مزایا و معایب کوییک را بشناسید

کوییک قیمت,انواع کوییک

کوییک یکی از محصولات شرکت سایپا است که با هدف استفاده درست و منطقی از پلتفرم ماشین تیبا طراحی و تولید شد. مدل های مختلفی از این خودرو تولید و به مشتریان عرضه شده اند اما متأسفانه بنا به دلایلی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت با استقبال گرم از سوی خریداران روبه رو نشده اند. از طرفی این خودرو در بازارهای خارجی و بین المللی حرفی برای گفتن ندارد و سازندگان آن خیلی زود با حجم عظیمی از ایرادات آن روبه رو شده اند. البته نباید فراموش کرد که این محصول سایپا دارای مزیت هایی نیز است که باعث ماندگاری آن در خط تولید خودروسازی سایپا شده است. اخبار خودرو را از زوم تک دنبال کنید.

انواع کوییک

خودروی کوییک در مدل های مختلفی تولید و روانه بازار شده است. مدل های این خودرو عبارت‌اند از:

  • مدل معمولی.
  •  مدل R که بسیار شبیه به مدل دنده‌ای معمولی است. البته با تغییراتی ناچیز و جزئی در ظاهر.
  •  مدل S؛ فیس‌ لیفتی از کوییک معمولی با تغییراتی در ظاهر

 کوییک G یا نسخه فول‌ آپشن.

  • مدل پلاس‌ اتوماتیک که مجهز به دنده اتوماتیک پیوسته است.

مشخصات کوییک

کوییک قیمت,انواع کوییک

پیش از هر چیز باید گفت که کوییک شباهت بسیار زیادی با تولیدات قدیمی شرکت سایپا دارد. در حقیقت این خودرو را می توان کپی خودروی ساینا دانست. به همین دلیل است که بسیاری این ماشین را هاشبک ساینا می دانند. با این حال این خودرو دارای طراحی نسبتاً جدیدتری است که سبب ایجاد تنوع در محصولات این شرکت شده است.

مهم ترین ویژگی این ماشین ظاهر متفاوت و امکانات متنوع آن است اما اغلب افراد این امکانات را در زمره خودروهای رده پایینی موجود در بازار می دانند. از دیگر مشخصه های بارز و مهم این ماشین پیشرانه آن است که دقیقاً همان پیشرانه ای است که در ماشین های تیبا، ساینا و پراید به کار رفته است. در واقع پیشرانه یا همان موتور خودرو مدل تقویت و ارتقا داده شده موتور پراید است که با کد M15 معرفی شده است.

بررسی مشخصات و ویژگی های طراحی جلوی کوییک

نوع طراحی کوییک یکی دیگر از مشخصات بارز این محصول است که شرکت سایپا برای کاهش هزینه ها آن را به شکل متفاوتی انجام داده است. در واقع طراحی این خودرو آن را به یک هاچبک کراس یا کراس‌اوور کوچک تبدیل کرده است. از جمله موارد مورد توجه در طراحی این خودرو قلاب های پلاستیکی، روف رک و دیفیوزر به کار رفته در آن هستند. در حقیقت این عوامل دلیل اصلی نام گذاری آن با نام کراس‌اوور یا هاچبک کراس می باشند.

طراحی بخش جلویی کوییت شباهت بسیار بالایی به ساینا دارد. شباهت بی اندازه این بخش از خودرو به ساینا دلیل اصلی انتقاد کارشناسان و منتقدان به این خودرو است. زیرا آن را فاقد خلاقیت و نواوری می دانند. در واقع منتقدان این محصول، ایجاد شباهت میان این دو خودرو را عمدی تلقی می کنند. زیرا اعتقاد دارند که از همان ابتدا طراحان و سازندگان قصد داشتند آن را با عنوان هاچبک خودروی ساینا به بازار عرضه کنند.

مشخصات طراحی داخلی و عقب این محصول سایپا

باورش اندکی سخت است اگر بگوییم تنها نوآوری طراحی عقب کوییک در سپر و چراغ های آن است. با این حال باز هم جای امیدواری است زیرا همین تغییرات اندک باعث ایجاد تفاوت میان آن و محصولات قدیمی سایپا شده است. درباره طراحی داخلی این خودرو نیز باید گفت که طراحی داخلی آن مانند طراحی بدنه چندان جالب و قابل توجه نیست. به طوری که به محض مشاهده آن جلوه خودروی ساینا در پیش چشم نظاره کننده نمایان می شود. البته باید گفت که در طراحی داخلی تغییرات جزئی داده شده است اما در اصل طراحی داخلی مانند صندلی، داشبورد و دسته‌ها تغییراتی ایجاد نشده است و در واقع یک کپی برابر اصل ساینا است.

تفاوت عمده در طراحی داخلی این خودرو با خودروهای تیبا و ساینا

تنها تفاوت بارز در طراحی داخلی کوییک با خودروهای تیبا و ساینا تعبیه مانیتوری ۷ اینچی در بخش جلوی داشبورد است. طراحان این مانیتور را که جهت یافتن مسیر و استفاده در دنده‌عقب به کار برده اند. بنابراین کابین این خودرو به طرز غیر قابل باوری بی‌کیفیت است.

مشخصات فنی این خودرو

بر اساس بررسی‌های انجام شده در رابطه با مشخصات فنی خودروی کوییک می‌توان مشخصات این خودرو را این گونه عنوان کرد. اول اینکه طراحان شرکت سایپا موتور این محصول را از همان موتور مشترک 8 سوپاپه انتخاب کرده اند. در واقع این نوع موتور محصولی مشترک در میان تمامی خودروهای تولید شده شرکت سایپا است. همچنین این خودرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندری است که تقریباً در تمام محصولات دیگر سایپا مورد استفاده قرار داده می شود. در واقع موتور مورد استفاده در تمامی محصولات سایپا موتور ارتقا یافته پراید است.

معایب کوییک دنده ای

معایب کوییک دنده ای شامل موارد متعدد و بسیاری می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارت‌اند از:

استفاده از موتور قدیمی

موتور ماشین کوییک دارای حجمی برابر ۱۵۰۰ سی سی با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپه است که هیچ ابتکار جدیدی در ساخت و بهبود عملکرد آن ایجاد نشده است. زیرا این موتور یک محصول نورد استفاده در تمام خودروهای شرکت سایپا است. در حقیقت استفاده از این موتور یک نقطه ضعف بزرگ برای این محصول به شمار می آید. البته نباید فراموش کرد که به کارگیری این نوع موتور در پایین بودن قیمت این ماشین تاثیر بسزایی دارد. با این حال و با توجه به قدرت اندک موتور، این ماشین به هیچ عنوان برای رانندگی در شیب های بالا و مسیرهای خارج از شهر مناسب نیست.

ورود صدای موتور به کابین داخلی خودرو

یکی دیگر از معایب چشمگیر این خودرو شنیده شدن صدای موتور در داخل کابین است. به نحوی که هنگام حرکت ماشین صدای تولید شده از موتور کاملاً در کابین به گوش می رسد. بنابراین در صورت رسیدن دور موتور به ۴۵۰۰ صدا بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل می شود.

ایجاد صدا توسط سیستم گرمایشی و سرمایشی خودرو

چه عیبی بالاتر از اینکه هنگام استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی یک خودرو صدای آن موجبات آزار سرنشینان را فراهم کند. سازندگان این خودرو، آن را جزو خودروهای لوکس داخلی می دانند اما با وجود این عیب و ایراد بزرگ حتی نمی توان آن را در رده های میانی خودروهای ملی قرار داد.

گیربکس ضعیف

وجود گیربکس های ضعیف یکی دیگر از معایب و ایرادات بزرگ ماشین کوییک است که لازم است شرکت سایپا در صدد رفع آن بربیاید. گیربکس های به کار رفته در این ماشین از مدل CVT و ساخت کشور بلژیک هستند. با این وجود باید دانست که مهم ترین دلیل غیر قابل تحمل بودن این خودرو بخصوص برای رانندگان به کارگیری گیربکس ضعیف در آن است. بنابراین بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند در زمان خرید حتما دنده های آن مورد ارزیابی قرار بگیرند. زیرا با تعویض دنده صدای غیر معمول و تقه مانندی از آن به گوش می رسد.

 طراحی بدون خلاقیت بخش داخلی خودرو

یکی دیگر از ضعف های انکار ناپذیر این خودرو عدم به کار بردن خلاقیت در طراحی داخلی و بدنه آن است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که نه تنها طراحی جدیدی برای بدنه و قسمت داخلی انجام نگرفته است. بلکه اصولاً این بخش ها فاقد کیفیت و زیبایی هستند. اوج نازیبایی و غیر متعارف بودن این خودرو آنجا است که جلوبندی آن کاملاً شبیه به ماشین ساینا است. در حالی که با مشاهده طراحی عقب آن ظاهر خودروی بی ام و x1 نمایان می شود. به طور کلی طراحی داخلی این ماشین با استفاده از کنسول داشبوردی بازهم نمایی جدید و تازه ای در آن ایجاد نمی کند. بلکه همچنان مدل های قدیمی را در ذهن بیننده تداعی می کند.

ضعف شدید در بدنه

بدنه بسیار ضعیف کوییک آن را در مقابل آسیب های احتمالی بسیار شکننده و آسیب پذیر کرده است. زیرا قدرت و وزن این ماشین در برخورد با اجسام سخت و سنگین و تصادف های خطرناک بسیار ناچیز است. به همین دلیل اکثریت قریب به اتفاق آن را یک خودروی غیر ایمن و بسیار ضعیف به شمار می آورند.

اتمام زودتر از موعد صفحه کلاج

 اتمام زود هنگام صفحه کلاج یکی از ایرادات فاحشی است که در تمام مدل های این ماشین دیده می شود. دلیل تمام شدن زود هنگام این بخش از خودرو به کار بردن قطعات بی کیفیت و ارزان قیمت و فیک در آن است. اقدام جهت تعویض صفحه کلاج یک خودرو در حالت عادی باید بعد از ۶۰ هزار کیلومتر انجام بگیرد. در حالی که در این خودرو زمان تعویض صفحه کلاج بسیار کم تر بوده و تقریباً زیر ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد است.

معایب کوییک s

 معایب کوییک s

از جمله معایب کوییک s عبارت‌اند از:

  •  پلتفرم و پیشرانهٔ قدیمی با بازدهی بسیار پایین.
  • شنیده شدن سروصدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین.
  •  کیفیت بسیار پایین داشبورد.
  • کیفیت بسیار پایین قطعات داخلی که تماماً از پلاستیک خشک تولید شده‌اند.
  •  فرمان بسیار سفت‌ در مقایسه با خودروهای باکیفیتی همچون پژو ۲۰۶.
  • به کار گیری رینگ و لاستیک کوچک.

معایب کوییک اتومات

عايق‌بندی نامناسب کابین

مدل اتومات این خودرو به هیچ عنوان از یک بدنه عایق کاری شده مناسب برخوردار نیست. زیرا در زمان تخت گاز رفتن موتور سر و صدای بسیاری ایجاد کرده و کل کابین خودرو را در بر می گیرد.

  • جنس و متريال به کار برده شده در ساخت داشبورد به هیچ وجه مناسب نیست.
  • چگونگی و نحوه مونتاژ اجزای ابن خودرو پر ایراد و نامناسب است.
  •  از موتوری قدیمی با فناوری ضعیف در آن استفاده شده است.

معایب کوییک آر

کوییک آر سایپا از دیگر مدل ها و تیپ های این خودرو است که نسبت به مدل دنده ای از ظاهری متفاوت تر برخوردار است. همچنین از آپشن ها و امکانات امنیتی رفاهی نسبتاً بالاتری برخوردار است. با این حال این مدل نیز همانند سایر مدل های دیگر خالی از عیب نیست. مشکلات برقی از مهم ترین ایرادات و اشکالات موجود در این مدل خودرو است. این امر به دلیل استفاده از تجهیزات چینی در آن است که بسیاری را در خرید آن مردد کرده است. کلیس استارتر، فیوز فن رادیاتور و تاچ مانیتور از جمله تجهیزات به کار رفته در این خودرو هستند که به هیچ عنوان استاندارد و با کیفیت نیستند. به طوری که حتی قابل رقابت با تجهیزات ساخت داخل هم نمی باشند. لازم به ذکر است که شرکت سازنده از گیربکس اتومات CVT در مدل آر استفاده کرده است. بنابراین گیربکس های آن بسیار ضعیف بوده و فاقد کارایی بالا و مناسب هستند.

مزایای کوییک s

اگر بخواهیم از مزایا و نقاط مثبت کوییک s سخن بگوییم می‌توان به موتور ارزان و کم هزینه و البته ساده آن اشاره کرد که در صورت بروز اختلال در آن با کم ترین هزینه قابل تعمیر است. کابین جادار، بزرگ بودن صندلی‌های عقب، استهلاک پایین و هزینه‌ های نگهداری ناچیز و در دسترس بودن همیشگی قطعات از دیگر مزایای این خودرو به شمار می آیند.

معایب کوییک معمولی

وزن کوییک معمولی بسیار پایین است. بنابراین به هیچ وجه از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و سرنشینان در آن احساس راحتی و امنیت نمی کنند. این خودرو با وزنی معادل 1100 کیلوگرم به خوبی به اسفالت نمی چسبد و در زمان بارندگی رانندگی با آن مشکل ساز و خطرناک است. همچنین این خودرو در زمان حرکت دارای تکان های شدیدی بوده و افراد را دچار دلهره و اضطراب می کند. ساخت غیر اصولی، مونتاژ بی کیفیت، عدم توازن و وجود فواصل میان بخش های آن، این خودرو را به یک وسیله غیر استاندارد تبدیل کرده است.

چرا کوییک نخریم؟

با ذکر تمام مواردی که در متن فوق به عنوان عیوب کوییک بیان شدند کاملاً واضح است که خرید این خودرو عملی عاقلانه نخواهد بود. زیرا واضح است که شرکت سایپا این محصول را تنها جهت کسب درامد به مرحله تولید رسانده است و هدفی جز این را دنبال نکرده است.

جدیدترین نظرات کاربران درباره کوییک معمولی

  • در جدیدترین نظرات کاربران خودروی کوییک یک خودروی ارزان با آپشن های مناسب است.
  •  مناسب رانندگی در شهر است.
  • مصرف سوخت آن بسیار پایین است.
  • اکثر کاربران از لرزش شدید، سرو صدای زیاد آن و غیر ایمن بودن آن شکایت دارند.
  • برای طی مسیرهای طولانی هرگز آیتمی مناسب به شمار نمی آید.
  • مونتاژ قطعات آن افتضاح است.
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مزایا و معایب کوییک را بشناسید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من منافع ام در فروش سایپاست واین نظر شما چون به ضرر من است احساس میکنم مغرضانه هست شما چکار دارید ایراد میگیرید مردمی که یک زمان ژیان سوار میشدن لذت میبردن الان کوییک با ظاهر زیبا سوار میشوند ومطمعنن کیف میکنند اگر کسی زرنگ باشه خوب میگه حیف من که بخواهم جونم را بسپارم به این آهن پاره غیر ایمن و پس ماشین خوب ساختن و ماشین خوب سوار شدن لیاقت ودرک فهمهر دو طرف را میطلبد.آن چیزی که عیان است ….

  2. سلام
    با کم بازده بودن خودروهای سایپا موافق هستم. اما این نقد شما را نیز غیر فنی میدانم. چون ما نسلی هستیم که با پیکان و رنو۵ و ژیان چه جاهای صعب العبوری که نرفتیم. متاسفانه نقد شما بر کوییک مغرضانه به نظر میرسد