مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید!

کلاهبرداران اینترنتی

پلیس فتا در زمینه رعایت نکات ایمنی به هنگام برداشت پول از عابر بانک بار ها آموزش های فراوانی داده است اما با این حال باز هم مشکلات زیادی در این حوزه ایجاد می شود و افراد بسیاری در دام کلاه برداران و سو استفاده گران می افتند. یکی از این افراد مرد جوانی بود که چند روز پیش به یکی از کلانتری های غرب تهران مراجعه کرده و از مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش شکایت کرده است. در ادامه پلیس اطلاعات و مشخصات حساب بانکی او را یادداشت کرده و پرونده ای برایش تشکیل دادند.

در بررسی های انجام شده مشخص شد فردی ناشناس مبلغ یک میلیون چهار صد هزار تومان را به صورت خرید شارژ موبایل از این کارت خریداری کرده است. اما با تلاش پلیس فتا این فرد ردیابی و دستگیر شد و در بازجویی به جرم خود اعتراف کرد. این فرد که کسی نبود به جز یکی از همکاران قرد شاکی اعتراف کرد یک روز با که همکارم قبض های مشترک را به صورت اینترنتی پرداخت می کرد , اطلاعات کارت و رمز دوم او را حفظ کردم و پس از آن با خرید مبلغ زیادی شارژ موبایل می خواستم آن ها بفروشم. پس از ثبت اعترافات متهم به برای تعیین حکم به دادسرا فرستاده شد.

کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتا در طی اطلاعیه ای به مردم گفت اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم آن بسیار مهم می باشند و نباید در اختیار هیچ کسی حتی دوستان و آشنایان قرار بگیرند. اگر کسی در این موضوع که کسی به اطلاعات وی دسترسی دارد , دچار کوچک ترین شکی و تردیدی است , در اولین فرصت هم رمز اول و هم رمز دوم خود را تغییر دهد. وی در ادامه گفت بدون داشتن رمز دوم نمی توان هیچ خرید اینترنتی داشت از این رو باید گفت که رمز دوم از اهمیت بیشتری بر خوردار بوده و اصلا نباید در اختیار کسی قرار گیرد. بهترین مکان برای نکه داری از رمز های کارت های بانکی حافظه افراد است , بهتر است برای به یاد آوردن آسان از اعدادی که برای آن ها معنای خاصی داشته ولی دیگران از آن بی اطلاع هستند استفاده کنند و اگر کسی از کارت آن ها استفاده کرده است هر چه سریع تر رمز های آن را تغییر دهند.

در پایان مسئول پليس فتا غرب استان تهران در خطاب به مردم ایران گفت اگر با مواردی از نظیر مورد مذکور یا مشکلات متعدد دیگری رو به رو شدید , می توانید با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس  Cyberpolice.ir و انتخاب بخش مرکز فوریت های سایبری یک لینک دریافت کنید که از طریق آن مشکل خود را ثبت کرده و آن را به پلیس فتا اطلاع دهید که در اسرع وقت آن را بر طرف سازند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *