگر از گیربکس اتوماتیک در این خودرو استفاده نماید میزان مصرف سوخت ترکیبی 301 حدود 7.1 لیتر خواهد بود و اگر از گیربکس دستی استفاده نماید میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به 6.8 لیتر کاهش خواهد یافت و با توجه به روحیات این کمپانی خودروسازی احتمالا از گیربکس اتوماتیک استفاده خواهد کرد تا آلودگی هوای شهرهای بزرگ کاهش یابد! با وجود بنزین یورو 4 در پمپ بنزین ها :))
از لحاظ تجهیزات رفاهی در تیپ های مختلفی در کشور فرانسه عرضه شده است که شامل رینگ آلومینیومی 16 اینچی، کروز کنترل، سانروف، دکمه ی استارت موتور (ورود بدن کلید)، روکش چرمی صندلی ها، کیسه ی هوای جانبی، جلویی و پرده ای و … می باشد، البته اگر خودروساز ایرانی ما همانند پژو 206 در تیپ بندی این خودرو نیز کوتاهی ننماید تا قیمت ها را بالا ببرد.

پژو 301

اما اگر به بحث قیمت این خودرو برسیم، باید خدمت شما عرض کنم که بدلیل نامشخص بودن حجم موتور و نوع گیربکس بکار رفته در 301 هنوز مشخص نیز که چند صد میلیون تومان قیمت خواهد داشت!! ولی بر اساس شایعات گفته شده است که احتمالا قیمتی بالاتر از 60 میلیون تومان خواهد داشت ولی این موضوع شایعه ای بیش نیست… 🙂

 

دیدگاه خود را در خصوص پژو 306 با ما به اشتراک بگذارید…

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : معایب پژو 301

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *